Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 oktober 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Lytse
Hoe gaat het met jou?
quote>


Hey Lytse, :present:

Wel redelijk goed.
Zolang ik geen al te zotte dingen doe kan mijn lijf er nog tegen.
Wat het drinken betreft, na 3 maanden 100% droog te zijn geweest
probeer ik sinds 1,5 maand met momenten sociaal te drinken.

Gelukkig zonder uitschuivers maar toch altijd iets meer dan gepland.
Voelt zo'n beetje aan zoals stappen op ijs dat nog veel te dun is
(jullie kennen alles van ijs hé ;)).

Met andere woorden ik noem mijzelf nog lang niet ADB.
Maar ik blijf eraan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 289
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat een ongelofelijke domme dag. Rotdag welteverstaan.

Besloot vandaag eerlijk te zijn over mijn probleem tegen mensen die ik nu al jaren ken en waarvan ik dacht dat ze het moesten weten. Veelal positieve reacties. Tot iemand me voor leugenaar uitmaakte. Zou bijna het tegendeel willen bewijzen, maar de winkel is gelukkig al dicht. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was het maar zo simpel, zoals zij het schetste. Het was ronduit kwetsend. En ik ben niet zo heel erg goed met de confrontatie aangaan.

Had al een gevoel dat ik er niet goed aan deed om het out in the open te gooien. Maar dat ze dit zou doen, daar krijgt mijn zelfvertrouwen een deuk van. Ben nog niet zo goed in het relativeren van dergelijke uitspraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja madeleine geef maar toe meis

we doen wat voor een beetje aandacht he:D

ik herken die reacties hoor, er waren er altijd die meer dronken

als ik en er geen probleem mee hadden, dus...........

Maar het gaat om ons, als wij weten dat er afhankelijkheid meespeelde,

dan doen de hoeveelheden of omstandigheden er niet toe, wij worden adb

en proberen dat te blijven.

En worden nog iets selectiever met wie we erover praten

of laten de reacties voor wat ze zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat beeld had ik ook altijd, Dinah. Dacht dat zolang ik nog mijn eigen tanden had, dat er geen probleem was. Nooit verwacht dat er zoveel normale mensen, met gezin, een leven, deep down zo'n zwaar probleem hebben.

En ik snap dat het voor sommigen niet te bevatten is. Maar om mij uit te maken voor leugenaar, dat vind ik zo erg.

Dus even een potje gejankt, partijtje uit woede getrild en nu voel ik me alleen nog zwaar onrustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Madeleine je kan het ook een beetje positief gaan zien hoor. Het betekent dat ze in ieder geval nooit iets gemerkt heeft. Dat kan ik hier niet zeggen hoor. maar dat je het gevoel hebt voor leugenaar uitgemaakt te worden, is verre van leuk. Maar ben je er al uit wat je er mee wilt gaan doen? Er op terug komen of maar zo laten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je relativeert het gelukkig voor mij, Jane4. Thanks. En je hebt ook gelijk. Er zijn altijd anderen die het erger hebben, maar er geen probleem in zien. En dat van een ander dan niet als probleem ervaren. Ik snap het denk ik nu wel. Word alweer iets rustiger.

En het gaat inderdaad om mij. Ik vond het niet prettig. De reden waarom ik er iets aan wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inderdaad niet de meest handige dag om het te doen. Echt niet. Heel dom van mezelf.

Bolletje, het is het type dat uitzoekt. En het laatste wat ik wil is dat ze hier terecht kom. Dus over de manier van hulp ben ik heel erg vaag gebleven. Haar beredenatie was dat ik geen hulp had, dat ik thuis zat en dat ik geen probleem had. Dat ik nog wel in mijn eigen leugens zou stikken.

Nee, ik heb nog geen hulp van een instantie. Maar het forum helpt mij al heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kameleon
Erik, ik wil je mijn excuses aanbieden voor mijn reactie van gisteren.

Heb gisteravond lang nagedacht waarom ik zo reageerde.
Zit in mij, kreeg een flashback aan jeugdherinneringen.

Moest vroeger het bier voor mijn moeder halen bij de vivo winkel.
Als zij dronk, dan was er geen eten op tafel en er was veel ellende.

Was zelf hard op weg om in haar voet sporen te treden, heb gelukkig het tij weten te keren.
Toch heeft onze dochter helaas wel meegekregen dat mama veranderde en erg wispelturig werd als zij dronk..

Toch heb ik om bovenstaande redenen geen recht om iemand te veroordelen ben ook niet zo.
Het schoot mij verkeerd, nogmaals sorry.

Hoop dat je een fijne avond met je jongens hebt gehad.

quote>


Hoi Kameleon,

Excuses aanvaard, maar is niet nodig hoor ;)

Wel fijn dat je het even uitlegt. Kinderen en een ouder aan de drank is een slechte combinatie, dus ik begrijp het wel. ik ben ook niet bepaald trots op mezelf op een avond als gisteren. Niet omdat ik niet ben voor mijn kinderen, maar vooral om het slechte voorbeeld dat ik geef.

Ik vind het wel fijn dat je op terug komt. Iedereen heeft recht op zijn mening en die van jou kwam gisteren vrij hard binnen, maar dat was ook wel verdiend. En doordat ik er een paar op had, reageerde ik ook erg in mijn wiek geschoten.

Anyway, bedankt voor je reactie en zand erover.

Groeten,

Erik



Voordat ik het vergeet, ik meld me af...droog.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt wel dat ik wel het type ben dat mensen de ogen dichtdrukt. Iedereen vond mij het ultieme Cola Light type. En dat klopt ook, dat is mijn 2e verslaving en die geef ik ook niet op. Misschien dat er daarom ook zo heftig werd gereageerd door de persoon.

Ik ga even rustig worden. Heb van schrik bijna twee pakjes sigaretten opgerookt (en nu dus keelpijn) en anderhalve fles cola leeggedronken. Verviel helemaal in mijn oude patroon. Maar dat zat er na vanmiddag ook al aan te komen.

Verkeerde dag uitgekozen. Maar volgens mij moet ik er maar lering uit trekken. Zoiets kan je toch alleen maar sterker maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Madeleine kom eens hier????? Nee nog een stukje dichter bij.... ja zo....
Smak smak:sun: Zo die zijn voor jou meis. Er zal echt een tijd komen dat je hierin veel sterker wordt, geloof me.quote>


Dit klinkt niet alleen leuk, maar is ook nog eens heel erg lief. Thanks! :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...