kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 Kore, dat klinkt prima...maarre...ik mis de mascarpone in je tiramisurecept? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 Hoeft er niet in Kruidenthee. Je mist het niet bij het eten. Ik kreeg deze tip jaaaaren geleden van een Italiaanse ijsmaker en doe het nooit meer anders.. Wat ik wel een beetje mis is de amaretto..... maar ja..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 Haha...ja de amaretto... Ik heb met kerst tiramisu gemaakt, doe het met eidooiers, stijfgeslagen eiwit en mascarpone. Ben een 'purist'...tiramisu is mascarpone Maar uiteindelijk lijkt dat ook wel erg op stijfgeslagen room. Leuk om uit te wisselen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 Ja, toen hij het zei had ik er ook niet veel vedusie in, maar je proeft echt het verschil niet. Alleen slagroom is ook heel puur en bijkomend voordeel is dat er geen rauwe eieren in hoeven.... Als ik gasten krijg , begin ik gewoon met 2 pakjes slagroom, is het niet genoeg dan klop ik gewoon wat bij, ook zo handig.... Je moet het wel lekker lang laten koelen en uit de vriezer is het ook erg lekker.....ijs dus.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2016 Rapport Share Geplaatst 28 december 2016 Ik ben persoonlijk niet zo bang voor die rauwe eieren. En ja, hoe langer het staat, hoe lekkerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 16 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2017 Even naar boven halen met een supersnel soeprecept: Giet een potje runderbouillon leeg in een pan en nog 3 potjes water, breng aan de kook, voeg een zakje soepgroente toe (diepvries zal ook wel kunnen) en laat 5 à 10 min. koken. Je kunt het wat opleuken met worcestershire sauce, soya, peper of zo, maar hoeft niet. Lekker voor als je niet lekker bent of zin hebt in iets hartigs of iets wat je niet wilt. Het kan wat voedzamer worden gemaakt met vermicelli o.i.d. Singbluesilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 SBS, logisch dat jij dit supersnelle soeprecept 'liked', brengt wat afwisseling in e vloeibare dieet aan. Graag gedaan, hoor en snelle beterschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 (bewerkt) Speciaal voor SBS en de vegetariërs, een makkelijk, gezond, goedkoop, snel en lekker in de winter soepgerecht. Nodig: 2 preien 1 kleine of halve grote selderijknol (als er nog groen aanzit, kun je dit als laatste toevoegen) 1 kg aardappelen liefst vastkokend 3 eetl. olie naar keuze 1 eetl. kerrie 1 theel. peper geraspte kaas die snel smelt 2 groentebouillon blokjes 1/2 eetl. maizena of bloem Schil, was en snij de groente, prei in ringen, de rest in blokjes van ongeveer 1 cm. Neem een grote pan met dikke bodem en zet die op met de olie, voeg de prei toe, roer en voeg de kerrie toe, dan de selderij en tot slot de aardappelblokjes. Niet te veel tegelijk anders koelt de boel teveel af. Als het gebakken is, water toevoegen tot alles net onder staat en de peper en blokjes. 20 min. laten koken. Bloem of maizena aanmaken met water en er dan wat heet vocht uit de pan bij roeren, anders schift het, en de soep ermee binden. Lekkerder is, het met (half) room of kookroom aanmaken en daarna nog wat meer room toevoegen. Soep op bord/kom scheppen en bestrooien met kaas. Kan brood bij, maar niet voor SBS Gezond en lekker, probeer maar eens. I.p.v. Selderijknol kun je ook winterwortels gebruiken. 22 januari 2017 bewerkt door lidia Sowhat en Singbluesilver reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 (bewerkt) Kwartiersoep (klaar in een kwartier) Bak zachtjes wat gehakt rul in een pan met wat olie (alvast een deel van de knoflook toevoegen) Zo gauw dit er goed uitziet doe je er water bij met 1 of 2 bouillonblokjes. Voeg prei, tomaten, paprika, champignons en knoflook toe, breng naar kookpunt en laat nog 10 minuten zachtjes opstaan. Voeg een blikje (2?) geconcentreerde tomatenpuree toe. Op het laatst wat taughe toevoegen. Makkelijk en lekker met een goede geraspte kaas erover. Voor 4 pers. plusminus: 300 gr, rundergehakt, 1 grote rode paprika, 3 tenen knoflook, 2 preien, 6 tomaten en 1 bakje champignons en 800 cc bouillon, 2 handjes tauge. (uit den losse pols) 20 januari 2017 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Nog een vraagje smart: hoeveel van alles doe je dan? Of gewoon een beetje gokken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Ik ben een erge gokker, het hangt echt af van de hoeveelheid mensen die ervan moeten eten. Omdat er geen rijst of vermicelli in komt mag de soep ruim zijn qua groenten en van gehakt ook wel. Een mooie rooie soep. (o ik was de tomatenpuree en taughe vergeten, zie boven) Singbluesilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 21 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2017 (bewerkt) Voor de vega's: Kerrieschotel Kook 1 eitje per persook Fruit daarna Ui Knoflook Sambal Kerrie massala Voeg toe Blokjes gesneden aardappel (1 of 2 aardappels pp) Sperziebonen Zet alles net onder water met een groentenbouillonblokje Er komt nog bij 1 Blik kikkererwten Een flinke hand diepvriesdoperwten Als alles gaar is de eitjes erbij en eten met rijst 21 januari 2017 bewerkt door Nadia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 21 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2017 Vandaag wordt het trouwens een ovenschotel Ui Prei Restje sperziebonen Wat broccoli of bloemkool of allebei Een winterwortel Diepvriesdoperwten Pakje puree Geraspte kaas (Hamblokjes) De grofgesneden groenten een beetje zacht bakken in wat boter of margarine, bouillonblokje erboven verkruimelen. Ik verdeel het groentenmengsel over 2 ovenschalen. De ene krijgt nog wat hamblokjes, de andere niet. Die krijgt wat geraspte kaas door de puree die er nog overheen gaat. Nog even in de oven, zodat de puree een beetje kleur krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden