Spring naar bijdragen

Blanco, een nieuwe dag in!

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: bolletje
Witte ik heb de arreslee nu van stal gehaald omdat ik denk dat er mensen zijn die zich al zorgen maken om de kerstdagen. Mee doen met het arresleepact kan al een stukje rust brengen.;)
Maar niets is verplicht.quote>

niet doen...;)
verpruts je je eigen feestdagen mee.
we/ze zijn oud en wijs genoeg, toch?

middag mensen, ik ben strontvervelend ( lees: ik word melig)..komt puur van het binnen zitten en het rotweer.
ben maar een soorte met van hachee gaan maken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, bibliotheek geweest, kattenvoer voor de rest van de week gehaald, facturen verstuurd , veels te veel rekeningen betaald :angry:,

mail beantwoord, wassen gedraaid,

dus ik hoef alleen nog maar te stofzuigen en mijn koffer te pakken :)

vanavond ga ik lekker naar de kerk met goede vriend,

kan ik weer mezelf weer even opladen,

nu even thee zetten.

Fijne dag verder!

@Bor wat fijn, al je geliefden om je heen, geniet ervan :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,

Vannacht zag ik al dat je jarig was, maar vond het beter te wachten met feliciteren tot je wakker was.

Dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

En wat een ongelooflijk geschenk, al je kinderen en kleinkinderen om je heen, dat is niet in geld uit te drukken.

Je zult wel opgewonden en zenuwachtig zijn, maar dat verdwijnt vast als je ziet dat alles goed gaat en dat gaat het, anders waren ze niet gekomen.

Wie had dat vorig jaar of het jaar daarvoor ook maar kunnen denken?

Ik weet hoe het voelt, of liever hoe het voelt als je kinderen en kleinkinderen er niet zijn.

Hoewel ik heel graag dat ook eens zou willen meemaken, zal het niet gebeuren, want van mijn kinderen willen sommigen elkaar ook al jaren niet zien en daar zie ik in mijn levensdagen geen verandering in komen.

Dus Bor, geniet ervan, je plukt nu de vruchten van je gevecht, het is je van harte gegund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: ben je niet blij dat je vandaag weer nuchter wakker bent geworden? Dat heb je toch maar mooi gefikst!:)

@ AR: fijn dat je er weer bent. Hoe was het in Frankrijk?

@ Tatum: moeilijke kwestie met moeder en dochter. Lijstje met voors en tegens maken? Wat voel je diep van binnen? Ik wens je wijsheid.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje de eerst niet nemen zou ik zeggen,

maar dat is wat kort door de bocht.

Ik denk dat je het beste kunt zeggen dat je

om bepaalde reden geen wijn drinkt.

En dat kan van alles zijn.

Gewoon omdat je momenteel last hebt van alcohol.

Misschien zijn het vertrouwelingen waaraan je eerlijk kunt vertellen

dat je een probleem hebt met drank.

Je hoeft niet met de billen bloot of door het stof.

Niets beloven wat je niet kunt waarmaken.

Ik wens je een gezellige kaartavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik het vergeet, de uitslagen afgelopen donderdag bij de

oncoloog waren goed.

Geen opeenhoping van kwaaie cellen die eventueel massaal de aanval inzetten

om mijn gezondheid te ondermijnen.

Mooi is dat.

Ik kan weer een half jaar verder.

En dan een jaar en na nog een jaar en zit de controle erop.

Ik ben blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Truitje: weten zij van je alcoholprobleem?

Ik weet niet of er frisdrinkers bijzitten, maar anders misschien zelf een fles meenemen (of, als je hebt alc.vrije wijn). De eerste keer is het het moeilijkste, daarna wennen ze snel.

Als je er niet voor uit wil/kan komen: ik heb medicijnen waarbij ik niet mag drinken (dat is ook zo bij mij); ik moet morgen helder zijn; ik doe aan de lijn; vanavond even niet; ik probeer gezonder te gaan leven, enz.

Goed dat je er tevoren over nadenkt en neem je stellig voor om niet te drinken!

Zet je op het dagpact en kom, als je weer thuisbent, nog op het forum om te vertellen hoe het gegaan is. Je weet dat als je er één neemt, het daar niet bij blijft!

Sterkte en succes en toch een gezellige avond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact, waaraan ik vroeger niet meedeed, omdat ik dacht dat ik, als ik me had voorgenomen niet te drinken, dat ook zou lukken, is toch een enorme steun in de rug gebleken.

Daarom miste ik het gisteren en heb er zelf 1 aangemaakt, hoewel ik niet verwachtte het nodig te hebben.

Maar zo om 4 uur begon ik onrustig te worden, waarom weet ik niet. Dus om 5 uur besloot ik even langs te gaan bij mijn vriendin, maar het begon te regenen en toen ging ik naar een buurvrouw, waar ik altijd wijn voor haal.

De laatste x was 13 dagen geleden, een ds wit en een rood.

Toch dacht ik daar niet bewust aan, mss wel onbewust, maar dat weet je dan niet, toch?

Ze vroeg, terwijl ze opstond : doe je al weer aan een wijntje?

Ik zei nee, nog steeds niet.

Hartstikke goed van je zei ze, terwijl ze weer ging zitten.

In het weekend bied zij bezoek een glaasje aan, vandaar.

Toch schoot het even voor ik antwoordde door me heen: ach het is donker weer en weekend en wat geeft dat nou,2 glaasjes?

Maar zij drinkt er 2 en ik krijg er 3 en ben dan zo brutaal het restje mee naar huis te vragen.

Doordat ik me net op het eigengemaakte dagpact had gezet, heb ik het niet gedaan en maar goed ook, want ik heb een sixpack in huis gehaald van de week. Zaterdag maak ik een uitgebreide rijsttafel voor 4 trouwe kameraden en daar verheug ik me erg op en geeft me iets leuks om te doen, nu ik niets meer voor de afdeling (mag/wil) doen.

Dus......als dat evt. restje dan op was, zou het nog maar de vraag zijn geweest of dat bier ook niet open was gegaan, hoewel ik geen bierdrinker ben.

Bij dat etentje denk ik wel wat te drinken, dus dat is zo'n beetje mijn doel. Tot die tijd niets. 5 Dagen later moet ik uitgerust op Schiphol staan, dus had dan wel weer de rem erop gezet.

Voel me veel te goed nu, de vermoeidheid is er nog wel, maar wordt langzamerhand hanteerbaar.

Dus dank aan het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...