bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Goeie avond lieve frummeltjes, Hier weer een teken van leven. Wilde vanochtend al wat schrijven maar toen stonden ze voor m'n deur met de amb. Dus moest snel mee. ik heb een paar dagen geen forum gelezen omdat ik het gevoel had dat er iets dwars zat. Ben er gelukkig achter gekomen wat het is. Zat al een paar dagen wat minder lekker in m'n vel. De rede is dat ik ontzettend kwaad kan worden als ik het gevoel heb dat iemand zich boven mij plaatst. Dat ik het gevoel krijg dat ik minder ben. We hebben op het werk ook zo iemand. Ze is gewoon ook vrijwilliger maar als ze met je staat te praten gaat ze wijdbeens staan, armen over elkaar, hoofd omhoog en zo kan je dan tegen haar praten. Soms loopt ze langs je en dan doet ze d'r kop niet open, en haar wil is wet. Probeert heel interessant over te komen, kijk mij eens jongens wat ben ik toch goed. En daar heb ik zo'n pesthekel aan. Want er lopen wel meer van die gasten rond die dat idee van zichzelf hebben. Ik kan daar niet mee omgaan en loop er dan de hele dag mee in mijn hoofd te vechten met haar. Ik wordt dan hoe langer hoe bozer en blaas de dingen dan ook erg op. Ik raak dan op dat moment mijn agressie niet kwijt, blijf er mee zitten en kom in een dip terecht. Herkend iemand dat? Ik weet bij God niet hoe ik hier mee om moet gaan. Wat ik kan doen waardoor dit me niet zo raakt. Ik hoop niet dat ikzelf zo ben, want dan hoop ik dat iemand dat dan wil zeggen dan kan ik dit veranderen. Vreselijk is dat zeg die arrogante ballen. Maar ik ben er weer hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Zo aride als een kurk (ongebruikt!). De derde dag. Goedenavond, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ten eerste Bolletje: ben ik opgelucht dat het prima met je gaat ten tweede: tja, daar ga ik even over moeten nadenken. zo een situatie kan natuurlijk niet. herken ik wel wat, intimitatie. is een beetje zoals in de dierenwereld? ik denk verder.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ha kurky Gunn heb ik weer een nieuw woord geleerd. hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Gunn, dag 3. Goed man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Aak, wat zeg je dat precies zoals ik het probeerde en niet lukte. Bol, het heeft niets met mij te maken, (zeg ik in zo'n situatie tegen mezelf), het zegt niets over mij. Dus laat ik het los. Wel moeilijk overigens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @Jane4, 'k ben mezelf niet aan 't vergiftigen, dus prima...? @Gwen, Dank, lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @Bolletje, 'k sta altijd boven arrogantie. Wacht even, dat maakt mij weer arrogant, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Ja Lave zo heb ik ook gedacht maar dit raakt mij zo diep. Die gasten geven me echt het gevoel dat zij het zo ver geschopt hebben en ik niet. Terwijl ik me afvraag of ze de lagere school afgemaakt hebben. Maar ik moet iets met die agressie want daar liep ik in het verleden ook al tegenaan. Die gevechten in m'n hoofd die ik niet kan stoppen. Ja Akkie als je die kop van haar ziet dan lijkt het net of ze keihard tegen een bankschroef is aan geknald en dat dat eigenlijk nooit meer goed gekomen is. Weet je Ak, gisterenavond dacht ik ineens, ik ben helemaal de enigste niet die moeite met haar hebben er zijn er veel meer. En toen voelde ik mezelf opknappen, maar vaak duurt het veel te lang voor dat moment komt. En er lopen veel dan dat soort gestoorden rond hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Originally posted by: akeleiDag Snoep,Wat super sterk van je. Ja, dat dóet pijn, daarvoor Dat duurt maar even, echt waar. Spijtig, maar zoals je nu in het leven staat komt er ook weer iemand anders langs. Ik wil van alles heel zinnigs tegen je zeggen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dat weet je zelf allemaal heel goed lees ik net. Ga door, hou het leuke gdeel als leuke herinnering en sleep de rest niet verder mee. Oowhhoef, ik voel me honderd als ik dit opschrijf, maar ceht, je bent mooi en sterk, geniet daarvan.quote> lief van je:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Hahaha Lieve Gunn jij arrogant????? Nee hoor daar ben je veel te bescheiden voor. Hey er is een nieuwe game uit hé? Kingdoms of Amalur, ken je die? Zit een beetje tussen Skyrim en Fable in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 ik herinner me plots dat er vroeger iemand tegen me zei, dat je zulke personen best zo snel mogelijk relativeert door bijvoorbeeld je in te beelden dat die op het toilet zit in der blote bips, moet toch ook gebeuren of bijvoorbeeld dat die vergeten is haar rok of broek aan te doen is en daar voor je neus stoer staat te wezen in der ondergoed of dat die bij de kapper zit met een boel krulspelden in haar haar en onder de droger zit ik weet dat ik hierdoor meermaals hilarische lachbuien heb moeten onderdrukken terwijl de ander zich meer en meer ongemakkelijker, niet begrijpend, ging voelen tja...is misschien al een voorlopig niet therapeutisch reddingsmiddeltje, lieve Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Bol, ik bedoelde dat ik probeer dezelfde tactiek toe te passen als Akie. Als iemand arro en onaangenaam is, heeft dat niks met mij te maken.. Hùn probleem dus. Zij zitten 24/7 met zichzelf opgescheept! Da's pas zielig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @Bolletje, 'k heb er over g'lezen ja, maar ben niet van plan 'm te gaan spelen. 'k wil überhaupt 't gamen een beetje afbouwen. Via internet houd 'k de industrie een beetje bij en dat is voor mij voldoende. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Nou Gwendolieneke ik denk dat die gasten het niet zo erg vinden om met zichzelf opgescheept te zitten want ze krijgen toch iedere keer een grote kick als ze zich boven een ander zetten. Ze beduvelen zichzelf wel maar die kick is veel belangrijker denk ik. Daar groeien ze heel even van. en dan hup weer naar de volgende. Zielig zou het pas zijn als er niemand meer op reageert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Hahaha dat heb ik ook gedacht Laav. Hij of zij moet toch ook z'n poepert afvegen, als ie een ferme jongen neer heeft gelegd op de wc. En hij stinkt net zo hard, maar ik draaf een beetje door dan en dat moet ik afleren, wat ik al wel doe is die persoon helemaal negeren, zodat die in ieder geval geen kick meer krijgt van mijn aandacht. en dat werkt al wel erg goed. Zo ver ben ik al. Oké Gunn:heart: Blij dat je er weer bent kerel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 @Bolletje: op basis van wat je nu zegt is dit een bang persoon. Een persoon met grote angst(en). Bange mensen stellen zich hard op om op die manier toch nog enige aandacht te krijgen, al is dat niet de juiste, het is verkregen door intimidatie. Als iemand zo wijdbeens met de armen over elkaar en de kin omhoog gaat staan, staat zo'n persoon onder spanning. Het komt misschien intimiderend over, maar ze zijn echt gewoon bang. En misschien heeft ze het wel niet eens door. Wat helpt is het simpelweg te benoemen. Wanneer iemand met de armen over elkaar tegenover mij gaat staan praten; zeg ik letterlijk met een grote grijns: volgens mij sta je nu niet open voor me met die armen zo.. Of je vraagt of alles in orde is met ze; heb je nog wat leuks gedaan of heb je leuke plannen, maak het persoonlijk. Als dat te griezelig is kun je ook doen alsof ze een "dingetje" op de wang/kin hebben zitten en dan zeg je dat ze even over de wang moeten vegen omdat er wat zit. Dit helpt iemand uit die defensieve staat te halen. Het persoonlijk opvatten is zonde van je energie; het heeft namelijk niets met jou te maken, zoals eerder gezegd hier. En de makkelijkste manier om iets uit de wereld te helpen is het benoemen. Wat eigenlijk nog het beste zou zijn is letterlijk aan haar te benoemen wat die houding met jou doet; "Ik zie dat je een gesloten houding hebt, dit geeft mij een onprettig gevoel". Of whatever het met je doet. Meestal wanneer je zoiets zegt worden mensen ineens bewust. Het kan ook zijn dat ze in de verdediging schiet, maar dan heb je wel al het zaadje gepland bij haar en voor jezelf het vertrouwen gekregen om dingen bespreekbaar te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Oh en als je van een grapje houdt en lef hebt (en het kan maken): spiegelen! Gaat die persoon zo wijdbeens staan, ga er recht tegen over staan, wijdbeens, armen over elkaar, kin omhoog en dik het een beetje aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 nou als we dan toch aan het invullen zijn, wat van deze te denken: Ik zie dat je een intimiderende houding aanneemt, waar ben je bang voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 jij houdt ook wel van een beetje psycho drama he Sabine? ik ga lekker volleyen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Och Sabine het is zo'n lompe dragonder die griet, daar kan ik echt niet aankomen door te vragen of alles goed is of volgens mij sta je nu niet open voor me...... Dan zou ze een paar grote ogen opzetten of ze het in Keulen hoort donderen. Nee joh ze geeft heel tegenstrijdige signalen door. Staat heel wijdbeens dus intimideert maar armen over elkaar betekent voor zover ik weet, ik wil me niet laten raken, sluit me af, ben te gevoelig enz. Nee en benoemen doe ik niet want dat zou haar gevoel van macht alleen maar aansterken. Het is een beetje een raar wezentje hoor. Een beetje een asotyptje. Maar goed, ik ben zo blij dat ik het nu op het forum gezet heb, het helpt me enorm en ik hoop echt dat ik me niet meer laat beinvloeden door haar rare manier van omgaan met mij en anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Right. Ik heb het weekpact niet eens gehaald. Vrijdagavond gedronken terwijl ik maar tegen mezelf zei nee, niet doen. Uiteindelijk toch doen. Nee, nu stoppen want morgen moet je vroeg weg en fit zijn. Geen kater, geen kater!! Een kater dat ik had! Ziek dat ik ervan was. Terrible! Ben het hele weekend :angry:geweest erom. Een afrader en afknapper van jewelste. Weet wel wat mijn trigger was. Dat inzicht is nieuw. Kalmte, van de KMW! Ik kon niet aanvaarden wat ik toch moet aanvaarden, zoiets. Vind het nodig om het te melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Pfff wat een dag, net thuis en behoorlijk geirriteerd, waarom geen idee (stiekum natuurlijk wel) vanavond hou ik het weer droog, leuk is anders. fijne avond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Originally posted by: kirkyHmmmm,Zit opeens te denken aan een actie.''Help Lenie de winter door''is ooit opgezet door anderen voor mij.iets extra,s voor de feestdagen ofzo.quote> neeeee, dat wil ik niet hoor!!aub... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 12 november 2012 Rapport Share Geplaatst 12 november 2012 Originally posted by: jane4nou als we dan toch aan het invullen zijn, wat van deze te denken:Ik zie dat je een intimiderende houding aanneemt, waar ben je bang voor?quote> Hihi, ja die doe ik graag, alleen is dat weer aanvallend Je wilt het gesprek op gang krijgen, écht praten met iemand en als je dan vanuit jezelf spreekt, jezelf wat kwetsbaarder opstelt en daarmee gelijk laat zien dat dat kan, zal zij zich ook meer openen. Al lijkt het nu van niet, wat ze beoogd lukt duidelijk, bolletje heeft geen haar op haar hoofd die eraan denkt het te benoemen. Ik wil best even langskomen bol, ik werk er toch niet, doe het met alle liefde (en veel plezier). Ik vind het prachtig om mensen even uit hun standaard onbewuste gedrag te halen. De verwondering die je in 1e instantie ziet is prachtig en de reactie erna spreekt boekdelen. En je doet nu aannames, je bedenkt zelf hoe zij zal reageren, alleen weet je dat pas als het daadwerkelijk gebeurd, nu gis je maar. Echter; als je met het erover te hebben je al wat meer opluchting voelt en dat intimiderende gedrag daar kan laten waar het hoort (bij haar dus), dan is het ook goed toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden