Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 november 2012


Har

Aanbevolen berichten

Jopie,

Misschien heeft de vorige bewoner zelfmoord gepleegd

en is nog wat aardgebonden.

Er zijn speciale fora met 'helpers'.

Deze 'helpers' regelen een wat soepele overgang naar gene zijde.

Ook hangen deze zielen vaak op kerkhoven rond.

Ook ik ben erg serieus.:)

Net zo serieus als de wichelroede lopers.;)

taalvout!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 413
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: MM
Goeiemorgen allemaal!

Vandaag wordt mijn 6e droge dag!! Ik heb echt heel goed geslapen en voel me een stuk rustiger, evenwichtiger en zelfverzekerder dan wanneer ik drink. Daar denk ik dan aan als ik fris aan mijn ontbijtje zit. En dan gooi ik er voor de zekerheid nog maar eens een antabusje in want ondanks een nu sterke motivatie, ken ik mezelf en weet ik hoe ik het afgelopen jaar heb lopen klooien.

Lieve mensen, ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb!! Het helpt me echt enorm. Door de weeks heb ik niet zo veel tijd om uitgebreid te schrijven maar ik lees wel steeds even mee. Indrukwekkend, in alle opzichten: solidariteit, wijsheid, liefdevol, tragisch soms ook... maar alles helpt.

Heel erg bedankt aan iedereen! Dit weekend zal ik proberen wat meer deel te nemen.

Fijne dag allemaal.

MMquote>



MM! Congratz en Same Here! Woot Woot!!
Ik voel me ook veel meer in balans dan ik in tijden gevoeld heb, ik heb ook jaren niet zo lang achter elkaar niet gedronken en het voelt goed. En 1 van de mooie dingen: mijn ogen gaan steeds wijder open staan :)

Heel eerlijk: het voelt vreemd om nuchter het weekend in en door te gaan, maar ik kijk er niet tegen op ofzo. Ik zit wel in twijfel nog over de borrel volgende week, wel gaan en nee zeggen of het mezelf makkelijk maken en weg blijven..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Het nieuws van Tim heeft me erg aangegrepen,
zoals elke suicide die in de buurt is.
Aan de ene kant het lijden wat iemand heeft ,
aan de andere kant jaloers vaak.

Heb gewoon een giga rotweek.
Met de kinderen loopt het niet.
Die zijn bij ex.
Voel me ziek,
alles doet zeer.
Mijn hele buik.
En ja ik weet dat dat de stress is.

Deze week eindelijk de advokaat weer kunnen bereiken,
hij heeft er weinig vertrouwen meer in.
Weg geld?
Daarbij gisteren de hele dag aan het orienteren geweest over hoe ik mijn testament
Moet een bewindvoerder hebben.
Vind het zwaar allemaal,
en voel me erg rot.


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Het nieuws van Tim heeft me erg aangegrepen,
zoals elke suicide die in de buurt is.
Aan de ene kant het lijden wat iemand heeft ,
aan de andere kant jaloers vaak.

Heb gewoon een giga rotweek.
Met de kinderen loopt het niet.
Die zijn bij ex.
Voel me ziek,
alles doet zeer.
Mijn hele buik.
En ja ik weet dat dat de stress is.

Deze week eindelijk de advokaat weer kunnen bereiken,
hij heeft er weinig vertrouwen meer in.
Weg geld?
Daarbij gisteren de hele dag aan het orienteren geweest over hoe ik mijn testament
Moet een bewindvoerder hebben.
Vind het zwaar allemaal,
en voel me erg rot.


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Mark; Dat is bij mij thuis ook aan de orde.
Alles, werkelijk alles wat mis is gegaan komt blijkbaar alleen door mij.
Ik heb er ook schoon m"n genoeg van.
Ik weet heus wel dat ik verkeerde dingen heb gedaan maar daarom probeer ik het nu dan ook anders te doen niet? Steeds oude koeien uit de sloot te halen, bah.
Daar kan ik toch ook niks meer mee? Ik heb m"n excuses gemaakt en probeer beter/ anders nu te doen. Meer kan ik niet.

En ik heb gezegd ook hier thuis.
Ben niet van plan levenslang gebukt te moeten gaan.
Want dan zit ik in no time weer aan de drank.

Laat me m"n ding doen die ik moet doen.
Respecteer dat en anders ben ik weg.

Zo.quote>


Dat kwam ik ook altijd tegen toen ik gestopt was met alcohol

Was al zo bezig met mezelf en dan heb je daar helemaal geen behoefte aan..
Tis net of ze dat stukje macht wat ze over je hebben zelf kwijtraken

Ik heb ook gezegd niks is hier meer normaal...doe je eigen ding en laat mij met rust

Door dat elke keer meer te zeggen voelde ik me ook sterker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Nou ja schiet al op naar de middag. Gelukkig goed geslapen vannacht. Al weer veel geschreven, lees later bij.

Gisteren heeft zoon data doorgekregen voor onderzoeken. 14 november ct scan de 20e uitslag. Nog even wachten dus.mDe 13e controle bij cardioloog, Hopelijk mag hij dan weer een rijbewijs aanvragen.

Voel me gelukkig weer watr rustiger, eersre schrik is voorbij. Nu wachten. Ik verbaas me erover dat ik geen trek in alcohol heb. Ben ik heel blij mee. Ruim vier maanden niet drinken helpt echt! Alert blijven is de boodschap. En vertrouwen dat het lukt.

Tot latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks nagelezen (geen tijd) dus misschien dubbel.

Vannacht vroeg ik me af hoe het kan dat Madelief ( ik gun haardit van harte) gelijk naar een opvang kan en dat anderen hier lang moeten wachten.

Hoe wrang is dit voor de personen die een tijdje moeten wachten om in een kliniek terecht te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Zonnetjes. Wat ben jij in korte tijd sterk geworden meis. Het doet me goed je zo te lezen.

14 nov. is nog een paar dagen en dan weet je al meer. Hoop zo dat de uitslag goed is en je toch op vakantie kan gaan.

En dat je dat allemaal doet zonder dat er alc. in het spel komt is een chapeau waard.:sun:

Zo ik ga eens even boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rose, ik denk dat er altijd wel rekening gehouden wordt met mensen die in de detox hebben gezeten dat er een terugva kan komen, dus dat er voor die mensen altijd ruimte is gereserveerd. Anders zou al het werk en energie die er al in is gepompt weggegooit zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sabine81
Originally posted by: MM
Goeiemorgen allemaal!

Vandaag wordt mijn 6e droge dag!! Ik heb echt heel goed geslapen en voel me een stuk rustiger, evenwichtiger en zelfverzekerder dan wanneer ik drink. Daar denk ik dan aan als ik fris aan mijn ontbijtje zit. En dan gooi ik er voor de zekerheid nog maar eens een antabusje in want ondanks een nu sterke motivatie, ken ik mezelf en weet ik hoe ik het afgelopen jaar heb lopen klooien.

Lieve mensen, ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb!! Het helpt me echt enorm. Door de weeks heb ik niet zo veel tijd om uitgebreid te schrijven maar ik lees wel steeds even mee. Indrukwekkend, in alle opzichten: solidariteit, wijsheid, liefdevol, tragisch soms ook... maar alles helpt.

Heel erg bedankt aan iedereen! Dit weekend zal ik proberen wat meer deel te nemen.

Fijne dag allemaal.

MMquote>



MM! Congratz en Same Here! Woot Woot!!
Ik voel me ook veel meer in balans dan ik in tijden gevoeld heb, ik heb ook jaren niet zo lang achter elkaar niet gedronken en het voelt goed. En 1 van de mooie dingen: mijn ogen gaan steeds wijder open staan :)

Heel eerlijk: het voelt vreemd om nuchter het weekend in en door te gaan, maar ik kijk er niet tegen op ofzo. Ik zit wel in twijfel nog over de borrel volgende week, wel gaan en nee zeggen of het mezelf makkelijk maken en weg blijven..quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde in de quote antwoorden maar is niet gelukt. Wat een onhandigheid!:-)

Jij ook gefeliciteerd Sabine!! We doen het toch maar mooi. Ik wilde je nog iets vragen over dat feestje: gaat daar niet iemand heen die je in vertrouwen zou kunnen nemen? Dat helpt namelijk enorm!

Ik heb het inmiddels aan al mijn vrienden en familie verteld en over het algemeen (ook al stuit je soms op ongeloof, raar maar waar, alsof je zomaar zou zeggen dat je alcoholist was) heb ik vele lieve en positieve reacties gehad. Het is voor mijn zo dat het veel makkelijker is erover te praten met "ervaringsdeskundigen" maar als je omgeving het weet duwen ze ook niet zo makkelijk een glas wijn in je handen en dat kan heel erg helpen.

Ik weet niet... 't is maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, bolletje.Fijn om te horen.

Ik hoop ook dat we op vakantie kunnen, wil ik natuurlijk graag. Maar wat ik nog veel belangrijker vind, is dat het betekent dat de uitslagen goed zijn. Gen

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om weg te gaan, als hij weer behandelingen moet krijgen. (Tik op tablet, krijg gen niet weg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...