Spring naar bijdragen

Zondag 2 December 2012


mark

Aanbevolen berichten

Originally posted by: MM
Dank je wel, Lavendel. Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen.
Ik snap wat je bedoelt en weet dat je gelijk hebt.
Het kost me heel veel moeite om dat soort momenten in te bouwen.
Tot nu toe heb ik me ontzettend fanatiek op mijn werk gestort en me daaraan vastgehouden.
Is natuurlijk niet goed, niet in die mate in ieder geval.
Ik ga het echt doen. Half uurtje vroeger op staan en mediteren.
Dat moet lukken.
En ja, als je de moeite wilt nemen mij fragmenten uit het boek door te sturen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.
Ik kan je ook mijn mailadres pb-en, als je dat makkelijker vindt.
Nogmaals bedankt, Lavendel. Ik had echt even een opstekertje nodig en dat heb je me gegeven.quote>


Ik leef met je mee MM, ik vind het verschrikkelijk voor jou en voor ons allemaal wat de drank aanricht en heeft aangericht.
Ik wens je heel veel sterkte, geduld en liefs.
Verder neem ik al deze ervaringen, tips, boekentips, meditatietips mee voor mijn eigen moeilijke momenten to come.
Vandaag ging het vrij goed, wat morgen komt weet ik niet.
Maar dan ga ik aan alle lieve mensen hier denken die misschien ook een harde strijd aan het voeren zijn en stel me dan voor dat we dat samen aan het doen zijn.
Want dat is het ook, we staan er met ons allen niet meer alleen voor, niet helemaal alleen dan.
Ik stel me dan voor hoe we gezamelijk een soort energie opwekken die sterker is, dan de afzonderlijke energie van eenieder.
Heel veel sterkte MM en alle anderen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Josefine: Dat is wat ze bij de AA de Hogere Macht noemen, of sommigen interpreteren dat zo: het gevoel dat we samen een bijzondere energie losmaken waarmee we verder kunnen.

Bedankt voor je medeleven, Josefine.

Volgens mij gaat het wel goed met je, he?

Ik ben blij dat je er bent en dat je vrolijk bent!

Dat gevoel ken ik ook hoor! En komt vast snel weer terug!

Dikke knuffel. Morgen weer vrolijk zijn, helemaal met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM: dat ben ik ook met mijn kids aan het doen. het op hun niveau uitleggen en ze voortdurend zeggen dat ze er geen schuld aan hebben.

Nu begrijp ik ook dat ik ze moet zeggen dat ze zich niet verantwoordelijk moeten voelen voor mij. Dat leer ik nu van jou.

Ik heb ook begrepen dat zij ook een uitlaatklep nodig hebben, die hebben ze in mijn directe omgeving niet; nu moet ik de stoute schoenen aantrekken en de leraren / schoolpsychologe inwijden.

Dat durf ik nu ik drie dagen niet gedronken heb en op de goeie weg ben.

Dat is net zo eerlijk voor de kids, dat ze zich niet alleen voelen met hun probleem met hun moeder met een probleem.

Eens kijken of ik het morgen durf.......................

veel sterkte verder en bedankt voor je openheid, je helpt mij er veel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
En hier even een inspirerend (of deprimerend?) filmpje:

http://goudmijntv.kro.nl/seizo...et_gezicht_van_alcohol

Wellicht kennen jullie 'm al. Nou ja, pech.quote>


Thanx Gunn, ik kende hem nog niet, heel ontroerend. Ik zal mezelf ook eens regelmatig fotograferen, wellicht dat het helpt als ik zie dat ik weer langzaam ga stralen.
Dat heet: als ik iedere morgen weer met dezelfde overtuiging opsta dat ik de eerste niet neem. Vandaag is pas dag drie...............
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Josefine,

Ja, ik heb daarin ook heel veel van geleerd van mijn ex en van mijn ex-schoonouders (die nog altijd in mijn leven zijn en me nooit hebben laten vallen).

Op school vertellen helpt ook. Heb ik ook moeten doen... vond ik heel moeilijk maar voor je kinderen ga je door het vuur, toch? Het is belangrijk voor hen dat men weet wat er thuis speelt.

En echt, het is een opluchting als mensen het weten. Ik heb het al eerder gezegd: alleen maar hartverwarmende reacties gehad. Dat is ook stap één op de weg naar het op tijd hulp inschakelen, iets dat ik nog altijd moeilijk vind.

Ik wens je alle sterkte en alle goeds. Voorlopig ga je heel goed. Houden zo. Van dag tot dag. Dat probeer ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jan1000
Originally posted by: Shahire
Originally posted by: jan1000
Zijn hier nog deelnemers aan kilokiller die zich nog niet gemeld hebben ? :Dquote>

NEEEEEEE

quote>


JAAAAAAAAAAAquote>


Wil er iemand 10 kilo overtollig vet van me kopen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM: dankjewel, jij ook een dikke knuf!

Ben ook vrolijk, omdat ik vreselijk veel zin heb om te leven en van het leven te genieten.

Vandaag is het gelukt, hoewel weer in de clinch gelegen met de oudste.

Maar ik ben nu even het belangrijkste op dit moment, het moet goed gaan met mij als ik goed wil zijn met anderen.

Ik ben me heel erg aan het concentreren op mezelf zou je kunnen stellen.

Heb ook wat hulp met mijn pammetjes.

Morgen een vrijwilligster op bezoek, die is ook alleenstaand met kids, daar kan ik mijn hart bij luchten en om raad vragen.

En alle raad en hulp en steun die ik hier krijg!

Daar word ik ook zo goedgemoed van.

Ik meld me voor vandaag droog af, iedereen een rustige fijne avond en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder wil maar niet geloven dat haar dochter "aan de drank" is. Ze drinkt zelf ook aardig wat weg en in de familie zijn er van beide kanten bekende gevallen van alcoholisme. Ik ben nu aan het aanleren steeds eerlijker naar haar te worden; niet altijd maar vrolijk dus. Maar het feit dat ik verslaafd ben wil er niet bij haar in. Ik heb net een mailtje aan haar geschreven, maar nog niet verstuurd, waarin ik het maar weer eens uitleg. Maar ik weet niet of ik er goed aan doe om het haar te versturen. Ze kan over het algemeen niet zoveel aan... Wat zouden jullie doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo MM,

Je bent goed bezig zeg.

Fijn dat je geen vervelende reacties hebt gehad op je bekentenissen.

Dat doet goed en maakt dat je meer gemotiveerd raakt om te stoppen.

Maar nu je moeder..... Je hebt het haar verteld maar ze kan dit nog niet plaatsen.

Ze drinkt zelf ook wel wat... misschien is ze bang dat ze zelf ook verslaafd is???

Ik zou de mail niet versturen, je hebt het haar verteld ... geef haar tijd en ruimte om te reageren, misschien moet ze alles even op een rij zetten. Ze komt er vast op terug.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks van krekel.

Ik heb: au.

Ik weet dat ik geen nooddienst ben, maar denk dat ik er wel een had kunnen zijn, misschien nog.

@Soothe en anderen, ik weet het niet. Soms wil je toch ook gewoon opgeraapt worden?

En soms denk ik dat ik dan degene ben die moet of mag oprapen. Mag is mooier.

Ik kan hier nu zeggen: krekel reageert niet.

Maar evengoed: ik reageer te laat op krekel.

Ik heb au.

@Kirky en anderen: krekel reageert niet.

@Kirky en anderen: ik reageer te laat op krekel.

Ik zou haar willen oprapen.

Maar dat kan ik niet, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Rose,

Ik heb het haar al in mei verteld... Daarna was er een misverstand en dacht ze dat ik het tegenovergestelde zei. Dat heb ik toen maar zo gelaten. Maar voor mij is het belangrijk dat mijn naasten weten waar ik mee bezig ben. Tegelijkertijd wil ik haar ook niet overbelasten. Misschien moet ik het inderdaad maar zo laten. Ze kan toch in principe weinig voor me doen. Ze heeft al genoeg aan zichzelf. En ja, ik denk dat het heel erg confronterend voor haar is want haar alcoholgebruik is niet echt normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MM,

het is inderdaad belangrijk dat je naasten weten hoe het met je is. Woont je moeder in Nederland en wil je haar daarom mailen?

Als dat zo is kan ze je alleen op afstand steunen. Misschien is het handiger om als je haar ziet (misschien met de feestdagen?) om een gesprek aan te gaan.

@wervelwind, meeleven is goed maar zorg ervoor dat je er zelf niet in naar beneden getrokken wordt. Denk aan jezelf dan kun je voor Krekel klaarstaan als ze geholpen wil worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wervelwind, als jij je geroepen voelt en je hebt de mogelijkheden.

Dan mag het natuurlijk wel.

Je bent een lieverd. En nee, we zijn geen robotten of nooddienstprotocol.

En natuurlijk heb je uiteindelijk de medewerking van de ander nodig.

Maar wie weet, zou je net dat duwtje kunnen geven.

Maar dat is aan jou om aan te voelen en te kunnen bepalen, of je dat wilt.

Je hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen als je het niet kunt of niet wilt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...