Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Ow nog 1 dingetje; als ik het zo lees zal nooit iemand aan haar vragen hoe haar weekend was, of uberhaupt persoonlijke/menselijke dingen. Hier zal ze ook alleen maar meer bitter van worden. Waarom niet daar doorheen breken? Is leuk toch? En als ze er niet over wilt praten, dan niet. Volgens mij gebeurt er dan niets ernstigs En is voor jou een mooi oefenmomentje. En dat benoemen is trouwens niet alleen voor haar, het is ook voor jou. Om het eruit te laten, los te laten, ipv opkroppen en boos te worden. Ik denk, dat als jullie eens écht zouden praten, dat je een mini paradigma zult ervaren, dat het niet zo is als dat je dacht dat het was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Originally posted by: bolletjeGoeie avond lieve frummeltjes,Hier weer een teken van leven. Wilde vanochtend al wat schrijven maar toen stonden ze voor m'n deur met de amb. Dus moest snel mee.ik heb een paar dagen geen forum gelezen omdat ik het gevoel had dat er iets dwars zat. Ben er gelukkig achter gekomen wat het is.Zat al een paar dagen wat minder lekker in m'n vel. De rede is dat ik ontzettend kwaad kan worden als ik het gevoel heb dat iemand zich boven mij plaatst. Dat ik het gevoel krijg dat ik minder ben.We hebben op het werk ook zo iemand. Ze is gewoon ook vrijwilliger maar als ze met je staat te praten gaat ze wijdbeens staan, armen over elkaar, hoofd omhoog en zo kan je dan tegen haar praten. Soms loopt ze langs je en dan doet ze d'r kop niet open, en haar wil is wet.Probeert heel interessant over te komen, kijk mij eens jongens wat ben ik toch goed. En daar heb ik zo'n pesthekel aan. Want er lopen wel meer van die gasten rond die dat idee van zichzelf hebben.Ik kan daar niet mee omgaan en loop er dan de hele dag mee in mijn hoofd te vechten met haar.Ik wordt dan hoe langer hoe bozer en blaas de dingen dan ook erg op. Ik raak dan op dat moment mijn agressie niet kwijt, blijf er mee zitten en kom in een dip terecht.Herkend iemand dat? Ik weet bij God niet hoe ik hier mee om moet gaan. Wat ik kan doen waardoor dit me niet zo raakt.Ik hoop niet dat ikzelf zo ben, want dan hoop ik dat iemand dat dan wil zeggen dan kan ik dit veranderen. Vreselijk is dat zeg die arrogante ballen.Maar ik ben er weer hoor.quote> ken het....hier ook iemand in mijn omgeving.ik heb geleerd me om te draaien en ( in mijn geval) haar tegen me rug te laten kletsen...moeilijk?...ja heel moeilijk...maar ik heb al genoeg aan mezelf.zo ook jij Bol.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Travel! Ik wilde je al als "vermist"opgeven! Goed dat je meer inzicht hebt gekregen. Moelijk, heel moeilijk hoor. Als je weet dat je iets moet accepteren omdat het eenvoudigweg niet anders is. Zie het als een leermoment, wees niet boos op jezelf. Gewoon kniëen afvegen en weer door. Je hebt wel gekeken waarom je nu struikelde..... Dààr gaat het om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 hartstikke lief...echt. maar nee...het geeft me geen fijn gevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Ooow en nog 1 laatste dingetje en dan hou ik er écht over op Zij is, net als jij en ik, ook gewoon mens, met ook gewoon issues en heeft ook gewoon behoefte aan menselijk contact. Ik denk serieus dat het voor zowel jezelf als voor haar een enorme opluchting zal zijn als je echt contact probeert te maken met haar, haar te behandelen als mens. Probeer eens bewust te worden van wat jij doet als zij zo gaat staan, hoe is jouw lichaamstaal op dat moment en wat kun jij doen om verbetering aan te brengen in de situatie? Sta je ontspannen? Schouders laag, kin iets naar je borst, 2 voeten stabiel op de grond, lichte buiging in de knieen (klinkt gek, alleen zo sta je zowel fysiek als geestelijk stevig in je schoenen), hoe is je ademhaling, zit het hoog of lekker in je buik? Want je kunt haar niet veranderen, alleen jezelf (waarmee je hoogstwaarschijnlijk indirect haar houding verandert, actie-reactie). En ik zeg dit niet omdat jij of zij iets fout doet, maar omdat bewustwording 1 van de mooiste geschenken op deze aardbol is. Wees bewust van wat je doet, wat voor effect dat op jou heeft en ook op anderen. Nou, nu hou ik echt op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Ik vind je benadering van communicatie super interessant, Sabine. Er worden me ineens een heleboel dingen duidelijk....in real life. Dank je wel. Nu eten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ik meld me even droog voor vandaag ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @kirky; misschien eerst oefenen op bekenden? En probeer anders jezelf in te prenten wanneer je staat; heel kort: sta ik ontspannen? Trek je schouders een keer op, adem hierbij tegelijk diep in en laat je schouders in 1x los/vallen en adem daarbij met je mond open uit (uiteraard ff op de wc voordoen hihi). En dit lukt niet altijd, echter iedere keer dat je dit wel vantevoren kunt doen is er 1! En die ene keer moet je vieren, al doe je het alleen maar aan de binnenkant, glimlach tenminste, dat ontspant in ieder geval al. En de snelle versie wanneer je al met iemand staat of zit en je voelt spanning opkomen, adem gewoon even goed in door de neus en mond uit. Iedereen heeft recht om te ademen en desnoods roep je dat het zuurstofgehalte in die ruimte beperkt is en dat je wat extra nodig had, grijns hierbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Kirk... ik heb een bewindvoerder. nog 2 jaar ( hoop ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Ennuhm.. heb het al eerder gezegd hier, 80% van je communicatie bestaat uit lichaamstaal, 20% uit woorden, dus aan je lichaamstaal werken is zo slecht nog niet Ik merk zelf, sinds ik hiermee bezig ben, hoe belangrijk het is. Alleen al de paar mm verschil tussen je schouders naar voren laten hangen of rechtop staan, borst naar voren is niet alleen voor je uitstraling een enorm verschil, vooral voor je gemoedstoestand. Probeer maar eens te denken aan hoe jij je lichaam houdt bij bepaalde gemoedstoestanden; wat zei je op dat moment tegen jezelf? Voorbeeld van mezelf: ik heb heel lang gedacht dat ik dom was, ik kom er sinds begin dit jaar dat ik eigenlijk heel slim ben en ik durf het nu ook eindelijk hardop te zeggen. Ik had onlangs weer een ouderwets gevoel; dit kan ik toch niet, ik ben niet goed genoeg, ik ben hier te dom voor, ik val nu door de mand. Later vroeg een vriendin hoe mijn lichaamshouding was toen ik dat dacht; ik zat toen op de bureaustoel, in elkaar gedoken/gekrompen, ik maakte me klein.. letterlijk en figuurlijk. Echt, als je erop gaat letten hoe jij je lichaam houdt wanneer je iets denkt, wordt het zo makkelijk om dat te veranderen. Ook de dingen die je tegen jezelf zegt zijn heel belangrijk, waar je je op focust, daar gaat je energie naar toe. Denk bijvoorbeeld dat je met je auto, fiets, brommer in een bocht zit, je hebt geleerd naar het einde van de bocht te kijken omdat je dan daar naartoe stuurt. Kijk je echter naar tegenliggers in de bocht of die muur aan de zijkant, dan zul je daar naartoe sturen. Denk bijvoorbeeld niet: ik ben anti-alcohol, je focust je dan op de alcohol, of je er nu anti of niet anti voor zet. Denk ipv: ik ben pro-nuchterheid; leg je focus op de nuchterheid. Dit heeft mij iig geholpen bij het stoppen met roken, nu ff testen op de alcohol. Ik ben perfect, alleen nog niet af.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 lukt...moet! sorry dat ik het hier neer knalde. het is niet voor hier bedoeld. ik ga lekker banken. zoonlief komt straks met z'n vriendin..... leuk.... tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Niet gelukt idd. Stom ook, wist ik idd vantevoren al. Nu meteen door naar bed en het hierbij houden, niet meer gaan drinken en morgen met de arts overleggen (heb ik een afspraak mee). Bah, ik voel me vies, ik zat daar bibberend van mijn biertje te slurpen, echt een triest gezicht. Ik blijf in de buurt frummels! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Hoi allemaal, Ik kwam thuis en ben meteen begonnen aan mijn breiwerk, heb het achterpand vanavond af. Haddock fijn dat je eens een keertje op het dagpact stond. Adam en Haddock, leuk zoals jullie met elkaar om gaan. Meer heb ik niet gelezen. Ik ga verder breien, anders krijg ik het alsnog niet af Truste voor zo:lips: tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 RL toch je kon het weten he?? kop op!!! truste voor zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @Runningliesje: hoe komt het nu dat je in de kroeg afspreekt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ajaa, Kirky maar toch... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Er zijn geen smoezen voor te bedenken. Gewoon om te drinken, that's all. Ik word nu na 2 biertjes alweer langzaam nuchter nu ik het forum lees. Dat is goed voor me, alco níet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 sufferd!! je bent in ieder geval optijd thuis... en nu water klokken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Goedenavond allen, Na twee uur collecteren verkleumd weer thuis. Over de opbrengst zullen we het maar niet hebben! Nu eerst even bijlezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ik drink niet Kirky... kan ik me niet veroorloven. maar ik geef toe... ik heb me daar een trek!!! doe het niet...moet m'n 5 maanden vol maken he? ;-)) ( oa) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Kirk...ik ben weg... zoon komt net thuis en ligt in bed. er is iets niet goed gegaan... even horen. doei doei... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 De tijd vloog voorbij vanavond. Voor ik het wist was het 21.00u. Enig probleem is dat één van mijn vrienden wil dat ik langskom, voor een biertje. En ik probeer dat te ontwijken, door niet te antwoorden op zijn indirect vraag. Maar pffft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Avond allemaal, Paar dagen niet lekker geweest, dus ook niet hier. Gaat nu weer beter gelukkig. Nog niet bijgelezen. Voor iedereen die het nodig heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 R. Liesje, inderdaad wil je nu wel of niet van de drank af? Wil je helemaal stoppen of minderen? Eens moet je dus die keuze maken meis, en dan daar ook proberen voor 200% achter te gaan staan. maak een keuze en ga er voor. anders blijf je jaren in dit zelfde proces zitten. Dat houd je in een soort greep vast. hoe meer je zegt van de drank af te willen en hoe minder je je er aan houdt, des te moeilijker zal dat proces worden. Je hebt zo geen houvast aan jezelf en dat heb je juist zo hard nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 hij wil het er niet over hebben..oke? Kirk?, vraagje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden