Shahire Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Ze had haar Jozef na die drie lange dagen niet meer thuis verwacht en barstte in snikken uit. “Jozef, ik heb je zo gemist, ik dacht dat je onderwijl een andere madammeke had gevonden maar gelukkig gij zijt er weer’. Jozef knielde naast Maria neer en vroeg waarom zij er toch zo ziek uit zag, kermend vertelde zij dat zij last had van het getrappel in haar buik. Zou hun kindje dan soms de nieuwe Johan Cruijff worden?? Jozef ontdeed zich van zijn ondergesneeuwde mantel en….. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 van zijn ondergesneeuwde mantel en voelde zich meteen een ietwat schuldig.Hij was een paar dagen van huis geweest en om eerlijk te zijn had hij niet zo erg aan Maria gedacht. Hij hoopte nu echt dat zuster Hannah snel zou komen, hij had dringend advies nodig, stel het zou een tweeling worden? Dan waren de rapen gaar............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 gare rapen en geen brood op de plank, dat worden sobere feestdagen dit jaar dacht Jeusuf, en Marie kan zo ook niet de catwalk op, dus niks bijverdienen. Hij dacht aan dat biezen mandje; als ik daar wat van kloon, kan ik ze verkopen als kerststukjes op de markt. Marie kan er wel wat leuks van maken met een paar bossen tulpen uit Amsterdam en een kaasrje hier en daar. en zo toog hij aan het werk............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 en zo toog hij aan het werk en dacht ondertussen na over hoe hij nou genoemd wilde worden, Jeuzel, Jezeul, Jeusef of Jeusuf. Niet dat het er veel toe deed, want ach ja, wie was nou eigenlijk de échte vader van het kind, of worden het er toch twéé??? Vele vragen en geen antwoorden, Marie wist het ook niet, heel vreemd, maar waar bleven nou zuster Hannah en de andere hulptroepen, want ja, er staat wél iets te gebeuren! Ook geen Sooth te bekennen, enz enz, maar gelukkig dáár verschijnt...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 De gelaarsde kat. Hij was op de verkeerde set beland en schrok zich wild. Ämai. zenne zedde gij Sjefke? "vroeg ie aan Jeusef. "Maar nee"zei Jeuzef. "ik word de vader van het kindeke Jezus, die binnenkort geboren gaat worden. je hebt vast ooit gehoord van hem". "Nou" zei het laarsje "wij hebben 9 levens en volgens mij ben ik zijn eigenlijke vader wel eens tegen gekomen. Dus hier klopt helemaal iets niet TEN AANVAL". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 En TEN AANVAL gingen die 9 levens en het is maar de vraag of het nou wel goed komt met de kerst, want het ziet ernaaruit dat die gelaarsde kat nog wel ff bezig is...en wat moet Marie intussen??? Jeuzel, Jezeul, Jeusef en Jeusuf zijn druk bezig (huh, het was er toch maar één....of hebben we hier te maken met een schizofreen, die stemmen hoort...) met het aanmaken van het haardvuur, want het kindeke(s???) kan toch niet in de kou in de kribbe gelegd worden...Néérleggen die kat en we richten ons weer op Marie, nog fff en dan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 nog fff en dan weten we helemaal niet meer met wie we te maken hebben, Het lijkt het verhaal van de 11 studenten wel, de 1e vertelt een verhaal en bij de 11e is er niet veel meer van over. Maria die Marie heet, Jezus die ook al verbasterd wordt, nog even en...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 nog even en het kindeke Jezus zal geboren worden maar zover is het nog niet, Maria loopt nog met krampen die verdacht veel op weeen lijken, zal het een gewone bevalling worden of toch met een keizersnede? Een vacuumpompje is tegenwoordig ook in dus wie zal het zeggen hoe het Maria nu verder vergaat........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Hoe het Maria nu verder gaat, tja, het zou ook nog een stuitbevalling kunnen worden. Spannend allemaal, maar goed, we hebben nog een paar dagen te gaan dus echte haast is niet geboden. Anders leggen we haar aan een infuus met wat weeenremmers, een kerstkind wat voor de kerst wordt geboren, daar zitten we niet echt op te wachten........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Nee nee lieve frummeltjes het zijn gewoon voorweëen dus nog niets aan het handje hoor. Jeuzef was inmiddels geariveerd en vertelde ons Marie het goede nieuws, hij had een kamer gevonden, en "Tinus het ezelinneke, zijn rots in de branding, zijn waakhond (want blaffen deed ze ook) was ook weer terug. "Wie had hem nou"? vroeg ons Marie. Jeuzef antwoorde"Och een of andere randdebiel met een mijter een lange baard en een boxer short aan, die zei dat ie altijd kadootjes uitdeelde, en door de schoorsteen komt, ja me zolen zeg dat geloof je toch niet? Als die bij mij aan de deur staat bel ik gelijk 112. Maar de kamer is geregeld en het is een alleraardigst vrouwke die ons goed gaat verzorgen." "Ja maar schatje dat kan toch helemaal niet, en die vallende ster dan? Die drie wijzen raken zo helemaal van de wijs. Nee mijn besluit staat vast we gaan naar een stal. Anders kan iedereen z'n kerststal naar de milieustraat brengen omdat het hele verhaal niet meer klopt."Marie kreeg een rooie kop en moest ff gaan zitten. haar rug deed inene erg veel pijn omdat ze zich vreselijk zorgen maakte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Nou, zei Jeuzef, dan weet ik het goed gemaakt. Ik denk dat Diesel nog wel wat ruimte over heeft, die heeft net alles uitgemest en opgeruimd dan kunnen wij daar mooi intrekken. Tinus heeft het als ezelinneke ook wel even gehad, zij mag ook best even bijkomen op een baaltje stro. Maar die drie wijzen, dat zit mij toch niet echt lekker, ze zijn zo verdacht stil. Ik had Kirk toch echt gevraagd ze te gaan halen, maar Kirky laat erg lang op zich wachten evanals zijn trouwe gezellin Hannah........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 ik ook niet. dacht dat het aan mij lag haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Kirky laat erg lang op zich wachten evenals zijn trouwe gezellin Hannah, als de drie wijze daarop moeten wachten zijn ze er waarschijnlijk eind 2012 nog niet. Nee, de drie wijzen (daarom zijn ze ook wijs) zijn al lopende de weg gaan afleggen om hopelijk straks rond kerst 2011 bij de stal van Jozef en Maria aan te komen. Maria haar besluit staat vast, bij Diesel tussen een hunnebed wordt het in ieder geval niet, lijkt haar te hard en te koud. Straks lopen er nog fretjes over de geboren baby heen en eten ze hem op dan maar de stal waar........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 waar veel ramen in zitten, het wordt bij Madelief, dan is het probleem met wat te eten ook weer opgelost en hoeft Maria zich daar geen zorgen over te maken. Een versterkend soepje of een lekker gestoofd visje dat gaat er altijd wel in. Ja, dat is een goed plan, eerst dacht zij nog bij Bol in de achtertuin, maar ja die vijver, een beetje groot, je zou er zo maar in kunnen lopen als je niet oppast. En dat schuurtje is toch wat klein daar bij Bol en die kleine Puck zou ook zomaar onder de voet gelopen kunnen worden, vooral als de hektiek rond de bevalling daar is. Nee, daar bij Madelief dat zit wel goed, makkelijk te vinden vooral door al dat licht wat door de ramen schijnt, ook meteen goed te vinden voor de drie wijzen............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 in ieder geval een os, een ezel en enkele schapen op haar zullen wachten. Maar zover is het nog niet. Eerst maar eens kijken of ze hier ook een WIFI-verbinding hebben, wat moet je tegenwoordig in Jeuzel/Jezeul/Jeusef/Jeusufz'n naam doen in zo'n stal, veel zeggen die schapen, die ezel en die os namelijk ook weer niet. En ja, nog ff he, nog enkele dagen en Maria mag er voor gaan. Nou die hulptroepen nog, maar enfin, eigenlijk........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Eigenlijk was het probleem dat de aanstaande vader(s) alleen maar een wifi aansluiting konden bespreken als ze zeker waren van het adres. En daarvoor had ie dan weer een geldig paspoort voor nodig. Wat ie dan weer niet kreeg omdat ie geen geldig adres had. Dus die van t oosten moesten maar es dringend komen helpen. Op deze manier zou het niks worden. Niemand die nog iets begrijpt van al de papieren die men moet invullen om een woning te verkrijgen. Laat staan de centen war ie recht op had! Hij zat toch nog steeds in de WAO bedacht ie zich toen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 20 december 2011 Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Die onderkoeling was het gevolg van te lang buiten te staan wachten. Echter, Vrouwe Hannah vond dat niet zo heel erg. Zonder dat iemand er van op de hoogte was had ze stiekem een vliegtuigbiljet geboekt, samen met haar geheime minnaar vertrekt ze overmorgen naar martinique. Dit is eigenlijk een super geheime missie. Het lijkt alsof dit een plezier reisje zou worden maar (en dit is eigenlijk top secret) ze is daar uit genodigd door Mr. Havalez. Die heeft de blauwdrukken gevonden om ervoor te zorgen dat de steenkool en olie reserves nog veel sneller gaan verdwijnen maar tegelijkertijd heeft hij DE manier gevonden om energie te maken. Hannah (dat wisten wij natuurlijk niet) was daar allang van op de hoogte. Ook zij wist wat er moest gebeuren.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2011 Ik heb altijd al gedacht dat Hannah bij de geheime dienst was. Hannah ik mag toch hopen dat dit berichtje van je gewoon bij het kerstverhaal hoort hé? Anders ben ik knap de pineut. Ik weet helemaal niet hoe ik een bevalling moet doen. Ja puffen en zo maar wat als het verkeerd gaat dan is het wel hup weg kerstverhaal. Dan komt er nooit een kindje Jezus en kunnen de kerken wel opdoeken. Nou ja das alleen maar goed voor alle kleine kindjes. Dan krijgen die ook geen trauma's meer. Oké ik ga er voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 21 december 2011 Rapport Share Geplaatst 21 december 2011 Ondertussen was Madelief wel wat in de stress geschoten, al die mensen die langs zouden kunnen kome.....hoeveel appeltaart en ..... en poeh hee het lijkt of het huis op z'n kop stond. Ondertussen was er een Gremlin van een kerel op het dwaze ideee gekomen dat hij Maria en Joepufpufpuf op straat te zetten, dat gedonder met dat er daar zo een baby geboren zou worden bah ! Nou daar stonden die 2 jungleu met ezelllinetje op de kouwe oade grund, buiten in de kou. Terwijl Toine net eten .......................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 december 2011 Rapport Share Geplaatst 21 december 2011 Terwijl Toine net eten aan het bedenken is voor de avond der bevalling is Bol achter haar computer gedoken voor een spoedcursus 'hoe help ik een baby ter wereld'. Weinig tijd nu voor het AdB forum blijft voor haar over want de dagen naar kerst komen al steeds dichter bij. Onderwijl Bol druk achter de computer zit te leren trekken de 3 wijzen steeds naderbij en hebben zij de grens Nederland/Belgiekenland bereikt waar Niwi klaar staat om hun.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 december 2011 Een kop snert, en een bord boerenkool met worst, want dat hadden ze in het oosten niet. "Ga maar lekker zitten Oosterse wijsheden dan ga ik jullie het kerstverhaal vertellen. zei Niwi die dacht met iets heel nieuws te komen. Er was eens heel lang geleden..." Joh doe mij ff een lol zeg met je kerstverhaal, dat heb ik nu al 2012 x mee gemaakt dat weet ik nu onderhand wel. Hey heb jij misschien een goeie sigaret voor mij want die turf die ze bij ons verkopen is niet te pruimen". Niwi die schrok van de reactie omdat hij alle goeie bedoelingen had zei................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 december 2011 Rapport Share Geplaatst 22 december 2011 Niwi die schrok van de reactie omdat hij alle goeie bedoelingen had zei ‘ben je nou helemaal belatafeld’!!! Dat geld aan roken hadden jullie je beter kunnen besparen en een mooi huis voor Jozef en Maria voor kunnen kopen en als jullie nu niet weer snel op pad gaan komen jullie nooit op tijd voor de geboorte van het kindje! De drie wijzen, behoorlijk geschrokken van Niwi zijn reactie, trokken verder…te voet, door het land van maas en waal. De tijd ging nu toch wel dringen dus het zou nog zo maar eens kunnen zijn dat ze met de NS verder zouden gaan. Onderwijl moest Maria ’s nachts wel 5x eruit om te plassen en leek het iedere dag wel of de weeën vaker kwamen. Bol, nog steeds lerende achter de computer, kreeg het steeds warmer gezien de heugdelijke dag naderbij ging komen en zij alleen nog maar op een latex pop had kunnen oefenen. Straks werd het natuurlijk wel echt…toch….of misschien toch niet? Voor haar een vraag waar wij gelukkig al het antwoord op weten. (maar dat vertellen we Bol natuurlijk nog even niet) Jozef had onderhand al wat extra stro klaar gelegd om Maria en de baby straks goed warm te kunnen houden. Maar heremetiet wat zag hij nu…….. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 december 2011 Rapport Share Geplaatst 22 december 2011 Maar heremetiet wat zag Jozef nu, was dat misschien al een van de drie wijzen? Het was in elk geval een geletterd iemand want zij was aan het schrijven op een schone lei. Jozef liet de plassende Maria alleen en ging op onderzoek uit. Het bleek dat het schrijvende figuur niet een wijze uit het oosten maar uit het noorden was en Shahire heette. Shahire had de lange barre tocht afgelegd om Jozef te melden dat de wijzen iets verlaat waren. Zij hadden op de NS vertrouwd en dat was een beetje dom, gelukkig waren ze Jopie met haar bus tegen gekomen en ingestapt. Het was maar goed dat de wijzen naar Niwi hadden geluisterd want in de bus mocht je toch niet roken. Terwijl de wijzen zaten af te kicken trapte Jopie het gas diep in.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 december 2011 Rapport Share Geplaatst 22 december 2011 Terwijl de wijzen zaten af te kicken trapte Jopie het gas diep in van haar 18 meter tellende lange grote rode monster want nu zij de wijzen richting Betlehem mocht rijden was zij wel echt heeeeeeeeeeeeel belangrijk (ze wil overigens ook snel terug zijn vanwege haar aankomende verhuizing!). Omdat het hondje van de wijze Soothe autoziek werd leek het Jopie onderweg toch beter om te kijken voor ander vervoer, zo gezegd zo over de Belgiekengrens om den Will se te zoeken aan de kade want zou hij misschien een oplossing weten voor verdere vervoer? Den Will se was net ene bootske aan het vastkoppelen op den kade maar toen hij dit hoorde………….. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 december 2011 Rapport Share Geplaatst 22 december 2011 Toen Will over de problemen hoorde handelde hij direct. Hij hield een schip, geladen met Schotse whisky, dat op punt van uitvaren stond even tegen door te doen of hij de meertouwen niet los kreeg. Hierdoor hadden de drie wijzen gelegenheid om zich aan boord te verstoppen, ze waren diep in het ruim gekropen en bij het licht van hun mobieltjes overlegden ze hoe nu verder. Ze zaten letterlijk in het schip want ze wisten niet of het schip wel de goede kant uit zou varen. Bovendien hadden ze niets te eten bij, drinken daarentegen was er zat. Terwijl het schip uitvoer stond Wil op de kade innig afscheid te nemen van Jopie, maar Jopie haar hoofd stond daar niet naar, ze wilde naar huis, naar haar grote liefde in het huis met maar een slaapkamer. Soothe zag dit alles hoofdschuddend aan terwijl hij allemaal wijsheden mompelde waar, zoals gebruikelijk, geen speld tussen te krijgen was. Allen op de kade schrokken toen het uitvarende schip driemaal toeterde, het sein dat het achteruit ging varen, de machines draaiden volle kracht achteruit, het schip kwam tot stilstand en begon toen de kade weer te naderen. Den Will zag dit, met Jopie nog in zijn armen, vol verbazing aan. Soothe had als eerste in de gaten dat de kapitein achter drie figuurtjes in jurken aan rende... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden