Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goedemorgen Hanneke, ja, die vriend kan niet bepalen wat jij met je moeder gaat afspreken hoor. Maar er zijn toch van die telefoonkringen waarbij de deelnemers elkaar elke dag even bellen. Als dan een schakel niet opneemt kan actie worden ondernomen. Is dat misschien een idee? En verder lekker genieten van je nieuwe koelkast hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 En voor Lytse voor straks uiteraard een slinger: Hartstikke goed Lytse... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Ja Yvonne, zo'n kring is zeker iets. Maar er komt vrijwel iedere dag iemand bij haar over de vloer. En die vriend(en) vinden gewoon dat ik als dochter dat hoor te doen. Hij doet dat zelf met een oude dame. Maar zomaar een oude dame iedere dag even bellen is iets anders dan je eigen moeder iedere MOETEN bellen. En dan zeggen: alles goed Daag. Ik denk dat mijn moeder dat zo ook niet zou willen. Ze wil dan altijd meer dan dat. Ik heb er zo genoeg van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Gewoon niet doen dan Hanneke. Ik weet niet of die vriend dat soort dingen met je bespreekt als je moeder er bij is, ik heb het gevoel van niet, nou, dan kun je heel simpel aan hem uitleggen dat het toch wel wat anders is om je moeder elke dag te bellen dan om een 'ander' elke dag even te bellen en dat zij daarnaast echt wel aanspraak, lees controle, heeft elke dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Ha ha bespreken waar mijn moeder bij is. Het gaat even per mail. Mijn moeder heeft gezegd tegen hem dat ik niet meer iedere dag bel. Daarop stuurde hij mij een mailtje met het verzoek mijn moedere iedere dag te bellen. Ik heb hem teruggemaild dat het heel anders is zomaar een oude damen te bellen of je moeder waar je een problematische band mee hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goeie genade, sta ik toch even van te kijken. Maar goed dat je gelijk hebt aangegeven dat er toch wel enig verschil zit tussen zijn bellen en het eventuele bellen van jou. Als hij bezig blijft kun je altijd nog aangeven dat HIJ misschien elke dag je moeder even zou kunnen bellen als hij toch al bezig is? Want dat jou moeder geen dag helemaal alleen is, dus er geen noodzaak is, en dat als die noodzaak er wel zou zijn er een andere oplossing is die haar minder afhankelijk van jou maken. Die haar, zo fijn, langer een gevoel van zelfstandigheid geven: de telefoonkring, ook voor moeder is dat natuurlijk veel prettiger dan, heeft ze zelf ook een rol in het geheel;) ============================= aanpassing: knipoog stond op de verkeerde plaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goedenmorgen allemaal Lytse van harte gefeliciteerd met je half jaar! Geweldig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 DAGPACT Erik Albert Lytse Krekel miranda Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Zo, en dan wordt het nu tijd om iets te gaan doen denk ik. Rosa, jij ook een heel goede morgen. Luitjes, maak er wat van vandaag, het is tenslotte maar 1 keer 21.11.2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 En op de valreep nog even een goede morgen voor Apple, en sterkte vandaag he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 goeiemorgen frummers, lekker fietsweer hier weer. Apple sterkte straks, hopelijk geen zwaar onderzoek? en hanneke ik zou ook de verantwoording omdraaien, laat je moeder die man maar bellen; het is wat te vanzelfsprekend dat het initiatief vd kinderen uit moet gaan en zij heeft meer tijd ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Dag Von! Fijne dag! Jane, Hier waait het al flink! Hanneke, Zoals je het nu aanpakt, lijkt mij tot zover het beste. Laat je niet gek maken hoor! Vandaag is mijn moeder precies 20 jaar geleden overleden. Blijft altijd een aparte dag... Een herdenkdag toch wel. Ze was nog veel te jong. Zelf was ik net 26 jaar toen ze stierf. Er zijn haar ook een boel dingen bespaard. Tiepvoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goeiemorgen allemaal, Bij deze laat ik even weten dat ik helaas niet verder ga met de sollicitatie voor teamleidster. Geen van de sollicitanten trouwens. Profiel van de functie is vlak voor de sollicitatiegesprekken aangepast en aan dat profiel kan ik gewoonweg nog niet voldoen (ervaring op managmentniveau) Mijn eerste reactie was boosheid, verdriet, teleurstelling met als gevolg een enorme trek om mijzelf te gaan verdoven. Met gevreesde spoed mijn sponsor en AA-maatjes gebeld en 's avonds direct naar een meeting gegaan... Wat een geluk dat ik mijn netwerk goed op orde heb en tegenwoordig ook hulp vraag en toesta. Inmiddels mijn gevoelens kunnen spiegelen en relativeren en tot het besef gekomen dat het gesprek mij toch iets heeft opgeleverd al wilde ik dat net na het horen van het bericht niet horen... Een aanbod tot het volgen van scholingen om uiteindelijk wel geschikt te zijn de functie in de toekomst te gaan vervullen, alleen nu nog even niet. Uiteindelijk nu ook wel blij, want zeker bij zo'n baan is het belangrijk om goed in balans te zijn en die balans is nog te wankel. Je krijgt wat je aankan... Lytse; hardstikke goed bezig !!! Is wel een knuffel waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goedemorgen lieve mensen, Veel sterkte, Lavendel, voor je familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hoi Blondie, Wat een goede reaktie van je! Hulp kunnen vragen moet je ook leren. Je kunt nog zo'n prachtig vangnet hebben, maar als je je ernaast laat vallen... Ik ben net als jij iets meer dan een jaar nuchter, en ik voel regelmatig hoe dun de vloer van herstel nog is. Ik voel alsof ik de wereld aankan, maar als er iets onverwachts gebeurt, of men verwacht tèveel van me...raak ik in paniek. Dus...easy does it, inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, ook op de dagdraad heel veel hieperdehiep felicitaties voor je! Een half jaar nuchter. Geweldig hoe je het doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Mooi omschreven Gwen : dunne vloer van herstel. En inderdaad zo voelde het afgelopen maandag ook echt wel. Hulp vragen kost me nog steeds veel moeite en dat zal denk ik altijd wel blijven, maar mede door de leerschool en de steun hier op het forum alsook bij de AA leer ik stukje bij beetje dat hulp vragen niet zwak is -zoals ik het eigenlijk altijd heb gezien- , maar juist een teken van sterkte is. Ik ben de enige die mijzelf kan veranderen, maar ik kan en ik hoef het niet alleen te doen!!! Mede door gebruik te maken van mijn netwerk ben ik gekomen waar ik nu sta. En natuurlijk besef ik maar al te goed dat ik nog steeds alert moet blijven, mijn hele leven... Maar dat besef is minder beangstigend dan de gedachte aan terugval in de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Goedemorgen allen, Er waren 0 ingelogden toen ik kwam. Ik weet niet of ik dat al eerder heb meegemaakt! Eerst bijlezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Bedankt voor de felicitaties met mijn 6 maanden. Hoe ik me voel? Het wordt gemakkelijker, de trek komt veel minder opzetten. Dat is voor mij het grote winstpunt boven minderen. Op naar het jaar dus! @ Mark: gaat het goed met je? Ik was zo gewend aan je vroege komst. Zit je nog in het budget-hotel? @ Diesel: één van de meiden kwam binnen???? Moet Zen je delen dan? @ Hanneke: laat je niet verplichten door een ander. Zoals je al schreef, is het ene contact het andere niet. Doe wat goed voelt voor jou! @ Aicha: fijn dat je weer terug bent. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 lytse van harte gefeliciteerd , omdat icoontjes plaatsen me niet lukt type ik maar het woord BOEKET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hi Sofie, Ik was even de laatste berichten van de dagdraad van gisteren aan het lezen. Vandaag 6 maanden droog! Ik lees je altijd graag. Jij maakt het echt waar om van iedere dag een goede dag te maken! Knap hoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hi Fofies, Je bent weer wat vaker op de draad te zien. Leuk! Ik heb je verhaal over tinnitus (nog niet helemaal) gelezen. Mijn man heeft er erge last van. Hij heeft ook een gehoorbeschadiging en is slechthorend, ook met gehoorapparaten. Door die apparaten heeft hij ook regelmatig oorontstekingen. De tinnitus wordt geleidelijk erger. Ik merk dat dat alles hem in een sociaal isolement brengt. Hij gaat alleen naar verjaardagen e.d. als het niet anders kan, gaat niet meer op een nieuwe club, "want ik kan toch niemand verstaan", ik voer alle zakelijke (keuze menu's!) en privé telefoontjes. Het ergste vind ik dat hij bij bijv. een boswandeling steeds die rot tinnitus heeft. Nog even over gisteren: @ Madeleine: goed dat je het toch droog hebt kunnen houden. Ik hoop dat het vandaag ook lukt. @ Lavendel: veel sterkte vanwege de toestand van je kado-kind. Ik ben in gedachten bij jullie. @ Jootje: kop op. Zet je je vandaag weer op het dagpact? Niet in je eentje blijven tobben hoor. Kom hier! @ Wervelwind: jij noemde jezelf gisteren een afvallige. Geloof of drank? De plicht roept. Over een uur komt mijn laatste collectant de opbrengst tellen! Gauw aan de slag. Tot later en ik wens iedereen een goede dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse dat verdient een reuze boeket!! En lieve mensen, bedankt voor het medeleven. Ik moest het gisteren even kwijt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 lytse ik begrijp je man als hij zegt nergens meer heen te kunnen waar veel mensen zijn. ik ben 56 dus de boel slijt zo her en der, ook mijn gehoor. dat het nooit meer stil is vind ik vreselijk. ook voor partners is het moeilijk. ik ben op dit moment erg depri door de tinnitus. mijn leven staat op zijn kop en ik moet proberen alcovrij vrede met de situatie zien te krijgen. ik heb nog een behoorlijke pittige weg te gaan maar ben niet de enige lees ik op het forum. met vereende krachten moet dit lukken....groet ui spanje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Originally posted by: rosa45DAGPACTErikAlbertLytseKrekel mirandaRosaMMquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden