Spring naar bijdragen

Woensdag 19-12-12


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even heel snel nog.

Douche gehad en hond uitgelaten.

moet nu echt naar mijn werk.

En kom later nog wel even terug op jouw ziekenhuis perikelen diesel...

Maar wil toch heel even reageren op wat er gisteren gebeurde.

Het was niet mijn bedoeling Johan te veroordelen op het feit dat hij af en toe drank koopt of daar wel geld aan uit geeft en aangeeft dat hij geen geld heeft voor.....

Moet hij allemaal zelf weten.

Ik ergerde me aan de opmerking "Vooral blijven doen Yvonne! Steun de corruptie! Altijd nog beter dan niets doen en klagen!"

En ja, toen schoot ik uit mijn slof, misschien op een verkeerde manier...

Voordeel is dat we nu wel weten hoe sommigen mensen over mij denken:D

Luitjes, ik ga er vandoor

Maak er wat van he?

Laterrrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

amai, steven je nu al af op vakantie Jen? chique ! ;)

wel mooi, dat na gisterenavond men zich hier komt verontschuldigen enzo, maar ik voel me toch steeds triest als ik dat gekibbel lees...zal aan mij liggen, ik word dan precies terug gekatapulteerd in de tijd, toen mn ouders en andere steeds zaten te ruziën....kan daar blijkbaar nog steeds niet tegen en wil altijd verzoenen, ppfff...

hey Diesel, in jouw hoofdje gaan ze alleen maar schoons vinden, hoor, hoogstens enkele draakjes... :present:

tandenpoetsen, kid in de kleren, en hup naar het werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh

Ik wil even iedereen een fijne dag toewensen

En @Sofie en eigenlijk iedereen

je staat vaak versteld wat het nuchtere leven met je kan doen

Je eigen ik terug vinden kost wat tijd

kost heel wat prakkedenken

kost heel veel energie

Maar is de beste investering in jezelf

Zo en nu ff naar de kapper

want mijn haar danst niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zo de kerstboom straalt, de houtkachel brandt en jullie stralen ook deze dag.

Eerst mijn kopje kruidenthee (Sereh (citroengras Indonesië) met brandnetel) uitdrinken en daarna mijn standaard kopje Afrikaanse rooibos.

We gaan weer voor een mooie droge dag en gaan deze dag ook weer inhoud geven hé.

Veel succes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Ff een berichtje uit een ver land. Zijjn nu een week weg, maar het lijken wel drie weken. Het leven, de omgeving en niet te vergeten de warmte is zo anders dan in Nederland, heerlijk om mee te maken. Ik kan me niet voorstellen dat jullie het koud hebben , jullie denk ik niet dat we aan het zwembad liggen uit tw rusten van tempelbezoeken.

Hop dat het met jullie goed gaat in deze decembermaand. Meestal niet zo,n makkelijke maand voor veel mensen. Veel KMW wens ik iedereen toe die het nodig heeft.

Tot latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mornink to ya all.

Dat familiegedoe begint me zwaar te vallen heb ik vannacht gemerkt.

Lastig maar voor nu is het even niet anders. Accepteren, ik kan er verder niets aan veranderen. Op dit moment dan.

Dat het hier soms grimmig is lijkt me logisch. Allemaal alkies bij elkaar, psychisch vaak niet even stabiel en snel geraakt. Probeer er voor mezelf uit te leren, een ander kan ik niet veranderen.

Mn beste Bor; je logt gisteravond in en komt even hallo zeggen.

Dan reageert iemand op je en zeg je dat mensen zich niet ongerust hoeven maken. Dan 'babbel' je nog even.

Daarna geef je aan dat je trek hebt/krijgt en bent teleurgesteld dat je geen reacties krijgt.

In de hoeveelheid van berichten gaat er wel es iets verloren. Dan reageer je je af door te zeggen dat je blij bent dat het forum niet je enige hulpbron is, je er eigenlijk weinig aan hebt enz. Dat laatste is zeker niet waar want je hebt er veel aan gehad in de afgelopen tijden, dat weet ik zeker. Ben hier ook al een tijdje.

Dat je het nu even zo ervaart zal zo zijn maar is geen reden om al je teleurstelling bij anderen te leggen. Toch? Trek er lering uit zeg je tegen anderen. Misschien goed om na te volgen. My 2 cents.

Heb een fijne dag allen en see u leeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, zucht is erg, heel erg en ik benijd je daarin niet.

Het lijkt wel alsof je nog steeds aan het vechten bent, zo lees ik het een beetje Bor.

Je mag niet want anders...

Jij mag wel drinken, jij kunt drinken; de vraag is; Wil je ook drinken.

Als ik niet zou drinken vanuit een niet mogen zou ik het niet volhouden denk ik.

Snap je wat ik bedoel? Ik wens je KMW want het is allemaal geen pies of koekje.

Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Your welcome Bor.

Het moeilijkste in mijn nuchtere tijd vind ik nog wel verantwoordelijkheid nemen.

Verantwoordelijkheid voor mijn leven, mijn acties, mijn gedachten etc.

Ik schrijf vaak dat alle emoties iets over mij zeggen. Als ik onheus bejegend word vind ik dat rot. Ik word er boos en opstandig van. Kan ik iets doen aan de reactie van de ander? Nee.

Soms, eigenlijk heel vaak, wil ik de reden/oorzaak bij de ander zoeken en zeggen:' Ja maar jij, en toen dit en toen dat'.

Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn leven.

Toen ik kind was kon ik dat niet en hoefde ik dat niet. Dingen die me als kind overkomen zijn ervaar ik niet als mijn verantwoordelijkheid. Nu ik ouder ben leer ik te dealen met al die gevoelens die ik in me heb. Veel zaken hadden mijn ouders anders moeten doen. Maar dat deden ze niet. Nu begrijp ik dat zij soms ook maar wat deden en niet wisten hoe ze het anders moesten doen. Ik ben wel beschadigd uit die kindertijd gekomen.

Moet ik nu nog met een vingertje wijzen naar mn ouders? NEE. Ik ben verantwoordelijk. Mag ik nog huilen en verdriet hebben. JAZEKER wel. En dat heb ik soms ook nog.

Jullie schreven over gekibbel, ik kan er ook slecht tegen. Veel ruzie ook bij ons thuis. Ik leer en tracht te onderzoeken wat het met me doet en probeer het te veranderen.

Na ja, ik merk dus dat ik het moeilijk vind mn verantwoordelijkheid te nemen. En dat gaat niet altijd over grote zaken. Ik fiets bijvoorbeeld te weinig met de hond. Dat beest wordt te dik. Mar ik heb te vaak geen zin. En dan komt mijn 'excuus' riedeltje. Ik ben te moe, te veel hoofdpijn, geen zin, het regent, ik doe het straks wel, de hond vindt fietsen ook niet leuk enzovoort. Snappen jullie.

En ja, ik ben ook vaak moe, heb altijd hoofdpijn enzovoort maar ik wilde die hond. En dus is het mijn verantwoordelijkheid.

Ik heb 24 jaar gedronken. Ik wist niet dat ik een ziekte had, ik wist niet waarom mn vriendinnen wel biertjes konden drinken en ik nooit kon stoppen. Ik wist echt niet hoe het werkte. Nu drink ik niet meer, weet ik hoe het werkt en ben ik bezig met herstel. Dat is een proces wat altijd doorgaat.

Onder ogen zien wat ik veroorzaakt heb in al die jaren is godvergeten pijnlijk. Daarom was ik ook zo blij met stap 4 en 5, daar heb ik veel zaken en gebeurtenissen los kunnen laten.

Bor, jij ervaart dat je onrecht wordt aangedaan. Misschien is dat zo, misschien niet. Ik ben niet degene om daarover te oordelen.

Wel weet ik dat je meerdere kansen hebt gehad met je kind en ze niet allemaal ten volle hebt kunnen grijpen. Je opname met je zoon waar je voortijdig vertrokken bent, je terugvallen die nog met enige regelmaat voorkomen. En lees goed, dit is niet om je met je neus er ff lekker in te wrijven!!!

Neem je verantwoordelijkheid en doe alles, echt alles wat in je macht ligt. Leg de 'schuld' niet bij anderen en laat de uitkomst los. Doe wat jij kunt doen en laat de rest over aan je Hogere Macht.

En ik zeg niet dat de hulpverlening geen fouten maken, echt wel. Het zijn ook maar mensen met soms starre ideeën en overtuigd zijnde van hun eigen zienswijze. Verspil daar geen energie aan. Concentreer je op jezelf, jouw herstel en miricles might happen...

Ik wens voor je Bor dat je niet meer hoeft te vechten.

Net zoals ik dat wens voor iedereen hier die nog zo worstelt met trek; zal ik wel, zal ik niet.

Take care allemaal.

Bammetje gaat haar eigen woorden maar es in de praktijk brengen en aan't werk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...