Gestopt Geplaatst 19 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Hallo allemaal, Ja Jane4, dat is even de reden waarom ik inlog en op dit forum nu ben. Het bericht in de Telegraaf heeft ons als clienten van Serenity behoorlijk boos gemaakt. In ieder geval, kan ik met een gerust hart, uitspreken dat er NIETS klopt van het artikel in de Telegraaf. De afspiegeling is fout en volledig incorrect. Iedere dag wordt hier goed schoon gemaakt, de behandeling en de councelling die we ontvangen is zeer goed te noemen.l Wij, hier als clienten, zijn allemaal redelijk verbolgen over wat er in de Telegraaf staat. Kennelijk een ontevreden client, en tja, je hebt hier met verslaafden te maken. Als ze nu nog eens met eigen naam in het artikel zou gaan staan, dan zou je het waarheidsgehalte kunnen navragen, maar zelfs dat doet ze niet. Anyway.................. het gaat hier prima met mij. Ik ga door heel veel dingen heen en wordt mij erg bewust van zeer veel patronen en gedragingen. Ik ga niet meer op deze draad veel schrijven omdat ik officieel niet op een forum mag zitten. Bij thuiskomst meer. Gestopt ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Hoi Gestopt ! Gelukkig maar dat die berichten dus niet juist zijn. Aangezien je dus niet langer hier mag/kan schrijven, heel jammer overigens, maar breng inderdaad je verblijf daar niet in gevaar, wens ik je heel veel succes en sterkte daar en vooral ook mooie dagen in het prachtige Zuid-Afrika en hoop je dan weer te lezen als je terug bent. Warme groet, Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Nog even snel dan Gestopt. Belangrijk dat je ons laat weten dat er niets klopt van dat waardeloze bericht... Een gefrustreerde dame, die haar falen ergens aan wil wijten, misschien. Al het beste, en je nuchterheid en herstel is het aller-allerbelangrijkst! Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 19 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Tja. We hebben er hier geen goed woord voor over allemaal. We zijn allemaal blij met de begeleiding en hoe hier de dingen aangepakt worden. Vandaag gelukkig een relaxdag met cheetahs bekijken en vanavond ook vrij. Anyway.... we hebben besloten na er over gesproken te hebben onze eigen energie weer in onze eigen rehabilitation te besteden. Ik zal tzt wel na de tijd uitgebreid schrijven over mijn verblijf hier. Ik heb mijn internettijd ook hard nodig voor mailen en zo. Toedeloekies ! Gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 Gestopt, Misschien lees je dit bericht nu niet meer, maar ik ben heel blij dat je ons geschreven hebt n.a.v. dat artikel. Het ga je goed en als je weer terug bent horen we het allemaal. Je bent dapper en we gunnen het je van harte dat je herboren terugkomt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 20 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2012 gestopt da's dan weer een voordeel van op het forum schrijven je hebt een heleboel mensen bereikt met het bericht dat het daar prima in orde is. zet 'm op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 20 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 mei 2012 Nou, hehe, gelukkig maar dat dit bericht bij een behoorlijk aantal mensen aankomt. Ik sneak even tussendoor nu na twee fijne dagen. Was wel echt even nodig het ontstressen na een week meetings en lectures volgen. Vanmiddag mooie kleding kunnen aanschaffen voor een spotprijs en daarna genieten in de Afrikaanse zon met een braai er bij. I Ik begin nu, na twee weken, te merken dat er eindelijk een stuk rust komt bij mij. Nog lang niet altijd, soms spring ik nog alle kanten op met mijn voeten en benen en ben er nog lang niet. Maar er komt fysieke rust eindelijk. Morgen ga ik wel even informeren of ik fyshiotherapie kan krijgen omdat er een wervel, zoals ik het inschat, werkelijk niet goed zit bij mij nek. Verder alleen maar een licht slaapmiddel gekregen. Gelukkig onderga ik deze periode zonder zware medicijnen, bij enkele andere mensen is er wel meer medicatie. Maja, soms gaan mensen nog net even helemaal uit hun dak gaan met alcohol of drugs voordat ze beginnen aan hun afkickperiode hier. In ieder geval is de begeleiding goed en na twee weken raak je ook wel vertrouwd met de altijd aanwezige recovery assistenten. Onrustig slapen doet eigenlijk iedereen hier wel veel. Maar goed, dat heeft ook te maken met het detoxen en zo. Wat ik prettig vind is dat je hier ook te horen krijgt dat het wel een jaar kan duren voordat de hersenen volledig ontgift zijn na periodes van intensief alcoholgebruik. Dus als je zwaar in een dip zit omdat iets niet goed gaat of dat ik mij wat warrig voel dan snap ik ook dat mijn hersenen gewoon nog niet hersteld zijn. Eerder ging ik dan vanuit depressie zwaar drinken om nog zieker te worden. Nu ga je door een dip heen en krabbel je een of twee dagen wel weer overeind. Ook met het slapen te horen gekregen dat zware alcoholisten op een gegeven moment helemaal niet meer het stadium van de REM - slaap bereiken en daardoor ook gewoon niet meer uitgerust wakker worden omdat je dingen niet verwerkt. Wel heb ik moeite met trauma herinneringen van mijzelf die af en toe nu boven komen drijven, maar ik ben nu niet meer alleen als ik door een heftig stuk heen ga. Er wordt niets meer of niets minder van gemaakt dan dat het zo is. Langzaam maar zeker ga ik ook begrijpen dat alcohol werkelijk een ziekte is...... een fysieke ziekte. Eerder begreep ik dat niet zo. Maar nu wel, na deze uitleg. Nu goed.... vanavond eens kijken of we een goede film kunnen kijken nadat de speaker is geweest en dan morgen aan een nieuwe week beginnen. Heb wel moeite met mijn levensverhaal opschrijven, daar komt geregeld enorm veel innerlijke verwarring en ook veel emoties bij los. Maar dat is ook de bedoeling. Ik probeer wel veel te bewegen, vooral als ik onrustig ben dan ga ik rondjes lopen en zet mijn hakken / hielen op de grond neer of ga ritmisch lopen. Zit veel stress in het lichaam waarvan ik werkelijk niet goed weet waar ik mee moet beginnen. Scheelt dat er hier op het terras van die stoelen staan waarin je rondjes kan draaien en wiebelen. Gevangen voel ik mij hier niet want daarvoor is het terrein ruim genoeg. Gisteren ervoer ik wel voor het eerst de benauwdheid van niet van het terrein af kunnen, maar al met al valt het mee. Ik zit hier immers voor mijzelf. Nu ja, goed weer een langer stuk getypt dan wat de bedoeling is.... maar okay..... Doegies !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 20 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2012 ook wij kunnen hier weer wat van leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 20 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2012 Gestopt, wat fijn om je zo te lezen. Hopelijk mag je ons toch af en toe op de hoogte houden. Dat is ook in het voordeel van de kliniek toch? Zeker als je geruchten kunt ontkrachten. Maar goed, al horen we je even niet, alle goeds gewenst voor je:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 20 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2012 Gestopt, fijn om je te lezen, ik moest meteen aan je denken toen ik dat artikel las in de Telegraaf, blij dat het niet op waarheid berust! Succes verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 4 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hoi, Even bericht van mij. Ik heb er nu 4 weken opzitten en begin nu geloof ik echt op te knappen. Mens, wat was ik nog ver weg toen ik hier aankwam. In ieder geval ben ik nu HELEMAAL gewend aan de groep en de mensen. Dat maakt het een stuk leuker. Verder heb ik toch ingestemd met lichte medicatie (antipsychotica) en dit bevalt mij zeer goed. Ik die altijd anti was tegen medicatie. Maar ik ben rustiger en de dosis is zeer laag. Als ik had geweten dat mij dit zo goed zou helpen was ik er werkelijk eerder aan begonnen....... Verder wordt het hier ook leuker. We gaan wekelijks hiken en ook krijgen we drum en percussiesessies. Morgen heb ik de helft er op zitten. Nog vier weken te gaan. Doeg ! Gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 ik ben ergens gewoon jaloers.... wat fijn dat het zo goed loopt zeg!!! Go for it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hallo Gestopt, Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat. Ook fijn dat je nu echt gewend bent in de groep, dat moet je wel een veilig gevoel geven. Jij tóch aan de medicijnen: wie had dat gedacht en dan bevalt het onverwacht ook nog zo goed. Volgens mij onderga je nu een turbostart van je nieuwe leven en ik gun het je zo. Ga zo door meis en ik ben blij dat je even wat kon melden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hey Gestopt! Wat fijn dat je even iets laat horen. Goed dat je je zo veel beter voelt nu. Op naar de volgende helft. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Gestopt, ik stuur je liefs en wat geweldig om dit te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Helemaal mee eens, toppertje Gestopt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Gestopt, wat fijn om weer van je te horen en ook fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Gisteren dacht ik toevallig nog aan je en nu ben je er ineens. Dat je al op de helft zit verbaasd me erg, jeetje wat gaat de tijd toch snel zeg. Veel succes daar en ik ben benieuwd naar je verder verhalen. Liefs Emma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Volgens mij kun je je elke dag nu hier weer melden Gestopt. Ik ben benieuwd en hoop dat het je goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 2 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Inmiddels ben ik alweer drie dagen terug uit Zuid Afrika. De afkickkliniek is failliet of zit tegen de rand van het faillisement aan. De slechte publiciteit is behoorlijk nekkend geweest voor de kliniek. Maar er was ook een probleem met het uitbetalen van zorgverzekeraars. Uiteindelijk heb ik besloten (omdat de motivatie bij veel mensen weg ging door dit gedonder, personeel werd niet betaald en zo) om 9 dagen vroeger te vertrekken. Ik hoef die boete ook niet te betalen. Al met al ben ik zeer te vreden over de behandeling en heb ik ook juiste medicatie gekregen. Lichte antidepressiva en een kalmeringsmiddel. Zeer lichte dosis die niet verslavend werken. Ik ben zeer veel wijzer geworden in ZA en ben erg blij dat ik ben geweest. Ook al waren er vaak moeilijke momenten om in een groep mensen samen te leven en geen privacy te hebben. We zijn helemaal DOORGEZAAGD over verslaving. Niet alleen van alcohol, maar ook van GHB, Cocaine, speed, XTC etc. etc. Het voordeel was dat er alleen verslaafden kwamen die vrijwillig wouden afkicken. Zware gevallen zoals heroine junks werden niet aangenomen. Waar ik zelf van geschrokken ben is hoe makkelijk het tegenwoordig voor jonge mensen is om verslaafd te raken aan partydrugs. Vroeger was het voor mij een krantenartikel dat ik las dat iemand omkwam door partydrugs en nu had ik gewoon normale jonge mensen voor mijn neus staan. Meerdere mensen die door verslaving letterlijk de dood in de ogen hebben gekeken. En pffff, als je de verhalen van iedereen hoort wat er allemaal wel niet kan gebeuren door alcohol en drugs. We waren er ook aan gewend dat als er nieuwe mensen binnenkwamen dat die vooral de eerste twee weken totaal opgefokt waren door de rotzooi in het lichaam. Waar ik ook erg van schrok is dat het EEN HEEL JAAR duurt voordat de hersenen / het brein volledig ontgift is van alle rotzooi en dat de kans voor iemand die alcoholist is en dan stopt erg groot is dat je in een depressie raakt (door het tekort aan serotonine) en dan weer naar de drank gaat grijpen. Ook de onrust kan maanden blijven bestaan. Het duurt gemiddeld een half jaar voordat het lichaam enigszins op regel begint te komen (ook afhankelijk van leeftijd en dergelijke) Nu goed.... al met al ben ik erg blij dat ik ben geweest. Heb het gevoel dat ik nu werkelijk kan blijven stoppen met alcohol. Het stoppen op zich is geen kunst, het BLIJVEN stoppen wel. Over anderhalve week heb ik een eindgesprek en ik blijf in contact met een psychiater hier in Nederland voor mijn medicatie. Ik mag wel gerust zeggen dat ik in ieder geval een heel eind opgeknapt ben en op dit moment absoluut niet verlang naar alcohol. De schrik zit er bij mij op dit moment goed in. Ik ben in ieder geval een stuk rustiger dan voordat ik naar ZA toe ging en mijn gedachten draaien niet meer alleen maar om alcohol. Ik slaap ook stukken beter en dieper, ik ben wel vier kilo aangekomen. Maar dat kan ik wel hebben. Wel heb ik mij voorgenomen om de AA meetingen te blijven volgen en vanavond ga ik naar de eerste meeting toe. Groejtes, Gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Hoi Gestopt, welkom terug. Ik vind het fijn je zo te lezen en vooral dat je zo gemotiveerd bent. Ja, ik kan mij voorstellen dat het een diepe indruk maakt wat je in zo'n kliniek allemaal hoort van lotgenoten. En de 1e stappen heb je nu gemaakt, zoals je al zegt, nu Gestopt blijven. Zoals ik je lees heb ik er alle vertrouwen in, goed dat je naar meetings gaat. Dat houd je scherp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Ha Gestopt, fijn je weer te lezen. En ook wat je schrijft. Je hebt geluk gehad dat je de laatste lichting meegemaakt hebt, jammer dat de kliniek failliet is, maar er zal vast meer hebben gespeeld. Jij hebt er blijkbaar uitgehaald wat je nodig hebt en kunt hier voorlopig op teren. Als je een netwerk in Ned. creeert, en de AA past goed bij je, dan heb je een goede kans van slagen denk ik. En ik hoop dat je ook weer op de D&D dagdraad komt schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Lieve Gestopt. Welkom terug. Zo te horen heb je eruit gehaald wat je kon. "living sober" Ik ben ook enorm geschrokken van wat zgn "partydrugs" aan kunnen richten en dat ook doen. Mijn stiefzoon is 18 en zit er middenin. Nu ga je naar meetings. Goed besluit. Heb je je 3 maanden chip al opgehaald, of krijg je die vanavond? Hopelijk blijf je hier schrijven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Ha! Gestopt Welkom terug bij adb, iets eerder dan verwacht. Wat goed dat je er veel aan hebt gehad en dat je een flinke houvast hebt om gestopt te blijven. Ja media kan veel om zeep helpen, maar wellicht speelde er meer dan dat werd losgelaten. Gelukkig hoef je niets terug te betalen. Veel succes bij de AA, ik hoop dat het de ruggesteun geeft die je nodig hebt. Hoop je ook nog geregeld hier te lezen, ik vind jouw verhalen erg waardevol. Groetsss Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 2 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2012 Gestopt, welkom terug! Wat is er voor veel gebeurd op korte tijd. Ook ik hoop je terug aan te treffen op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 3 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2012 Voorlopig ben ik niet op de dagdraad te vinden. Ik ben vooral bezig met tekenen om meer rust te krijgen in mij zelf en wil deze week eens wat rondkoekeloeren voor werk. Op zich is het een positief teken dat ik niet op de dagdraad ben. De drang naar alcohol is een heel stuk minder na ZA en overheerst op dit moment niet. Gelukkig maar ! Gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden