Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gunn kerel, ik heb het gevoel dat je vandaag een beetje neg. aandacht aan het vragen bent. Vanmiddag plaatste je ook al een berichtje en was daarna een tijdje weg.

Niet doen joh das niet leuk. Een mens is gauw geneigd te gaan invullen zeker omdat jezelf erg labiel in het leven staat nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen daarom heb ik een hekel aan het werken voor een uitzendbureau. Toen ik een contract kreeg bij het bedrijf waar ik tot vorig jaar heb gewerkt, kreeg ik opeens 20% loonsverhoging en mocht ik ook van het bedrijf eten. (Kregen een eet tegoed om eten te kunnen bestellen met zijn allen)

Toen kregen we er 20 uitzendkrachten bij en zij kwamen voor 8 euro binnen, want het bedrijf had inmiddels geleerd dat iedereen wel aan het werk wilde, ook voor 8 euro. Zij kregen geen maandelijkse bonus, geen eettegoed, geen loonsverhoging in december als iedereen een beoordelingsgesprek kreeg. Zo oneerlijk en ik voelde me er ongemakkelijk bij, vooral tijdens het avondeten. Wij zaten aan de kebab van ons eettegoed en zij hadden een salade van de supermarkt gehaald.

Maar ja, toen wist ik ook dat ik eruit zou vliegen. 20 mensen van 8 euro of ik met mijn riante uurloon voor een, in praktijk, qua functietitel, nutteloze baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de hele dag weggeweest, niet eens aangemeld voor het dagpact. Vrijdagen zo voor het eten is toch een lastig moment met niet drinken. Wel volgehouden. Morgen weer een dag, ben dan al om 6.30 de deur uit en in de avond thuis.

Drie vliegen in een klap dan maar:

-dagpact vandaag

-dagpact morgen

-trusten iedereen, hoogtijd voor slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We trappelen allemaal om Vitamine A.

A? Geen B?

Nee, geen B!

De A van Aandacht. En terecht, hoor. Want Aandacht is het kusje op je knie als je gevallen bent, het dropje op je schaafwond, de aai over je bolletje als je het goed gedaan hebt, de liefdevolle blik van de ander, die je beter naar jezelf laat kijken. Vitamine A is schaars. Ook hier.

Maar juist hier zouden we er niet om hoeven vechten, zouden we gewoon kunnen volstaan met het waarnemen: de behoefte in de ander, zowel als de behoefte in onszelf. En het herkennen en erkennen. Streven naar een gezonde balans tussen zelfzorg en de zorg voor een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sieraad

op naar 13 ^_^

en @kate:

"Verder ben ik vandaag 1000 dagen van de alcohol af. Duizend.

Holy.

Ja ik vind het nog steeds geinig om elke avond een streepje te zetten in een klein agendaatje. Waar ik elke avond een paar regels in schrijf over hoe de dag was."

Je viel een beetje door de Vitamine A heen: maar ontzettend super, dame!

Ik wil die 1000 ook halen, in het volle besef dat ik je niet kan inhalen. Maar dat is goed. Je motiveert me enorm.

En ik vind het heel moedig dat je ook je mondje bent gaan roeren naar je omgeving toe. Grenzen stellen. Eerst aan onszelf, dan aan anderen? Zoiets?

Hoe dan ook, Kate, ik ken je niet, maar: TOP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike, wat bedoel je?

Dat er een handboek bestaat wat en hoe je kinderen zou moeten opvoeden?

Dat het fout is om met een kind van zeg maar 7 of 8 ofzo naar New york te gaan en een tentoonstelling bij te wonen van bv basquiat en daarbij een wijntje te drinken ?

Dat je beter naar dysneyland parijs gaat en daar een worst eet en stiekum een blik bier achteroverslaat zodat die kleine dat toch maar niet ziet?

Dat je als alleenstaande vrouw, of als lesbisch koppel minder goed voor een kind kan "zorgen" dan het klassieke papa-mama verhaaltje (want ja idd zo is het nog steeds).

En als je daar dan "buitenvalt" , bewust (in mijn geval dan, gelukkig want ik kan argumenteren) of soms onbewust met als gevolg dat je kind uit huis wordt geplaatst. Omdat "het" (want het wordt een case dan he, een ding) moet geherprogrammeerd worden zodat het een goede soldaat van de staat kan worden?

Of wat bedoel je eigenlijk???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike, ik waardeer jouw woorden. Maar ik denk wel dat je het te zwart maakt.

Want ik ben een dochter van twee drinkende ouders. Zij hebben mij geleerd dat drank voor gezelligheid staat, maar ik besloot alleen te drinken. Natuurlijk zijn er in het verleden dingen gebeurd met drank op en waarbij we nu allemaal zeggen:"Dat hadden we anders moeten doen". Misschien had ik mijn scherpe tong moeten inslikken, als ik zag dat ze al kwaad waren door de drank. Misschien hadden zij voor hun bed moeten kiezen als het zover was. Och, mijn ouders zijn mijn ouders, maar ook mensen. En mensen maken fouten. Dat is namelijk menselijk.

Ik praat nu uit mijn eigen ervaring, niet in het algemeen. Maar niet alle kinderen met ouders die veel dronken hebben stoornissen opgelopen uit het verleden. Ik heb niet leren drinken door mijn ouders. Die weg heb ik zelf bewandeld. En ik bewandel nu ook zelf de weg om niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...