Gestopt Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Ik begin nu pas met die leegte in aanraking te komen van het stoppen met drinken. Eerder was het gek genoeg nog niet aan de orde. Ik was veel te druk met het bijkomen van alles en fysiek weer een beetje normaal worden en mijn basis leren te verzorgen. Maar mijn fysieke peil wordt goed zo rustig aan. Nu goed...... tis een goed teken dat ik werkelijk zin begin te krijgen in werken. Heb ook al zitten denken mij als ervaringsdeskundige aan te bieden. Maar dat vind ik bij nader inzien HELEMAAL niet wijs. Dan blijf ik in het circuit van alcohol en die toestanden. Mijn AA-clubje is mij zeer dierbaar, echter ik maak een strikte scheiding tussen het leven nu te gaan leren leiden en het oude leven dat ik heb geleid. Anders blijf ik in de molen van alleen omgaan met mensen die allemaal problemen hebben en het leven leren opbouwen. Ik ben van plan in februari gaan starten met een gezonde werkomgeving gaan opzoeken. Daar begin werkelijk naar te verlangen. Gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Goedmiddag allen, Ik ben al druk bezig geweest, met wandelen en naar de kapper gaan. Straks naar schoonma. Allereerst Hanneke, Marcel en Dinah van harte gefeliciteerd met jullie mijlpalen; :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: @ Mark: ik hoop dat het meevalt vandaag, die introductie. Fijn dat je bijna terecht kunt. Ik vind het heel goed van je dat je het op eigen houtje al droog hebt weten te houden. Nu eerst verder lezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Nog niet helemaal bijgelzen, maar ik moet helaas weer weg. Vandaag aan iedereen een fijne dag toegewenst. Lavendel en vooral Appeltje: van harte beterschap! @ Gunn: "We zullen doorgaan, ....":moon::moon: Ik doe met je mee! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 hoi hoi... he he even zitten hoor.. druk dagje gehad al. vanmorgen eerst naar de HA voor "algemene"controle. ik zeg waarom?, ik heb toch een internist?..ja zegt ie maar ik wil je zelf ook graag zien..nou vooruit dan maar he? daarna doorgecrossed naar mijn vriendin..een bakkie of 5 gedaan, pfff kan geen koffie meer zien. terug geraced naar de stad, bij de "Turk" wat vlees gehaald voor van de week ( dat skeult ff een poepie! ) en wat groente. supermarkt ook nog langs geweest...nu zitten even een slobber thee naar binnen werken, want ik heb het koud! oja en zometeen 2 harinkjes schoonmaken...mjammie:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: akeleip.s. nicotine vervangers. daar heb ik het over gehad met mijn huisarts. iets van ja, maar dan raak ik daar weer verslaafd aan. waarop mijn huisarts mij verzekerde dat dat in ieder geval al een stuk beter zou zijn voor mijn longen. daar zit wat in.quote> vanmorgen een recept gekregen voor Champix....word niet vergoed...sjugt:(dus nu maar een mooi mail maken voor m'n bewindvoerder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: GunnGoedemiddag mensen,Dag Twintig. En 'k voel me ellendiger dan ooit!De algemene consensus is dan: Mondje toe, opdat niemand er van mee kan 'genieten'. Idd, 'k wens jullie er niet mee te ontrieven. Ieder heeft zo z'n eigen besognes.'t ga u allen goed. Fijne dag.Doei.quote> Gunn, het is toch de bedoeling dat we elkaar hier helpen en juist af en toe onze sores kwijt willen? Meer dan vervelend dat je je na zoveel dagen nog zo rot voelt. Las gisteren ook al over je uiterlijk na al die dagen droog staan. Kan me herinneren van paar jaar geleden dat bij mij de wallen ook eerst enorm werden, maar dat trekt allemaal weer bij weet ik uit ervaring.@ Wijffie: heerlijk handig ja, de fles op het aanrecht laten staan en een vol glas er naast. Pff, mij ook regelmatig zoiets overkomen. Wat een schaamtegevoel dan de volgende dag. Wakker worden met een vol glas naast je bed en de druppels geknoeide drank op de trap. En dan maar snel alles wegwerken voor de kids wakker worden. Gatver, wat waren dat baalmomenten. Maar ik ga ervoor dat me dat niet meer overkomt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Wijfie, Kleine woning; Check. Heremiet; Check. 'k moet naar de HA. Al was 't maar voor m'n cholesterol (te hoog). Maar 'k durf de goede man niet meer onder ogen te komen. Hij heeft me vorig jaar al op 't hart gedrukt te stoppen met drinken. Heb 'k ook gedaan. Maar dat hield 'k slechts een week vol. Nu ben 'k gestopt, maar 'k vrees met grote vreze dat 't al rijkelijk te laat is. M'n lever kan 'k onder m'n ribbenkas voelen. Rechts en in 't midden (de Solar Plexus) is 'ie voelbaar. Wat me geest'lijk helpt om door de dag te komen, is te luisteren naar Jack Kornfield. Een psycholoog die redeneert aan de hand van Boeddhistische filosofie. Een fijne man om naar te luisteren. Hij heeft een prettige kalmerende begripvolle stem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Gunn... voor wat het waard is; Ik ervaar een beetje hetzelfde. Ook in de 20 dagen gestopt. Maar ik wordt nog steeds brak/katerig wakker. Gedurende de dag voel ik me nog steeds niet fit, maar moe en slap. Ik kan de hele dag en nacht wel slapen. En ik heb zelfs ook een hoog cholesterol. Zal wel allemaal te maken hebben met het stoppen met drinken. Maar echt motiverend is het niet... om moedeloos van te worden, haha! Succes d'r mee! x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Gunn Hoe groot de drempel ook is, ik zou toch proberen die stap te nemen naar de huisarts, Gunn. Niet gaan lost ook niets op. Ik snap heel goed dat het een enorme stap is op dit moment, maar houd er rekening mee dat de beste man er is om je te helpen en niet om je weer naar huis te sturen met een "eigen schuld, dikke bult en zoek het maar uit". Ik wens je veel kracht om toch de stap te nemen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Sofie, Gefeliciteerd met je maand nuchterheid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Gunn, Bedankt voor de gouden tip; Jack Kornfield. Daar ga ik zeker meer van horen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 duss.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: Lenieduss..quote> Confuus? Warum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Ik heb het nu moeilijk!! Ik had een gesprek op mijn werk over mijn opleiding en mijn leidinggevende zei me een paar weken terug toen ze me steeds meer in paniek zag raken van zou het jou helpen als je een half jaar verlenging krijgt. JA!! was mijn antwoord. Zij zou contact opnemen met opleidingen en vandaag was dat gesprek. Dat gesprek was door een opeenstapeling van misverstanden met de meest ongunstige persoon die ik me kon voorstellen. Maar tijdens dat gesprek bleek dat ik me over dat punt voor niets zorgen gemaakt had. Meteen kwam het slechte nieuws van het in onvoldoende en het zit er niet in dat je verlening krijgt van 3 maanden. 6 maanden was sowieso geen mogelijkheid en toen bleek dat de twee personen tegenover me niet wisten dat mijn leidinggevende had gezegd van zou je geholpen zijn met 6 maanden verlenging, ik ga hier mijn best voor doen. Ik heb weken lang van 6 uur in de ochtend tot middernacht gewerkt, ook toen mijn oma overleed moest ik alles tegelijkertijd meteen doen. Ik had zelfs tot diep in de nacht gewerkt om mijn stand van zaken in elk geval op papier af te hebben. Dit om mijn kansen op verlening maximaal te maken. Ik ben gestopt met drinken en blowen omdat wilde ik nog een kans maken om te komen waar ik nu ben ik wel moest stoppen. Ik heb hetgeen me echt dwarszat rondom die Linda (zie mijn draadje) gedeeld met een vriendin en ook hier dus opgeschreven. Ik heb dit punt nu echt kunnen afsluiten en wilde verder met afmaken wat ik volgens mij wel kan maar niet op dit tempo van de verkorte opleiding. Vervolgens noemde ze dat dit unaniem besloten was en noemde alle namen behalve dus mijn directe werkbegeleider. Die had me vorige week nog gezegd van als ze mij vragen over een advies dan adviseer ik positief omdat ik denk dat je het wel kan. Ik dacht er in de auto pas aan dat unaniem dus niet unaniem is feitelijk. Hoorde ook nog dat degene van opleidingen gevraagd had terug te komen voor dit gesprek maar daar was ze niet toe bereid! Mijn leidinggevende en mijn directe begeleider die me hoop gaven voor een verlening, hun best zouden doen laten me nu keihard vallen. Zo verschrikkelijk slecht van een organisatie dat de ene kop van het monster niet weet wat de andere beloofd! Zo slecht dat je directe begeleider zegt positief te adviseren maar niet terug wil komen voor een gesprek dat zo belangrijk is! Zo slecht dat ze pretenderen anoniem te zijn en dan namen noemen exclusief mijn directe begeleider!! Weken lang te hard gewerkt waardoor ik al langer voelde aan het einde te zijn van mijn reserve energie. Voelt alsof het stoppen met drinken en blowen en de moeite dat dat kost allemaal voor niets is. Ik weet wel dat ik het puur voor mezelf doe dat stoppen en dat ook nu, VOORAL nu niet gaan blowen en drinken heel belangrijk is. Maar ik voel me alsof de eerste die nu een aanleiding geeft om kwaad te worden ik al mijn frustraties erop los sla (heb niemand geslagen vanaf mijn 13e) Net in het verkeer was ik compleet roekeloos en bij een betonnen muur voor me had ik hele nare gedachten door mijn hoofd van ik wil niet meer. Maar ik ben ergens sterker dan dat, ik ga niemand slaan, ik ga niet tegen een muur oprijden. Ik ga ze het plezier niet geven van dat ik iemand ben die het bijltje erbij neergooit. Ik wil nu niet drinken of blowen maar het doet zoveel pijn, ben zo gefrustreerd na zo hard werken. Voel me moe, heb veel pijn in mijn buik en ben heel verdrietig vooral. Ik zat op de universiteit ooit en nu krijg ik de kans niet om niveau 3 af te maken. Zittend in een klas (en met alle respect naar mijn klasgenoten) ze zijn soms zo dom en zo slecht in Nederlands en communicatieve vaardigheden.....zij halen hun diploma en ik niet! Niemand heeft begrip voor iemand die qua verstand slimmer is dan iedereen inclusief docenten nu maar wat extra ondersteuning nodig heeft in de praktijk. Het is nu de tweede keer al dat ik een versneld programma mag doen, eerst HBO-v nu verzorgende en steeds mag ik direct hoog instappen en vallen ze me lastig met theorie waar ik aanwezigheidsplicht heb en nooit geeft iemand me de kans voor goede praktijkbegeleiding! Het is gewoon te druk in een verpleeghuis, nooit is er begeleiding en ik ben de hardste niet en heb niet zo'n grote bek. Wel heb ik plichtsbesef en loyaliteit, ik ren me rot voor die oudjes waar andere wel tijd voor hun opleiding nemen. Ik kan het niet zo goed, voor mezelf opkomen als ik zie dat die naar het toilet moet, die verdrietig is en die niet instaat tot het zelfstandig eten. Ik blijf dan maar kiezen voor hun en niet voor mezelf. Maar wie kiest er uiteindelijk voor Erik. Niet mijn directe begeleider en niet mijn leidinggevende! (daar ben ik weer met een te lang verhaal, ik tik het gewoon maar op nu, niet wetende wat ik anders moet nu) Tijdens het gesprek haalde ze er van alles bij, punten waar ik zoiets van had, ik laat zien dat ik ambitieus ben en niet bang om in het diepe gegooid te worden werden omgebogen tot ik geef mijn grenzen niet aan. Ik kwam volgens de opdracht een opname gesprek doen, dat had ik voorbereid en dat heb ik helemaal oke gedaan. Maar op het werk hoor ik van de leidinggevende dat ik de totale opname moest doen met iemand die slechts passief meedeed. Heb die dag keihard gewerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Erik, bummer man... Maar ik zou zeker eens een grote bek op zetten en zeggen waar het op staat (net als je hier doet eigenlijk.. *_*) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: Gunn M'n lever kan 'k onder m'n ribbenkas voelen. Rechts en in 't midden (de Solar Plexus) is 'ie voelbaar.quote> Kan dat wel? Dit dacht ik eerst ook maar meerdere mensen vertelde me dat je je lever niet kan voelen en als je daar wat voelt het niks zegt over de staat van je lever. Weet iemand dit? Ik zou een bloedonderzoek doen en cholestorol, triglyceriden, ALAT en ASAT laten meten. Maar de dokter weet precies wat er gemeten moet worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Ik val maar even met de deur in huis: Gisteren groot feest gehad en niets gedronken dus uiteindelijk dubbel feest. Wat me wel een beetje tegenviel van mijzelf is dat ik het drinkgedrag van anderen (onbekenden) behoorlijk heb uitvergroot. Ik herken dat van mensen die stoppen met roken, de eerste maanden klagen die enorm over het roken van anderen. Afijn een leuke avond gehad, en weer wat geleerd om af te leren. Vandaag houden we het maar weer droog, want dat bevalt me eigenlijk best wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Erik, Met voelen bedoel (zelf)palpatie. Letterlijk 't met de hand voelen in de leverstreek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: sieraad@Erik, bummer man... Maar ik zou zeker eens een grote bek op zetten en zeggen waar het op staat (net als je hier doet eigenlijk.. *_*)quote> Ik moet gaan werken aan assertiviteit want ik laat het ter plekke over me heen komen en bedenk te vaak dingen te laat. Maar wat het punt van de organisatie betreft; hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Niemand komt er voor mij op behalve ikke zelf. En ik heb een heel sterk punt van dat de leidinggevende bijna toezeggingen doet die de opleiding en de overige coordinatoren niet van op de hoogte zijn. Dit erkende die andere coordinator zelf ook en vonden het zelf ook slecht. Ik moet en ga maar eens flink hameren op dit punt. Dat is een goede oefening voor me. Maar mijn punt is altijd dat ik 2 stemmingen heb, vriendelijk en meegaand of echt boos en dan doe ik dingen waar ik spijt van ga krijgen. En dus doe ik dan maar niks te vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @lever voelen... mijn verslavingsarts bevestigde dat je de lever niet kan voelen en als je wat voelt dit nog niets zegt. Enneuh... als je maar hard genoeg palpeert hè, voel je vast wel iets, haha *_* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Erik... je vindt er vast een weg in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Goedemiddag, Heb me vanmorgen niet aangemeld voor het dagpact. Kan me dus eigenlijk ook niet afmelden. Maar doe het toch. Vandaag voor mij geen alcohol. Ik ga nu naar bed en wens iedereen een fijne avond. Ik ben de dag weer droog doorgekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 @Sieraad, Mijn HA voelde eens in de leverstreek en stelde vast dat 'ie 3 cm onder m'n ribben uitkwam. Hij heeft me dus ordinair voorgelogen...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Hanneke, gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne dag vandaag Ik lees je graag, er gaat een mooie eenvoud van je uit. En laat je niet triggeren doordat je afstand hebt genomen tot je moeder. Als een relatie je alleen maar energie kost en er steeds over je grenzen wordt heengegaan, kan zo'n beslissing nodig zijn. Ook daar is moed voor nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Originally posted by: sieraad@lever voelen... mijn verslavingsarts bevestigde dat je de lever niet kan voelen en als je wat voelt dit nog niets zegt.Enneuh... als je maar hard genoeg palpeert hè, voel je vast wel iets, haha *_*quote> http://www.ntvg.nl/publicatie/...-van-de-lever/volledigBelangrijk punt is of zelf diagnostiek wel kan. Ten eerste zijn we geen expert en ten tweede kan je subjectiviteit niet uitsluiten bij jezelf meten. Ik probeerde eens een vet% meting door een huidplooimeting en dan heb je na 5x meten 5 uitslagen. Ook een dokter kan zijn eigen huidplooi meting niet doen, dat moet een ander doen. Hoe dan ook, hup naar de dokter en niet gaan voelen en daaruit conclusies trekken hetzij pos. hetzij negatief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden