Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 november


krekel

Aanbevolen berichten

Jaap, als je met zijn tweeen gaat wonen ga je elkaar toch niet de hele dag aan zitten staren?

Ik kan dat ook niet hoor, samen in de zithoek de hele tijd. Juist als je de ruimte in huis hebt kun je ook lekker ieder je eigen plekje hebben.

Het zal best wel meevallen Jaap. Geef elkaar de ruimte en doe ook je eigen dingen, daar heeft je partner waarschijnlijk ook wel behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag frummers

Val er even tussen. Ben opnieuw aan het werk maar mijn lap had geen internet via dongle onder W8. Dat is ondertussen gefixt.

Luie zaterdag en straks filmpje in de bios met de kroost.

Alles bonne hier ?? Zal dra even teruglezen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik visualiseer vaak een wijnfles met zo'n vergif-etiket erop... Heb wel eens gelezen dat als alcohol nu als nieuw product op de markt gebracht zou worden, het als hard drug geclassificeerd zou worden. Maar helaas gaat dat niet meer gebeuren. Zoveel belangen en geld in het spel. Voor ons is het echter vergif. 't Is wel lastig dat het door anderen als "gezellig" gezien wordt. En het is ook lastig dat het zo geweldig verdooft... maar wij weten wel beter... na de verdoving is daar dezelfde realiteit, die er met een kater vaak nog vervelender uitziet. Niet doen dus Zonnetje, Madeleine, alle anderen die met dat duiveltje op de schouder lopen waaronder ikzelf.

Zullen we met z'n allen fijn een pot thee zetten? Ik zet het water wel op.

PS: @Madeleine: zelfmedelijden is ook voor mij een grote valkuil. Ik wil er niet meer intrappen want ik weet dat ik er niets mee opschiet. Maar makkelijk is anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn zoon van negen wil de laatste tijd stoer doen

en ook is nippen aan mijn koffie

hij vindt dat "volwassen"

daarstraks na de voetbal in de kantine

deed hij deze handeling heel duidelijk voor het publiek

bestaande uit zijn leeftijdgenootjes

zo van: zie is wat ik al drink!

ik dacht: o jee, zo zou het ook geweest zijn met een glas

wijn van mama :huh:

gelukkig heeft deze van onze kids mama niet bewust weten drinken

zonnetje, heb je gisteren een hoed voor jezelf gevilt? fotootje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Ik moest grinniken om de posting van Jane en Vlaams Meisje 'Ja maar, ik ben niet begonnen'. Zo heerlijk herkenbaar!

En alsof dat ons allen ontslaat van onze eigen verantwoordelijkheid.

Eigen verantwoordelijkheid nemen is misschien wel het moeilijkste van het hele proces wat in gang is gezet nadat ik gestopt ben met drinken. Niet naar anderen kijken, mezelf onder de loep nemen en verantwoording dragen voor mijn acties, MIJN uitspraken en Mijn daden.

Moeilijk en dat vind ik het vaak nog.

Ik merk het nu zo sterk omdat ik aan de studie ben. Dat gaat me niet gemakkelijk af en eigenlijk wil ik dat het me in de schoot wordt geworpen. Ik zoek 100.000 uitvluchten om ergens niet aan te beginnen, elke x weer. Vermoeiend en verbazingwekkend dat ik zo eigenwijs blijk te zijn.

Wat is dat nou dat ik mijn kop niet wil buigen en verantwoordelijkheid neem voor mezelf?

Ik kies ervoor, ik kan het doen, ik wil het doen maar het mag niet teveel moeite kosten. Zoiets.

Raar fenomeen. Ik herken het, bij mezelf, bij anderen en weet en ervaar hoe moeilijk het is dit gedrag echt te veranderen.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid zegt iemand in huis hier en daar heeft ze gelijk in. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd goed doe en mn gedrag kan/wil veranderen.

Maar goed, ik worstel en kom boven dus we gaan nog maar ff door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, wellicht is het inderdaad goed een brief te schrijven. Dat wil niet zeggen dat je deze ook nu moet versturen. Misschien lucht het wel op om eerst alles weer op papier te zetten. En zoals ik net al schreef; voor mij is het altijd erg belangrijk om te kijken naar mijn motieven als ik zoiets doe. Wil ik wraak, wil ik erkenning, wat wil ik halen, kan ik dat ook krijgen enzovoort.

Voor jou zal het misschien zitten in nog weer andere redenen. Maar feit blijft dat je het allemaal wel hebt gedaan en het is goed om ook naar je eigen motieven te kijken. En seze te onderzoeken. Ik heb gemerkt dat ik daar veel van geleerd heb. Vaak wil ik mijn gelijk en wil ik erkenning.

KIJK MIJ NOU ES. Ik weet waar dat vandaan komt, is iets van vroeger, maar kan mijn akties van nu soms nog kleuren.

Nietsontziende eerlijkheid naar mezelf, daar bereik ik het meeste mee. Dat vind ik zwaar soms want ik wl me nog zo graag verstoppen. Maar ja, dat brengt me geen goeds.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Zon, ik herken dat gevoel heel erg, niet meer willen voelen, wat kan mij het schelen..

en ik pak die fles.., nog niet zolang geleden...

Ik vind het zo gek, ik dacht verder helemaal niets.

Heb die fles niet gepakt, en dat ga jij ook niet doen hoor!!!!

Ga even rustig zitten en haal een paar keer diep adem..

of gooi heel hard iets tegen de vlakte...

Maakt mij niet uit wat je doet... als je die fles maar niet pakt.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kameleon
Ook zo'n rare van mij:
Vaak wil ik niets doen omdat de tijd dan zo snel voorbij gaat, dat vind ik dan weer zonde van de tijd, dat die zo snel voor bij gaat.

Hoezo gestoord:Dquote>


Dat heb ik s´avonds als ik de volgende dag vroeg op moet.
Vooral nu ik niet meer drink heb ik mijn slaap hard nodig en waar ik toen halve nachten op bleef strompel ik nu al voor 11 uur mijn bedje in;)
Dus ik heb dan het gevoel dat ik veel te weinig kan doen in die tijd, en doe dan maar niets;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, even zitten...

na mijn fietstocht even snel boodschappen gedaan...daarna de hond van m'n buuf uitgelaten, vervolgens alles klaar gemaakt voor de zuurkool.

nu zit ik hier helemaal rozig te zijn....

twijfel of ik nog wel ga koken..kreeg net pas te horen dat zoonlief niet thuis eet

nu even lezen....gut gut, jullie kletsen wat af zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag lieve luitjes,

Al sinds de posting van Madeleine denk ik aan haar:

Ik had een moeder (zij is 5 jaar geleden overleden)

die ook kon manipuleren.

Aanpassing van mijzelf:

2 alinea's weggehaald

Maar Madeleine:

Ik wil je de wind niet onder de zeilen vandaan halen!!

Ik denk je te begrijpen,

ik zou je aan willen moedigen contact met je broertje te zoeken,

maar misschien ben je nog niet zover.

In ieder geval van mij: sterkte en een

:present:

En wederom voor iedereen een hartelijke groet,

Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kameleon
Interessant om te zien dat de postings van Spike veel losmaken bij ons.
Dat zegt toch wel iets...

Wat mij nu raakt is dat velen nu over Spike oordelen, ik probeer te lezen zonder oordeel, is best moeilijk af en toe;)
quote>



ik heb niet gereageerd.... elk kind is anders.
de mijne vinden het niet leuk, maar zijn wel trots dat het nu al zo lang goed gaat
oke, ze zijn al ouder..hebben hun eigen leven, maar toch.
het gaat goed nu en dat is het belangrijkste...het hier en nu.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...