Spring naar bijdragen

dinsdag 25 december 2012

witte

Aanbevolen berichten

Los van de inhoud van de bijbel of het instituut kerk is een woord als ijdelheid in twee soorten betekenissen in onze taal gekomen. Om de tweede betekenis te kennen moet je basale kennis van die bijbel hebben en de stijl waarin de verhalen geschreven zijn. Los van geloof moet je wat weten van de christelijke traditie om de cultuur te begrijpen en dit soort woorden. Mijn kennis is nog wat magertjes, bij mij is het er niet ingestampt.

Diesel; gelijk heb je; als je ijdelheid preekt moet dat niet alleen met het wijzende vingertje zijn maar ook introspectief. En die verhouding is bij het instituut kerk vaak helemaal zoek.

Wat een ingewikkelde discussie weer op de vroege morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben, wat ik zelf noem, christelijk opgevoed. Niet echt katholiek, maar wel met bepaalde christelijke ideeën. Bijbelstudie hoorde er niet bij. Of je dan echt van kennis kan spreken? Ik was vroeger wel een lezer, en Reve heeft me misschien meer geleerd dan de paus. - Krijg ik een ban voor deze blasfemie? -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een fijne droge kerst gewenst.

Stukje kerststol?

Koffie moet je zelf meenemen want ik drink altijd kruidenthee.

@Bolletje,

Meid, van harte met je drie-jarig jubileum.

Zo ik ga even kijken waar we nu met de slee zijn, als het maar niet Rusland is want dan hebben we een dekentje tekort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik wens jullie fijne kerstdagen:)

Bolletje van harte met je 3 jaar!!!!! dat verdient een hele grote bos:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal. Iedereen een zalig kerstfeest

Ik heb slecht geslapen zeg. iedere keer viel ik een heel klein beetje in slaap en dan was ik weer wakker.

Maar ik voel me toch uitgerust en ga er vandaag een mooie kerstdag van maken. Hopelijk hoeven we niet teveel gewonde en gevonden diertjes op te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goede morgen bolletje, Diesel, erik, Jen, kameleon, Rickert, Romualdus enTeveel.

Eerst maar even een bloemetje voor Bol:

:present::present::present::present::present::present:

Hartstikke goed Bol :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou wel een vers bakkie lusten Diesel, jammie.

En inderdaad, heb heerlijk uitgeslapen na een gigadrukke dag en avond gisteren.

En was hier ook al even bezig geweest in de kamer.

Vervelend dat ze trouwens nog niet weten wat je nou mankeert, kan me indenken dat je er een beetje moedeloos van gaat worden Draak. Dikke knuf voor je en ik zal duimen dat ze het nou echt snel gaan vinden :sun:

Har, ik begreep je wel hoor over die diertjes... en je hebt helemaal gelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...