Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Met mij gaat het naar omstandigheden best wel goed En hoe vaart U? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik kijk ondertussen ook naar de docu over armoede in de Jordaan Wat een verschrikking zeg en zojuist kwam het drankgebruik even aan bod Tsja, dan heb je een reden om te drinken Voor die mensen was het leven geen feest ook niet met drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Zouden die mensen het echt makkelijker hebben? Ik betwijfel het. Ik zie mijzelf trouwens niet als anders, ik zie mezelf als normaal. Maar ook mensen die niet drinken hebben te maken met dezelfde dagelijkse ellende die wij ook op ons pad krijgen. Wij hebben niet meer ellende omdat we drinken/gedronken hebben, we halen ons wel meer ellende op onze hals(dat dan weer wel) Het leven als een strijd zien omdat je stopt met drinken maakt het leven daarom zwaarder, voor mij is het geen andere strijd dan voor dat ik ben gestopt. Ik heb er een (kleine) extra strijd bij, en dat is van die fles afblijven. Meer is het niet. Ja moeilijk is het wel, maar je kan het ook dramatiseren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Overigens schreef ik dat het leven een groot feest was tijdens mijn drankperiode maar dat gold eigenlijk alleen voor de drankmomenten uiteraard. Daarnaast was er de ontnuchterende werkelijkheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Fijn te horen Alf;) Ik vaar zeer goed kan ik zeggen;). Nog steeds recht vooruit;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Dat is mooi Yaj, houd het roer recht en stevig vast dan kun je gemakkelijk woelige baren en andere zee ongemakken opvangen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ik heb het niet beter getroffen Johan ik beschouw het leven toch als een opgave, Ik had het toch goed gezegd, en dat geldt met of zonder drank Zonder drankzucht is de opgave weliswaar minder zwaar Ik ben namelijk behept met een aantal persoonlijkheidstrekken die me in de weg kunnen zitten en die ik er onder wist te houden met drank, nu zonder dus. Dat vraagt anderen strategieën om daar mee om te gaan En ja, ik ken echt mensen die ondanks allerlei tegenslagen vrolijk en positief in het leven staan Ik bewonder die mensen dan ook mateloos en probeer te doorgronden hoe ze dat doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Hey donnie, was aan t haaltjes tellen. Zag je nog net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Alf, 5001 berichten:D Ja, misschien ben ik wel gezegend met positivisme(of hoe je dat ook mag noemen) En zie ik bepaalde dingen onterecht als gezeur. Maar om nu te stellen dat niet drinkers het makkelijker hebben gaat me te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Viel net in slaap achter mijn pc, kom me droog afmelden en nu naar bed. Trust X @all Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 kwoot: Maar om nu te stellen dat niet drinkers het makkelijker hebben gaat me te ver. Heb ik dat gezegd? Kan me niet voorstellen.. Jee, ja 5001 zelfs mag ik nu stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Nee dat werd door een ander gezegd, en jij beaamde haar verhaal van het ´moeilijk, allemaal moeilijk`. Dus ging er voor het gemak vanuit dat je het met haar eens was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Een positieve instelling is toch prima Marcel? Ik heb meer een sombere grondhouding, mijn partner daarentegen niet compenseert weer goed. Ben meer van de 'ja-maar' club probeer er 'ja-en' van te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Met `ja maar` kom je geen stap verder imho. Het behoed je hoogstens van iets, maar ook van vooruitgang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 En nu is mijn vriendonnetje ook alweer weg. maar dan hoor ik ze morgen wel weer. Ik hoop dat het niet al te erg is met haar hondje. ya!! Ik denk aan je! Ik ga ook afsluiten. Slaap lekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Precies en daarom ja en... Ja zeker.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ach wat jammer nou zeg. Ya weer weg. Had net willen vragen hoe het nu met haar hond afgelopen is. Nou ik zie het misschien morgen wel. Trusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Slaapse meiske:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Valt er hier nog wat te negeren? 21 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Haha, nee Sieraad. Helaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 21:7=3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Originally posted by: MarcelK1970Nee dat werd door een ander gezegd, en jij beaamde haar verhaal van het ´moeilijk, allemaal moeilijk`.Dus ging er voor het gemak vanuit dat je het met haar eens was.quote> Marcel,Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor,ik neem aan dat je op mijn bericht doelt.Ik schrijf uit eigen ervaringen voor mij was het drinken geenklein probleem.En ik kan me zo voorstellen dat als je datprobleem er niet bij hebt het leven iets makkelijkerte leven is.Ik ben van huis uit ook wat somber geaard allaat ik mezelf dat niet welgevallen hoor,daar bedoel ik mee dat ik probeer er niet aantoe te geven.Ik ben blij voor jou dat je strijd klein is.Dat meen ik oprecht.En voor de mensen die nooit gedronken hebben?Ik vul slechts is uit mijn eigen optiek.Maar ik ga het zeker vragen,antwoord volgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Sieraad, Toppert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Aha, nog net ikke sierraad... Slaap lekker marcel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Tina:present: Ook dit bericht onderschrijf ik temeer omdat ik weet wat je hebt doorstaan Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden