Spring naar bijdragen

maandag 22 oktober 2012


Gast A3

Aanbevolen berichten

hallo allen.

het is mij dus niet gelukt drink alweer 4 dagen achterelkaar.

ik probeer uitteleggen waar dit van komt.

ik ben ben de online behandeling bezig en moest een doelstelling maken

de eerste pagina invullen

hoeveel glazen per dag

hoeveel in de week

hoeveel dagen niet

ik was begonnen met stoppen maar door deze doelstelling ging de deur weer op een kier open

ik mocht dus vrijdag 2 glazen wijn hebben... maar ik had nogmaar net 1 glas op of de tweede en derde moesten er direkt achteraan

de volgende dagen ook en elke dag een beetje meer

wat heb ik dus geleerd:

ik kan niet minderen

wil ik mezelf helpen damn moet ik helemaal stoppen

wie o wie begrijpt me

wie wil me erbij helpen

gr truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Truitje, mocht je door jouw eigen doelstelling weer drinken? Waarom had je dat als doel gesteld? Niet vingertje wijzend bedoeld, gewoon oprechte intresse.

Vanmiddag heb ik een paar uur trek gehad. Vanavond even een uur op de bank geslapen. En toen had ik opeens trek in koekjes. Heb geen trek meer gehad in bier. Wel zit 21.00u mij dwars. Word altijd pas rustig als de winkels dichtgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje,:present:

Voor mij is je verhaal heel bekend.

Zo ben ik hier ook ooit begonnen.

Maar daar heb jij nu niets aan.

Wel is het goed dat je nu conclusies kan gaan trekken.

Want je kunt waarschijnlijk niet minderen.

Daar moet je een weg in gaan vinden meis.

Ik hoop met hulp van je online behandelaar?

Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje kun je nu ook gewoon de online-behandelaars bellen? Ik bedoel heb je ook een persoonlijke begeleider?

Ik begrijp alleen niet dat, als jouw doelstelling, stoppen was, hoe het dan komt dat je twee glazen mocht drinken. Mocht je dat dan van je begeleider of van jezelf?

En ik denk dat iedereen hier jouw wil helpen meis maar dan moet je komen. Iedere dag weer opnieuw en proberen te vertellen als je denkt te gaan drinken. Misschien kunnen we je dan helpen om het niet te doen.

Verder, gun jezelf de tijd, je bent nog maar net bezig om adb. te worden, verg niet teveel van jezelf.:present:

Trusten Made.:lips::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Computer heeft kuren. Ik bleek ook niet uitgelogd te zijn.

Vanmiddag met schoonma lopend naar de tandarts. Gelukkig was het hier ook mooi weer.

De zon scheen!!!!!!

Resultaat bij de tandarts maar matig: ze is verwezen naar de kaakchirurg, dus moet nog ruim 2 weken doormodderen en dan ga ik met haar, in de rolstoeltaxi naar het ziekenhuis.

Vanmiddag lekker nasi goreng klaargemaakt en al met al voel ik me wat beter. Nu eerst even t.v. kijken en dan ben ik er weer.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bolletje van mijn behandelaar mocht ik minderen i.p.v. Stoppen

En dat deed de deur weer op een keer

Daarom ben ik de mist weer ingegaan

Vanaf morgen wil ik stoppen!!!!

Ik kan mijn begeleider niet bellen wel mailen maar ze reageert alleen woensdags en vrijdags

Gr. Truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik had me gemeld bij Tactive omdat ik elke dag dronk en teveel en ik dus verslaafd ben.

En bij de online behandeling kreeg ik de keuze stoppen of minderen

Ik ging dus voor minderen

Maar nu wil ik dus stoppen

Ik gebruik ook antidepressiva en heb dus al die jaren gedronken erbij

Ik wil en moet nu stoppen

Gr. Truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minderen is inderdaad heel erg moeilijk. Het vergt dat stukje discipline, dat ik nu net mis. Al dacht ik natuurlijk alles aan te kunnen. Maar toen struikelde ik.

Ik denk net, wat ben ik al moe en het is nog zo vroeg. Maar het is al 22.00u geweest. :o Vandaag is het droog gebleven. Ook al vond ik deze dag wel heel erg moeilijk. Och, 2e dagje droog en zo kunnen we weer verder opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar moet je wel van uit gaan Jowan, dan ga je ook met wat meer zin beginnen aan de detox. Gelukkig is het zo de 26e.

Truitje heel goed dat je er achter bent gekomen dat minderen voor jou niet weg gelegd is dan kun je nu een andere weg inslaan.l Hopelijk kom je dan oon van die sombere gevoelens af, want meestal gaat dat samen.

Kop op meid weet dat jij het ook kan als je er maar voor 100% achter gaat staan, en je kracht weet aan te spreken want die heb jij ook.

Goed mensen ik ga afsluiten. tot morgen allemaal en slaap lekker.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ AR: knap hoor dat je zo'n vest kunt breien. Leuk ook dat je er plezier in hebt.

Succes ermee.

@ Lenie: triest vanavond (gezien je afsluiting)?

@ Truitje: ik heb ook de online behandeling gedaan en mijn begeleider antwoordde niet elke dag. Op zo'n dag dat je het moeilijk hebt, zit je dan wel in een gat.

Als de wiedeweerga je doelstelling veranderen in "stoppen" dus. Schrijf je begeleider een uitgebreide mail wat je dacht en waarom je toch ging drinken en waarom toen het hek van de dam was. Hoe je je nu voelt enz. enz.

Hoe meer je schrijft over je redenen of smoesjes, je tegenwerpingen in je hoofd en waarom je dan tóch doorgaat, omdat het "mag" en waarom je nu weet dat het niet werkt enz., hoe meer hij/zij je beter kan begeleiden en bovendien schrijf je het van je af.

Morgen aansluiten bij het dagpact?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jowan: gelukkig joh. Eindelijk is het zover! Ik ben heel blij voor je.

Ik wens je alle hulp toe die je nodig hebt. Hou ons op de hoogte als je kan, maar in ieder geval in gedachten bij je.

Hoever was je nu geminderd?

@ Johan: die het te druk had om alles te kunnen volgen. Heb je ons gemist? :D

@ Lenie: nog vergeten je voor morgen sterkte te wensen. Hierbij.:heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, je bent er nog gelukkig,

heb je al een nieuwe plek voor je pc?

Want wegblijven omdat die nu op een rookplek staat

ja dat willen we niet he, en jou rookvrij hier

dat willen we weer wel.

Kunnen we wel weer eens een nieuwjaarsduik organiseren he

met zo'n gezond lijf straks:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jane,

Jij ook genoten van het mooie weer? Hier vandaag voor het eerst sinds tijden. We moesten lopend met schoonmoeder (in de rolstoel) naar de tandarts. Ze heeft ook genoten van het zonnetje.

Computer doet raar, dus ik meld me meteen maar droog af.

Tot morgen, welterusten en slaap lekker.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...