Spring naar bijdragen

Zondag 2 December 2012


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Bam. en ook niet kost wat kost proberen in slaap te vallen. Iemand hier zei ooit eens proberen je de kleur blauw voor te stellen.

Alles aanpakken Marcel, als homeopathie helpt zou dat heel fijn zijn.

Als ik niet al te gespannen ben en het me lukt, wil ik nog wel eens fantaseren dat ik op een onbewoond eiland zit met een hoop dieren.

Dan fantaseer ik me dat ik bij een beekje zit wat ik dan hoor stromen. Daar moet ik wel moeite voor doen, maar het is belangrijk dat ik het gene waar ik me zorgen over maak, niet voel of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Ik neem vandaag een rustig dagje, met kleine huishoudelijke klusjes en wat Sinterklaasgedichtjes maken. Ik stuur een paar mensen een pakje en dat moet morgen weg!

@ Mark: hoe gaat het verder met de dieren als jij straks opgenomen wordt? De administratie kan je overdragen, maar vindt je vrouw dat katje wel oké?

Aan de slapelozen onder ons: ik heb ooit een cursus tegen slapeloosheid gedaan en ons werd geadviseerd om rustig in bed te blijven liggen, als we niet konden slapen. Proberen al je lichaamsdelen bewust te ontspannen en je bijv. voor te stellen dat je op een ideale plek zit (voor jou dan), zoveel mogelijk geluid, reuk, licht enz. goed voor te stellen. Mij hielp dat tegen malen in mijn hoofd. Als ik dan toch opstond was het een trigger om te gaan drinken.

Sterkte ermee, in ieder geval. Boos worden helpt niet, maar het is moeilijk om te voorkomen, zeker als je het de volgende dag druk krijgt.

@ Sowhat: van Krekel nog niets gehoord.

@ Madeleine: Hannah is gelukkig weer terug, wanneer is jouw ban afgelopen?

@ Marcel: fijne dag met je kleine meid. We horen het vanavond wel.

@ Marc: ik mis jou en je zondagochtendconcert. Waar blijf je nou?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, dat is een goed idee ja. De slaapkamer drempel zou je eigenlijk in alle rust over moeten gaan. Rustige meditatie muziek kan ook helpen.

Goeiemorgen Akelei, hoe gaat het met je rug?

Marcel; probeer het eens met valeriaan. Dat brengt rust voor het slapengaan.

Witte: ik heb een eerste lading afwas gedaan, keuken weer bijna toegankelijk...........

Goeiemorgen Bambam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
Moggeuh allemaal, lieve Lavendel, hoe zit het dan met mensen die vrouwen met goeie wijn vergelijken ?? ;)quote>


Diesel,

Hier een ervaringsdeskundige :D.
Vrouwen zijn inderdaad zoals goede wijn, ze worden beter met de jaren.
Dus er staat jou nog wat te wachten hé man! ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen,

Foei, 'k slaap steeds meer de laatste tijd. Tien uur is geen uitzondering. Da's geen goede ontwikkeling...

Nu ja, Dag Vierentwintig.

'k ga vroeg aan 't eten beginnen. 't is überhaupt beter voor mij in de middag warm te eten met deze donkere dagen. Tegen de avond heb 'k er geen zin meer aan om in de keuken te staan. De bekende winterdip. Hoewel, die dip heb 'k ook in de lente zomer en herfst. Dat is niet seizoensgebonden.

'k ga beginnen met koken.

Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melatonine, bij de drogist te verkrijgen in 0,1mg pilletjes, maar die dosis is heel laag. De dokter schrijf 2-5mg per dag voor. In de VS kan je dat bestellen en evt via internet. Maar het mag eigenlijk niet omdat die dosis een geneesmiddel is. Google zelf maar op import melatonine. En neem het risico bewust, je kan je spullen kwijt zijn en/of een boete krijgen las ik ooit. Je kan ook eens testen op een aantal 0,1mg tabs ze zijn de maat van zoetjes voor de koffie dus je kan er een hoop wegkrijgen met een slok.

Mij werkt het als inslaper maar daar zit mijn probleem vaak niet, ik ben zo vaak om 4 uur al wakker en dat wordt niet beter met melatonine. Experimenteer ook met tijdstip van inname, sommige vinden het beter om ruim een uur van te voren te nemen, anderen net voor het slapen.

En mijn belangrijkste tip is, van de pc vandaan voor het slapen. Licht van de monitor laat je slecht slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
goedemorgen iedereen!
hier is blijkbaar de eerste sneeuw gevallen terwijl ik sliep en is nu weer weg

Mark, ik vind dat heel zinvol dat je zoiets kan doen voor een dier samen met je kids. Dat zijn lessen dat ze voor de rest van hun leven meehebben.

Ik ben gisterenavond op enkele plaatsen geweest waar er nogal veel met drank te doen was. Nuchter naar dronken mensen kijken, blijft toch iets vreemd. Triggert me helemaal niet, integendeel...Op een bepaalde plaats was het een wijnproeverij. Staat er iemand zeer "intelligent" met een fles wijn in zn hand, de fles en afkomst enzo te bestuderen. Ik heb dan altijd het gevoel: man, zuip dat op, wijn is wijn. Hihi, dat verraadt natuurlijk mijn gedrag: drinken voor de roes, niet voor de hout-kers-fruit-weetikveelwat smaak!
Ik heb het droog gehouden, en voel me vanmorgen nu lekker kers-fris-fruitig, ha!quote>


Oh ik kom ff niet meer bij..
Wat een geneuzel om de smaak,nootachtig op een bedje van hout met een volle zilte smaak die niet rond en ook niet vierkant is

Als het sinas was geweest zaten ze er ook niet zo over te zeuren...gaat allemaal over die alcohol die erin zit!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er ook om lachen, Lavendel!

Zou alleen zo graag willen dat het mij ook niet meer triggerde.

Beetje vroeg nog voor mij. Ik houd wel stand maar ik heb vaak het gevoel dat die triggers zich in me opstapelen. Zoals met mijn uitglijder laatst. Daar heb ik het mezelf ook weer moeilijker mee gemaakt. Dommerik.

Ik moet leren het niet zomaar weg te duwen en heel eerlijk te zijn tegen mezelf. En op tijd hulp inroepen, dat heb ik nog niet geleerd.

Kan iemand mij alstjeblieft vertellen dat het gaandweg minder moeilijk wordt? Ik ben soms zo bang dat het me niet gaat lukken. En dat MAG niet want ik weet dat mijn leven zonder die rotdrank de moeite waard is, en zoveel mooier. Waarom is die wetenschap niet genoeg?

Sorry hoor, ik ben een beetje down vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik je kan antwoorden MM is dat het gaandeweg gemakkelijker word.

Het heeft tijd alleen maar nodig. Nuchter worden is een heel proces.

Het is zoveel meer dan niet meer drinken. Door steeds dichter bij jezelf te komen en trachten te blijven, wordt het leven intenser.

Om dat niet kwijt te raken, is dagelijks een kleine meditatie, voor sommigen AAbezoekjes, voor anderen mindfulness een dagelijks ritueel,een anker om op het pad te blijven en onze geest te voeden.

Ik las dit weekend in het boek van Deepak Chopra "overwin je verslaving". Nogal veel om hier neer te zetten, maar ik kan je het alvast aanraden. Indien je wil, stuur ik je via pb bepaalde teksten door.

Dat zijn de dingen die me momenteel even door het hoofd schieten en waarmee je misschien al iets mee kan.

Je motivatie en verlangen is zo sterk en mooi dat het zeker gevoed moet worden met de juiste energie.

Je ziet alles zo helder!

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Lavendel. Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen.

Ik snap wat je bedoelt en weet dat je gelijk hebt.

Het kost me heel veel moeite om dat soort momenten in te bouwen.

Tot nu toe heb ik me ontzettend fanatiek op mijn werk gestort en me daaraan vastgehouden.

Is natuurlijk niet goed, niet in die mate in ieder geval.

Ik ga het echt doen. Half uurtje vroeger op staan en mediteren.

Dat moet lukken.

En ja, als je de moeite wilt nemen mij fragmenten uit het boek door te sturen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.

Ik kan je ook mijn mailadres pb-en, als je dat makkelijker vindt.

Nogmaals bedankt, Lavendel. Ik had echt even een opstekertje nodig en dat heb je me gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM op het draadje onder thema's: wat kan AA voor ons betekenen, schrijft Gwen ook dagelijks inspirerende tekstjes uit de boeken van Bill ( stichter van AA). Het is heel toegankelijk, herkenbaar en praktisch. Daar put ik dagelijks ook "zielevoer" uit. Ik heb vorige week mij het boek van "de visie van Bill" laten meebrengen. Online vind je ook al de boeken te koop voor weinig geld, ook dat van Deepak Chopra.

"En toen ging er een hele wereld open, die me herinnerde aan mezelf...."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...