Spring naar bijdragen

Zondag 14-10-2012

MarcelK1970

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En nu de regen een beetje stopt kan ik wel even naar de IKEA zo.

Troep kijken. Want veel is eigenlijk wel rommel en wat ik ook jammer

vind is dat veel mensen die spullen hebben en je aan die spullen

ziet dat het IKEA is.

Maar het is wel goedkoop en het geld groeit me nog niet op de rug.

Dus, zodoende, wat zit ik me hier eigenlijk belachelijk te verantwoorden

zeg.

Mark welkom. Juist nu is niet drinken, stoppen van belang. Helaas heeft

bijna iedereen een soort dieptepunt nodig om overstag te gaan. Bij was

dat niet anders.

Niet dat mij relatie op het spel stond. (Hoewel?). Ik had bijna geen werk meer,

ik werkte zelfstandig, thuis, dus had alle mogelijk tot drinken. Mijn geld was

op. Al lang op, ik had geld geleend om een deurwaarder te betalen. En toen

had ik me met mijn dronken kop op een feestje ook nog laten beledigen. Een

ramp. En toen dacht ik, dit moet anders. Ik wist nog niet hoe, ik besefte niet

eens dat ik verslaafd was. Maar het is wel het punt geweest waarop ik er

serieus mee ben omgegaan. Voor het eerst eerlijk de hoeveelheden ingevuld.

Ik had dat al wel eens gedaan, voor een dokter en op een site, maar dan snoepte

ik er altijd wel een derde van af. Dan was het nog veel, maar leek het minder

erg.

In ieder geval, heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat donker ook niet echt prettig vind dit keer Fibo.

Maar ik hou mezelf gewoon maar voor dat het over een half jaar weer lichter wordt, hahaha

Goed van je dat het sporten blijft lukken.

Dat wil bij mij op het ogenblik niet echt.

En daar heb ik gisteren volgens mij de wrange vruchten van geplukt bij het verhuizen: ik lag 's avonds echt voor lijk op de bank...

Fijn in ieder geval je weer te zien hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat als ik straks met zijn tweeën woon ook

geen drank meer in huis is. Wat een makkie zal dat

worden. En ook nog heel ver van de nachtwinkel. En de

gewone supermarkt gaat daar ook al om 20:00 uur dicht.

Maar ja, het is maar 10 minuten van hier. En hier is alles.

Alleen tussen 4:00 en 8:00 zou ik niet weten waar ik

terecht zou kunnen. Misschien op een tankstation?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het niet met je eens hoor Jaap dat spul van de AEKI over het algemeen rommel is.

Als ik kijk naar de spulletjes die jongste tijdens haar studententijd daar heeft aangeschaft, bijvoorbeeld een houten eettafel met vier stoelen... nog geen 60 euro in totaal... hebben al drie verhuizingen overleefd en staan nog net zo degelijk als bij aanschaf.

Heeft er indertijd ook een bankje voor drie keer niks gekocht en dat is ook nog puntgaaf.

En ze hebben er zoveel.... volgens mij kun je heel veel daar vandaan halen en ziet geen hond dat het AEKI is, tis maar net hoe je de boel er omheen aankleedt volgens mij.

ENNNNN je gaan verantwoorden voor hoe je je huis inricht?

Ben je mal, daar heeft geen mens toch commentaar op te leveren? Das jouw keus hoor.

Ik vind het eigenlijk best jammer dat wij geen AEKI in de buurt hebben, zou ik er veel vaker naar toe gaan om gewoon even te sneupen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de bemoedigende berichten! Ik hoop dat ik idd dit dieptepunt kan aangrijpen om gewoon droog te blijven staan! Het gaat nu al twee weken goed, al lijkt het een eeuwigheid, en ik ga het gewoon vol houden al was het enkel en alleen voor mijn gezin en niet voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik meld me bij deze voor het dagpact na weer een nacht zonder angstzweet, paniekaanvallen en slapeloosheid, nu een bakkie en de zaterdagkranten. Ik meen me te herinneren dat je ergens kunt zien wie er allemaal zijn ingelogd, kan het nergens meer vinden, wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, hele goeie zondagmorgen lieve gefrummelden. :present:

Hier in België vandaag gemeeteraadsverkiezingen.

Ik heb geluk want woon in een gemeente waar ze de stemcomputer al uitgevonden hebben.

Dus heb ik nog tijd tot 15u00.

Hier zijn nog veel plaatsen waar men, zoals bij de Romeinen,

nog een bolletje moet kleuren met een potlood. :o

En daarna kelder gaan leegpompen bij vriendin.

Dus aan mijn voeten ga ik het niet droog houden.

Maar mijn zondag is goedgevuld. :)

@Diesel,

Inderdaad nu niet wegblijven hé man!

Nu ik eindelijk jouw taaltje goed begin te begrijpen … ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ga er eens vandoor.

Heb nog aardig wat leesspul voor mijn werk liggen en dat MOET echt af voor morgen.

Gelukkig heb ik daar alleen mijn oogspieren voor nodig.

En verder ga ik me lekker onderdompelen in kookboeken en aanverwante artikelen.

Bor is als het goed is aan het genieten van haar zoon thuis.

Das toch wel een hele mijlpaal lijkt me.

Luitjes, fijne dag verder.

Maak er wat van he?

Oh ja, Diesel... sinds wanneer laat jij je wegjagen door een scherpe vrouwentong?

Kom op man, we kunnen je niet missen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

@ Apple: ik heb ook gevraagd aan anderen die in de fout waren gegaan, of ze wilden nadenken. Madeleine heeft dat ook gedeeld.

Toch geef je een goed advies aan nieuwelingen die erg zoeken: kijk op andere draadjes.

Als je zulke vragen stelt op de dagdraad komt er ook antwoord hoor.

Ik wens je een fijne vakantie en op naar de maand!

Nu eerst verder bijlezen. Ik weet niet hoever ik kom, want we gaan vandaag broer en nichtje bezoeken. Ik verheug me erop.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mark,

Ook ik ben het hier nog een beetje aan het verkennen. Ik vind het in ieder geval al prettig te lezen dat ik niet de enige ben met deze gedachten/gevoelens en verdere ellende.

Je bent echt al heel goed op weg, volhouden hoor !! voor je gezin !! is voor mij ook een goede motivatie.

Knap hoor al 2 weken, kan ik je nog niet navertellen

zet ´m op en zin in een babbel, laat maar horen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren hielp mij goed om een dagplanning te maken en dat dus net maar weer gedaan:

- naar de groothandel even winkelen

- werken (voorbereiden voor komende week)

- met de kinderen een spelletje doen

- de was opvouwen

- eten koken

- administratie bijwerken

- tv kijken/boek lezen oid

eens kijken of we dit ook allemaal gaan doen, ik begin in ieder geval bij het eerste puntje: op naar de stad !!

en oh ja, mijn man net gevraagd of hij mij vandaag wat wil helpen met niet de eerste te nemen (vooral na 15 uur vanmiddag, was gisteren ook erg moeilijk)

tot later !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Apple, vrijdagavond moest en zou ik naar de kroeg. Want ik had de hele week weinig van mensen gezien. En ondanks dat ik heel erg graag op mezelf ben, heb ik soms ook de behoefte aan mensen. Het was absoluut de intentie om aan water/redbulll te gaan. En dat was ook mijn eerste glas. Er was zelfs een jongeman in mij geinteresseerd en mijn eerste gedachten waren dan ook dat het nuchter net zo leuk was. Tot we een half uur verder waren en ik van alles voelde. Maar vooral zin kreeg in bier. En het is niet zo dat het mij voorgezet is, ik heb het zelf gehaald tijdens mijn rondje. En waarom? Onzekerheid? Toch zin in een roes? En de eerste slok was absoluut niet lekker en ik vroeg me af waarom ik het had besteld. Maar wel doordrinken. En ook de volgende nemen? Misschien was daar mijn 'alles of niets' mentaliteit bezig? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik met de gedachte ben gaan slapen, dat ik dit niet meer wilde. En gisteren heb ik me dan ook gelijk weer aangemeld voor het dagpact.

En even over het forum. Ik ben heel erg dankbaar dat mensen mij willen helpen in moeilijke momenten, mij wijzen op mijn drankfouten of denkwijze. Maar zelfs in het dagdraadje wordt het gepraat mij over drank me een beetje teveel en lees ik op een forum waar ik jaren lid ben geweest en waar ik me onlangs heb afgemeld, om aan mezelf te werken. Dan heb ik gewoon even iets anders nodig, iets luchtigers dan drank. Dat het hier pagina's over koffie gaat, vind ik wel fijn. Even iets anders, dan continu het probleem op de voorgrond zetten. Ik snap wel dat anderen dat negatief ervaren. Maar ik vind het, voor mezelf, vervelend om continu te denken aan drank. Want als er over drank wordt gesproken, dan denk ik ook aan drank en dat is nu net een gedachte die ik niet wil. Dus van mij mag het doorgaan zoals het gaat. En als er wat meer over drank dan koffie wordt gepraat, dan lees ik wel een topic op een ander forum over pepernoten en hoe die verslavend werken. :P Geen last van, zo lekker vind ik die kleffe dingen niet. :P

Zo, een hele lap tekst. Met mij gaat het goed. Heerlijk geslapen. Mijn ontbijt zit in de oven. Kaiserbolletje met Kaas (Ja, jammie:P) en Rosbief, peper en zout en ik zit aan een koffie'tje (Gewoon doorloopkoffie, pads en troep moet ik niet hebben). Ben al helemaal zenuwachtig voor morgen. Het is morgen er toch op of er onder en ik wil een goede indruk maken. De beste, het liefst.

Zal me zo even bij het dagpact aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Hanneke

Miranda

Albert

Lytse

Sas

Truitje

Tatum

Apple

Apple had in haar bericht gevraagd of we haar bij het dagpact wilden zetten. Bij deze.

@ Sha: gefeliciteerd met weer een maand erbij. Vandaag geen tijd voor slingers, wel een bosje bloemen kanjer (om met Erica te spreken)::present::present::present:;:present::present:

@ Diesel: waar ben je nou? Toch niet met het verkeerde been uit bed gestapt door de opmerkingen van Krekel? Dan: òf nog even terugstappen, òf voortaan je bed met de verkeerde kant tegen de muur zetten. Dat was de raad van een frummer, ik weet niet meer wie.

@ Krekel: vandaag een nieuwe dag. Kom op, je kunt het! Je was al bijna 2 maanden droog. Een uitglijder is geen terugval!!!

@ Fibo: fijn je weer te zien.

@ Marc: ???????

De plicht roept, dus ik ga. Iedereen een fijne dag vandaag en voor wie het gisteren niet gelukt is: vandaag gaan we er weer voor. Ik neem de eerste niet!

Tot vanavond.

Lytse.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggeuh Gefreubelden,

lekker uitgeslapen en nog niet alles bijgelezen, maar ja ook zoveel he, thnx Lavendel als ik nog geen glimlach op m'n smoel(tje) had , is dat nu een hele grote met heel eel vrolijke vrienden ;)

Ook minder vrolijke een goeie moggeuh en geniet dan maar van een bakkie troost, ikke wel, gister druk met visite en al de dieren geent pff wat een klus is dat toch elk jaar weer. Gelukkig komt de dieenarts altijd hierheen anders zou ik met al die honden wel een speciale vrachtwagen moet e huren (zo1 voor varkens ofzo :) )

Nu eerst bijlezen en dan 1 reaktie over gister, dan weer over vandaag. Sas wel top zo'n avond he, doet je waarschijnlijk toch nog meer nadenken he, hoop dat je je weg vind meiz, maar je klinkt als vanwel.

Iedereen wel bedankt voor de pb tjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...