lady jane Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 gaat lukken Shaatje als ie er niet vandoor gaat weer, tenminste:o heee ha Witje, goeiesmorgens en fijne dag mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Gadver. Band lek en ik heb geen plakspullen. Kon ik nu maar even met de fiets die spullen halen en dan de band plakken maar dat fietst zo ongelukkig. T'is gelukkig de voorband want de achterband kan ik niet. Daar zitten van alles op en aan en is veel te ingewikkeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Originally posted by: AichaGetverderrie, alle toetsen op het toetsenbord blijven hangen.Al wel 10 keer schoongemaakt maar gaat maar niet over.Komt van nog van mijn laatste drinkgelag (ging er nog wel eens wat bier over het toetsenbord heenquote> Onder een lauwe kraan goed uitspoelen, drooog "slaan" en verder laten drogen, en daarna gewoon verder gebruiken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Kan dat ook met een fietsband Jowan? Heb ik hier de band eraf liggen, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan mijn fietspomp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Ach Bol toch. Doet me denken aan mijn riool avontuur. Overal gaten in de grond omdat ik op zoek was naar de buis. He ik uiteindelijk de verstopping opgelost door een draad door de buis te trekken. Zit ik met allemaal gaten in de tuin... Ach ja, nu kan ik erom lachen en ik moest glimlachen bij jouw bericht. Succes met repareren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 DAGPACT: Igor Aicha Apple Hanneke MarQ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Oei Bammie das nog veul ergerder zeg. Nee als het goed is dan moet het met een nieuwe fietspomp opgelost zijn. Dus toch maar ff lopen. later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Loopse Bol en een fijne dag. Take care allemaal, ik zal es ff in de benen schieten. Hum, ik kreeg hier commentaar op.... maar ik bedoel natuurlijk NIET dat Bol loops is. Ik bedoel natuurlijk dat Bol moet lopen wegens kapotte fietspomp. Gos to show hoe gemakkelijk iets anders uitgelegd kan worden, hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Das mooi Jopie, een teken van leven na gister, toen je opeens weg was. Alles ok met jou dear??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 ik had de voorbije dagen een dip en voel dat vandaag langzaam het terug wentelt in de goede richting ik piekerde wat te veel over het feit dat ik niet mag/kan drinken ik probeer mezelf terug in de modus te krijgen van: "het is geen struggle maar een bevrijding" wellicht moeten er nog nieuwe hersencellenconnecties verstevigd worden het piekeren/treuren wordt ook wat geactiveerd door degenen die zogenoemd wel sociaal kunnen drinken, ik kan daar niet in geloven ik zie en heb ervaren dat het niet vol te houden is, vroeg of laat (voor alle duidelijkheid: ik veroordeel niemand, ik spreek puur voor mezelf ) dus voor degenen die soms denken dat het hier steeds rozengeur en hartjes zijn nee, het is ook soms vloeken en tieren maar ik geloof dat het nuchtere leven me veel meer subtiliteit en échte vreugde brengt die dieper gaat maar als men jaren de botheid, de afvlakking van emoties door het zuipen ervaren heeft, is het niet altijd eenvoudig om geduld op te brengen om tevreden te zijn met dat nieuwe, dat zich nog aan het ontwikkelen is....maar de vonkjes die ik al mogen ervaren heb beloven deze voeg ik eraan toe, dat kriebelt mijn hart, kus aan allen hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Goedemorgen allen, het kan nog net. Eerst maar even bijlezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Goedemorgen Allen. Auto gewassen Kirk? Ik hoor dat er sahara zand aankomt En Lavendel, ik heb 5 jaar geprobeerd sociaal te drinken, dat hield in, steeds een week tot 3 maanden niets en dan weer een keer ''helemaal los'' , als ik daar gewoon mee had kunnen Leven, was het oke geweest, want in tegenstelling tot 6/7 dagen in de week drinken, was ik natuurlijk, veel beter bezig, alleen bleef drank, bij mij de hoofdmoot, de 'oplossing' voor als het niet zo goed ging, ik ''moest'' soms drinken of de beloning, etc. etc. kortom ik bleef een slaaf , dus voor mij werkte het niet, nu ik bijna 10 maanden nuchter ben, en het gewoon duidelijk is, ik drink niet.... nu beginnen de beloften te werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Rustig aan Jopie en eet maar lekker een paar pannekoeken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 http://aadevrijheid.woelmuis.nl/12beloften.html Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Originally posted by: BamBamLoopse Boll, ik zal es ff in de benen schieten.quote> Nou, Bammie, dit gaat wel wat ver, zelfs voor jou!De quoter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 @ Primula: je herhaalde mijn reactie op jou. Die was ook gedeeltelijk gericht op dat drinken en genoten hebben. Ik dacht "nou moe"! Op de dagen dat ik het moeilijk heb, ze komen gelukkig tegenwoordig minder voor, dan helpt die belofte mij van de drank af te blijven. Het pact is tenslotte niet vrijblijvend. We gaan er weer voor. Ook Igor. @ Diesel: ik hoop dat je een goed huis vindt voor "Madeliefje"! Mis je ze nooit als ze weer weg zijn? Nu wij steeds in het sombere weer zitten en ik de verhalen hoor van de zuiderlingen, wil ik ook wel een beetje zon. Maar: de temperatuur is goed. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 DAGPACT: Igor Aicha Apple Hanneke MarQ Wijfie Madeleine Gisteren heb ik me niet aangemeld bij het dagpact, omdat ik het gisteren niet droog heb gehouden. Ik denk dat ik mijn eigen draadje even ga updaten. Want ik heb een erg goede reden om het vandaag, morgen, overmorgen, volgende week, volgend jaar droog te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Gaby, zo fijn om te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 hmmm............ ik krijg net een uitnodiging voor een groots gevierde verjaardag, geen idee of ik daar zin in heb, ga misschien wel naar de sauna, heb gister een vervelend gesprek gehad met mijn werk, ze vonden mij kortzichtig, en misschien is dat ook wel zo, ik wil gewoon mijn werk doen, en meer niet, dit ging niet, en dus nam ik ontslag, dat willen ze niet, en ik merk, dat dat er bij mee zo ingebakken zit, als het me niet zint, ga ik weg, nu heb ik beloofd nog een maand te blijven, daarna weer evaluatie, ik was echt wrokkig als een puber, wat me dan hoogelijk verbaasd, is dat ze me niet ontslaan??? ik begrijp het Leven soms niet nuchter maar kan het nu wel van me afzetten, dat is al een hele stap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Originally posted by: lavendel1 Gaby, zo fijn om te lezenquote> er waren hele volksstammen die mij dit vertelden,maar ik durfde de drank niet helemaal op te geven, ben zo blij dat ik uiteindelijk toch voor bij die 3 maanden ben gekomen,ik heb nog steeds momenten dat ik wil drinken,maar ik leer door het programma van de aa daar steeds beter mee omgaan,de strijd is zo goed als weg maar ik moet wel zeggen, dat ik dat zonder de stappen, veel moeilijker zou vinden,op wilskracht zou ik het niet gered hebben dus ik zeg wat ze mij altijd zeiden;probeer het eens een jaartje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Gaat het wel goed, Kirky? Maar ik had gisteren al een draad geopend over mijn wangedrag. En dat wat ik eergisteren heb gedaan, heeft gisteren doorgewerkt. Dus ja, gisteren wist ik in de ochtend al dat ik het 's avonds niet droog ging houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 @ Lavendel, Wat een mooie muziek. Ik had nog nooit van hen gehoord. Het is voor minderaars niet gemakkelijk op dit forum, waar vooral stoppers zijn. Je kunt gerust posten, maar niet te expliciet en de stoppers kunnen meestal niets met jouw drankverhalen. Zoals je weet ben ik ook lang een behoorlijk succesvolle minderaar geweest. Toch kostte het me steeds meer moeite om dat echt te doen, zoals ik dat aan mezelf beloofd had. Toch helpt die periode me wel om nu gemakkelijker helemaal te stoppen. Als er een verhaal ergens staat over een nieuwe wijn, of zo'n bijzondere smaak, dan flitst het ook door mijn gedachten heen dat dit nu nooit meer kan. Ik dronk n.l. meestal voor het lekker en niet steeds voor de roes. Ik probeer daar nu mijn schouders over op te halen. Ik negeer ook zoveel mogelijk het glas dat mijn man wél voor zich heeft staan. Hij neemt tegenwoordig ook nog weleens een halfje extra. Dat deed hij vroeger niet om mij niet te triggeren. Ja, het is tenslotte mijn rem die het niet goed doet. Voor binge-drinkers is het weer een ander verhaal. Het forum is voor ons allemaal. Als jij en ik niet sociaal kunnen drinken, het zij zo. Op den duur wordt ons leven beter en mooier (maar misschien niet gemakkelijker). Ik ben blij dat je uit je dip raakt. Gaan we er samen weer voor? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Hee Gaby, Kennelijk heb je, naast je kortzichtigheid, nog goede kwaliteiten waar ze wel wat mee kunnen. Goede optie: kijken naar de mogelijkheden om dingen te veranderen en dan weer evalueren. Alweer een patroon om te doorbreken! Hoezo kortzichtig! @ Jopie: wat is dat opruimen van het verleden toch een klus. Hou het klein, zeg je altijd. Nu ook dus, kleine stapjes. Sterkte. @ Madeleine: de plicht roept alweer, maar ik zal later kijken op de draadje bij wie is wie. Tot later allen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Originally posted by: Gabyik begrijp het Leven soms niet nuchter quote> Dit vind ik te grappig dat je zegt het niet te snappen,terwijl je net 40 minuten geleden allerlei beloftes hier op het forumhebt neergezet...1+1=2 lijkt me.Nou moet je t alleen zelf nog zien:DKeep on going girl.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2012 Hey Witske, jij ook hier nice to see youuuuuuuuuuuuuuuuuuu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden