Spring naar bijdragen

Dinsdag 18-12-2012


kameleon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaja Hannah, daar was ze weer.

Je kunt ook van die beugels kopen, maak je vast aan je bagagedrager en

daar lijn je de hond aan vast. Kun je beide handen aan het stuur houden.

En het schiet los als de hond een paaltje aan de nadere kant passeert dan dat jij doet.

Wel zo veilg.

Hou vast die gedachte Wijfie!

En zoeffffff, weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe je heel goed!

Je kunt jezelf ook voorstellen op het topic: wie is wie.

Dan krijg je in de loop van de dag heel veel leuke verwelkomsten en dat vond ik erg leuk toen ik me aanmeldde.

Hier ga je mss verloren in de berichten, zoals je wel gelezen zult hebben. Het is nu ook wel heel rustig op ditjes en datjes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag en welkom Lissy,

Gisteravond wilde ik iets vertellen, maar daar is niet van gekomen, toen ik de draad eindelijk uit had, was het 1.20 uur en tijd om te slapen.

Dat kwam door pagina's die over dieren gingen. Nu begrijp ik best dat Jen verdrietig is en dat hier kwijt wil, maar dat er dan op gegeven moment niet iemand zegt: laten we naar het dierendraadje verhuizen.

Dat is daar speciaal voor ingesteld.

Ja, ik had kunnen scrollen, maar zo werkt dat niet, want dan mis ik de andere berichtjes en aangezien Smikkie het moeilijk had, wilde ik dat ook lezen.

Goed, het is dan wel gisteren gebeurd, maar het is een kuil waar ik vaker in ben gevallen en die kan zom maar een terugval betekenen.

Het was al donker toen buurman op het raam klopte. Ik zat een pannekoek te eten en journaal te kijken. Hij maakte een gebaar waarvan ik dacht: zit je te eten, maar later besefte ik dat het was: zullen we een borrel nemen?

Ik deed het raam open omdat ik dacht dat hij kwam melden dat ze terug waren en ik dus de katten niet meer hoefde te voeren.

Dat was ook zo, maar er was nog meer dat hij kwijt wilde, autopech, zware operatie van schoonzoon e.d.

Dus ik zei dat hij wel mocht binnen komen, maar hij ging weg en toen zag ik dat hij een fles brandy in zijn jaszak had.

Ben dus de dans ontsprongen, want "nee" zeggen heb ik nog niet onder de knie. Nu geeft het niet als ik 2 glaasjes met hem drink, maar in de kast staan nog 2 fl. wijn en of die dan dicht zouden blijven is zeer de vraag.

Al een paar dagen heb ik gewoon geen zin in alc., maar dat kan zo maar omslaan, dat weet een ieder hier maar al te goed.

Dus ik kon me droog afmelden.

Vandaag dus een week, maar ik ga niet tellen, want ben geen stopper en dan zou het als falen voelen en dat is niet goed voor de moraal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen

Lissy welkom, veel succes met stoppen en als je het zwaar krijgt ga maar eens bij de filmpjes kijken.

Te zien onder: Thema's rondom alcohol en dan het topic "video's over alcohol"

Daar zitten aardige eyeopeners tussen.

Maar laten we hopen dat het stoppen je "makkelijk" af gaat natuurlijk.

Ik denk dat ik zo even op de bank duik, slaap weer erg slecht de laatste weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het gewoon eens goed om je te laten confronteren met de gevolgen van overmatig drankgebruik.

En die struisvogelpolitiek heb ik ook jaren bedreven, het is moeilijk om de waarheid onder ogen te zien, geld hetzelfde voor roken en andere slechte zaken:D

Maar goed, begin eerst eens positief aan je eerste dagen, kom veel hier, praat veel, en schreeuw als je ondergesneeuwd wordt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lissy
Hey mensen!

Ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee en heb er veel aan gehad, heb veel gelezen dat ik herken en ook veel tips om beter met alcohol om te gaan. Tijd om zelf eens de handen uit te mouwen steken, momenteel drink ik ongeveer een fles wijn per dag. Mijn doel is om te minderen maar voorlopig drink ik even helemaal niet.

Dus zoals jullie altijd zeggen: Ik neem vandaag de eerste niet!

En ik ben ook maar meteen zo brutaal om mezelf op het dagpakt te zetten:

DAGPACT

Albert
Lytse
Miranda
Krekel
Kunsie
Wijfie
Lissy
Hannekequote>


Wat laat voor het dagpact. Kan me gelijk weer droog afmelden. Het liep zo vandaag :)

Iedereen nog een heel goede middag en avond en tot morgen. Moet er nu weer van tussen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia het is natuurlijk best wel slim om het over dieren te hebben dan hoef je niet over jezelf te schrijven.

Maar als dieren elkaar bijna vermoorden en je krijgt er dorst van

dan mag dat gerust besproken worden op het dag draad, juist op de dag draad.

Dan is het probleem gerelateerd aan drank.

En dan vraag ik me af wat jou daar dan in triggert?

Ik vind het zo wie zo al geen pas hebben dat als je het woord koek in de mond neemt je wordt verwezen naar de snoepdraad.

En ga maar door, hoeveel draden zijn er inmiddels al geopend, je ziet door het web de draden niet meer.

Ik kan me wel voorstellen dat de controle freak in zijn sas is met al die verschillende draden om gemakkelijk en snel aan zijn trekken te komen, t is ook wel weer een vorm van structuur.

Ik zie het meer als afzonderen en afgezonderd hebben we ons al te vaak en te lang van het dagelijkse leven.

Ditjes en datjes is het dagelijkse leven.

Alles wat alcohol gerelateerd is kan er besproken worden.

Ervaringen gedeeld en dat geeft weer vertrouwen en schept een band.

t Is meer in zijn algemeenheid geschreven Lidia, trek het je niet al te persoonlijk aan, maar ik blijf wel benieuwd naar wat jou triggert als je zoals gisteravond dieren verhalen op de dag draad tegen komt.

Lissy welkom.

Zomaar wat mijmeringen van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strak plan Lissy, eerst een tijd helemaal geen alcohol meer.

Na een jaar kun je nog beslissen om anders met drank om te gaan dan voorheen.

Maar misschien bevalt het wel zo goed , niet drinken, dat drank geen plaats meer hoeft in je leven.

Dat zou mooi zijn.

Sterkte Lissy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...