Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 november 2012


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 413
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har misschien gebruik ik jou nu in voorgaant stukje. Maar is meer als voorbeeld, jij kan best voor jezelf spreken tenslotte. sorrie als ik dat niet zo had moeten schrijven dan. Was meer omdat Jopie dat aanhaalde, is ook geen aanval naar jou Jopie, denk dat wij het gewoon heel verschillend zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, mag ik je mijn nederige excuus aanbieden.

Het is meestal niet mijn bedoeling mensen te willen kwetsen met mijn postings.

Ik weet niet of ze druipen van zelfgenoegzaamheid, toch komt het bij jou zo over en mocht ik daar toch iets in doen om het zo over te laten komen; excuus.

Als ik schrijf; Sit back and watch the movie dan beschouw ik mezelf ook als een onderdeel van die film.

Misschien gisteren niet maar ik ben wel degelijk onderdeel van het forum. Ik voel mezelf niet meer/minder/beter/slimmer/slechter of wat dan ook in vergelijking tot de rest.

Ik zie het hele reageren gebeuren en als ik zelf meer afstand heb, zoals gisteravond, dan zie ik wat er gebeurd. Mensen voelen zich onbegrepen, niet gelezen, geraakt of wat dan ook.

Een ieder staat het vrij te reageren, soms vraag ik me wel af waar de heftigheid van sommige postings vandaan komt.

En dat door mijn eigen ervaring dat het altijd iets zegt over mezelf, altijd.

Wellicht was het beter gewest in de ik-vorm te schrijven zoals ik vaak propageer.

Vanuit mijn ervaring kan ik het beste delen want dat heb ik zelf meegemaakt.

Ja, ik sta zes jaar droog. Een megaprestatie vind ik zelf. En anderen ook. Ik geloof echter niet dat ik mezelf hier op voor laat staan! Ik ben de 24 jaar daarvoor niet vergeten Johan.

Enigszins misplaatst vind ik je 'aanval' op mij wel. Nu kan ik daar hele theorieën op loslaten maar he, jij weet hoe het zit. En anders vogel je het nog wel uit. Op jouw tijd. Want het gaat niet sneller dan het gaat.

Inzicht is bij mij langzaam gekomen en ik zit nog steeds in dat proces. En ik denk dat ik mijn hele leven blijf leren.

Hiermee wil ik niet zeggen dat inzicht altijd langzaam komt, maar bij werkt het meestal wel zo.

Ik reageer altijd vanuit emotie. Dat hoeft niet altijd te betekenen dat ik boos ben, verdrietig, blij of wat ook. Ik denk dat iedereen altijd reageert vanuit een bepaald iets/emotie/gevoel.

Was jij het niet die ooit schreef dat ik geen enkele emotie slecht hoefde te vinden. Dat ook verdriet of kwaadheid een functie hadden en dat dat niet beter of slechter was dan welke emotie ook. Dat ben ik niet vergeten.

Ik meen soms wel verwarring bij je te lezen. Soms vul ik het zelf in als dat je graag wilt stoppen met drinken maar dat het nog niet lukt. Hierbij denk ik bv aan je reactie op een posting van Rudy enige dagen geleden. Daarin schreef je dat stoppen nogal wat inhield en men daar nogal veel voor moest doen, of laten. Ik kan het me niet woordelijk terughalen maar zoiets was het. Dan lees ik een wens.

Achter elk verwijt zit een verlangen zei iemand ooit tegen me. En ik heb voor mezelf ervaren dat het zo is.

Woorden zijn woorden, ik kan wellicht niet altijd duidelijk maken hoe ik iets bedoel. Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen. Deze wijze van communiceren mist de lichaamstaal, de reacties die ook zo belangrijk zijn in gesprek. Het is niet anders.

De ervaring hier leert echter ook dat als men echt zijn best doet, goede intenties heeft, er de wil is om elkaar te begrijpen we met z'n allen een heel eind komen.

heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine toevoeging: 80% van communicatie bestaat uit lichaamstaal, 20% uit wat we zeggen. Oftewel; een misverstand op fora ligt op de loer en hoe iets geinterpreteerd wordt ligt vaak aan hoe de lezer zich op dat moment voelt.

@Bambam; goed geschreven! En chapeau voor die 6 jaar!! WOW! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...