Spring naar bijdragen

hallo allemaal


pjotr59

Aanbevolen berichten

Weken geleden heb ik mij aangemeld omdat ik absoluut wil stoppen met drinken. Al langere tijd nuttig ik veel te veel alcohol en het beheerst zo ongeveer mijn hele leven. heb al eerder een therapie gevolgd, helaas zonder succes. Ik hoop dat het mij deze keer met steun van ADB en lotgenoten wel gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pjotr,

Goed dat je er bent. Heb je al een plan? Ben je al gestopt, of ga je beginnen?

Hoe dan ook. Het forum zal je helpen. Ik heb inmiddels in 3 weken zo'n beetje alles gelezen wat er te lezen valt en tot nu toe werkt het als een positieve hersenspoeling.

Misschien kun je naast het forum medicatie gebruiken als ondersteuning?

Ik had ook al van alles geprobeerd en dit werkt voor mij.

Of natuurlijk een van de vele andere manieren die je hier kunt terug lezen. Zoek wat bij jou werkt. Als de wil er is en je maakt de eerste stap dan kan het je zeker lukken hier.

Veel succes!

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Pjotr59!

Ik was zo aangenaam verrast dat ik niet alleen was met mijn probleem. Sterker nog, de meeste verhalen van mensen die zich hier voorstellen, konden wel over mij gaan. Dat vond ik pas te gek en vooral heel ontnuchterend, letterlijk en figuurlijk, dan.;)

Bon, als het je een troost mag wezen, wellicht heeft er minstens één iemand hier wel een antwoord op jouw vraag, welke vraag ook.

Welkom :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat je nog niet op de hoogte bent gesteld van het dagdraadje?

Moest je het nog niet weten, elke dag wordt er een dagdraadje opgestart.

Daar kan je gewoon meepraten zoals in een huiskamer over alles en nog meer.

Kijk maar onder "ditjes, datjes en dagdraad"

In de ochtend staat er zelfs virtuele koffie klaar! Echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de tip om maatje te worden met Miranda. We hebben ons nagenoeg gelijktijdig gemeld op het forum, dat schept al een band. Ben nog aan het uitzoeken hoe alles werkt, bijv. hoe je een maatjesverzoek doet enzo. Maar ga nu een poging ondernemen. En ondanks dat ik me op dit moment erg rot voel doen de berichtjes me ontzettend goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PFFF, heb het even heel zwaar................. Ben een kwartier geleden in de auto gesprongen om toch maar weer achter wijn aan te gaan. Wel met een enorm rot gevoel. Heb continu op mijzelf ingepraat waar ik allemaal mee bezig ben. En, uiteindelijk op het moment dat ik kon omdraaien de daad bij het woord gevoegd. Zonder de zooi thuisgekomen, maar voel me nu zo enorm rusteloos. Heftig maar vastberaden om deze keer niet toe te geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pjotr ik weet hoe moeilijk je het nu hebt joh ik weet het, maar alles nog beter dan dat je gaat drinken hé? Hoe vaak heb je je niet rot gevoeld als je een kater had? Dat is niet te tellen, en je moet nu gaan afrekenen met de alc. Dat is tijdelijk echt. Je zal je zeker na een paar dagen al beter gaan voelen. Morgen al, als je niet met een kater op staat. Dan kan je al heel trots zijn op jezelf.:) Even doorzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pjotr

Je bent omgedraaid

Dat is nog eens een fikse opsteker voor jezelf!

Mijn eerste stopdagen staan nog vers in mijn geheugen

In mijn hoofd het geheen en weer tussen: nee, ja, misschien, nee, ja, misschien...

Een keer was ik slechts een inimini nanomillimeter van de fles verwijderd

De hele batterij aan tips die ik hier op het forum las, haalde ik te voorschijn

Zo e-mailde ik mijn maatje

Inmiddels een waardevolle vriendin

Las het forum van voor naar achter en van achteren naar voor

At me vol met van alles en nog wat:

een stevige maaltijd met hartigs en zoet erachter aan; een volle maag vermindert de trek

Zocht afleiding...

En de trek, die ik niet eerder zo heftig had, zakte af

Toen wist ik: ik kan het

Ik wens je heel veel succes

Je kunt het!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pjotr,

Ook van mij welkom hier. Wat goed dat je omgekeerd bent! Een overwinning op jezelf: de eerste! Je kunt de trek uitzitten. Hij wordt na verloop van tijd minder.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en ik heb daar veel aan gehad. Er zijn meer manieren. Kom vooral op de dagdraad als je het moeilijk hebt, dan proberen we je te helpen.

Veel succes en doorzettingsvermogen!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lavendel,

Heb mij gisteren helemaal suf gelezen. Zoveel herkenbare verhalen. Voel me nu niet top. Een enorme onrust en gejaagdheid. Moet nu nog werken, werkt wel goed voor de afleiding. Vanmiddag maar een klusje in de tuin opzoeken. De zon geeft extra energie en die kan ik nu wel gebruiken. En elke tip die ik voorbij zie komen grijp ik aan.

groet,

pjotr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pjotr Welkom

Het is goed om nu afleiding te gaan zoeken als je onrust voelt

die onrust zal de eerste dagen ook wel even blijven maar het gaat over!

Mij hielp het om fanatiek een of andere klus aan te gaan pakken

of bij me zelf hardop te gaan benoemen wat de voordelen zijn van het niet drinken

niet meer met duf hoofd op, meer energie, geldbesparend, niet in zelfbeklag vallen etc.

veel water drinken en zeker goed eten hielpen mij

misschien een idee om ook op de dagdraad te komen

daar zitten en lezen de meeste lotgenoten

en kun je wellicht veel meer tips op doen

ik wens je succes bij je strijd tegen de alcohol :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shahire,

Bedankt voor je tips. Ik ga er zeker een paar van gebruiken. ben nog een beginneling op deze site dus moet nog van alles uitzoeken. Maar ik ga zeker gebruik maken van de dagdraad. Heb in ieder geval al een maatje gevonden en dat doet nu al wonderen. Heel blij mee.

groetjes,

pjotr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...