Spring naar bijdragen

donderdag 17 januari


fofies

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond mensen!

Ik hing vandaag tegen het drinken aan.

Even een snel verhaaltje. Mijn auto heeft last van zijn accu met deze kou. Nu heeft de mijne al heel veel accu's opgevreten (in acht jaar tijd acht stuks, dynamo doorgebrand en de laatste accu schijnt een hele slechte te zijn, maar de enige die het al drie jaar ruim volhoudt *klopt af*. Ik rijd nu niet zoveel, omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik dan heen moet rijden, dus hij begint te haperen (gaat moeilijk aan en zet de teller continu op nul, dat is al een teken.) De mensen die ik ken, en dat zijn er vrij veel, hebben allemaal een nieuwe 1.2 auto (de mijne is een oude 1.3). Wat inhoudt dat als zij hun startkabels aan de mijne hangen, ze eerst mijn auto leegtrekken en als ze niet goed genoeg opletten hun eigen auto leeg laten lopen. Heb bewijs, mijn lieve papa kwam hier drie jaar geleden bijna niet meer van zijn plaats. :P En dan moet ik de servicedienst bellen en daar word ik zenuwachtig van. Dus ik besloot niet lopend naar supermarkt A te gaan, maar met een omweg naar Supermarkt B te gaan met de auto. En ja, dat was natuurlijk de Goden verzoeken. Maar ik kan niet drinken, ook al is mijn laatste pil nu twee dagen geleden genomen. Moest vandaag nog, maar kennelijk bewust niet gedaan.

Hoe dan ook, niets gehaald en dus ook niet gedronken en zal zo mijn pilletje eens even innemen. Als beloning heb ik mezelf even een goedkope concealer en poederkwast gehaald. Tja, beter zes euro voor die rotzooi, dan zes euro ruim voor de echte rotzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond lieve frummels,

Ben de draad van vandaag een beetje diagonaal aan het doorlezen.

Zie ik weer een aantal sterretjes bij Krekel staan.

Wat aantoont dat het weer eens zover is.

Om zeep dus.

Krekel, ik vraag mij af hoelang jouw lichaam en jouw geest dit nog kunnen volhouden

voor het eens fataal afloopt.

Ik hoop dat wij dat hier enigszins kunnen voorkomen maar ik denk dat in jouw situatie andere hulp noodzakelijk is.

Probeer dat inzicht te krijgen lieve meid, mijn steun heb je alvast. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, een week geleden had ik mijn eerste en hopelijk laatste uitglijder. Jij had toen de lollige tip om Truitje en Wijffie om hulp te vragen, want die "drinken óók terwijl ze dat niet willen". Noem je dat een poging tot contact maken?

Het maakte juist dat ik mijn huiskamercontact nog reduceer tot het droog afmelden. Een nederig verhaal waarin ik eerlijk probeer te vertellen hoe dom ik kon zijn werd door jou een farce. En daar zat ík niet op te wachten. Kun je begrijpen dat dat iedereen dan afvlakt tot bloemetjes en lampenkappen en visgerechten? Dan worden ze nl niet neergesabeld.

Je hebt geluk; ik weet niets over visgerechten en je mag me altijd vragen hoeveel ik dronk toen ik dat nog dagelijks deed. Maar hopelijk doet dat er niet toe, nu probeer ik niet meer te drinken want ik ben niet goed voor alcohol en alcohol is niet goed voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bolliebol, :sun::heart:

Ja ik ben hier niet zoveel meer.

Een beetje druk met andere dingen.

En het is hier ook zo een komen en gaan van nieuwelingen en anderen waar ik meer voeling mee had die ik hier minder zie.

Op zich is dat natuurlijk heel goed voor het forum.

Dat het leeft.

Maar je moet eigenlijk dag na dag de draden volgen om nog mee te zijn.

Maar om op je vraag te antwoorden, het gaat redelijk goed met mij.

ADB nog steeds met vallen en opstaan maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd hé!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, het was zaterdag. En tot zaterdag schreef ik vrolijk mee en ook eerlijk mee. En voor jou had ik juist respect omdat je gewoon zegt:"ja, ik drink dagelijks en wat had je daarop te zeggen? Heb je daar problemen mee?" Dat vond ik eerlijk, duidelijk en niks mis mee. Je lijkt me idd geen kwaaie jongen. Maar zoals als eerder is geschreven: hier kun je niet altijd goed aflezen hoe een zin bedoeld is, ik ook niet. En daarom werd ik daarna dus minder spraakzaam, hoewel ik dagelijks mee lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lytse 2 zenuw blokkades in rug gezet..verliep allemaal goed

Als het goed is moet ik met 1 week wat merken van de pijn

En hopelijk zitten ze deze keer goed kwa kink in de kabel

Neuroloog heeft ook tegen me gezegd..we komen er wel hoor...zenuwen is soms behoorlijk zoeken

Heb echt weer naar deze dag toegeleeft om weer een beetje vooruit te kijken met de pijn

ben altijd wel bang dat de doktoren zeggen we kunnen niks meer voor je betekenen

Pijn was ook altijd de vlucht in alcohol,angst voor wat doktoren gingen zeggen

Angst dat de dokters erachter kwamen dat ik zoveel zoop

Angst dat je moest stoppen met drinken en niet kon stoppen

Bang voor de nuchtere wereld

De wereld van pijn

Sinds dat ik gestopt ben heb ik het ziekenhuis en de artsen behoorlijk leren kennen

Ben kind aan huis...

Heb nu alleen nog angst voor het onbekende...en alcohol hoort daar niet thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Frodo dat verslaafd zijn is een hardnekkig iets. Maar je staat gelukkig altijd weer op, en das fijn te lezen.

Spikie er schijnen homeopaten te zijn die de chakra's weer kunnen openen want die dingen kunnen inderdaad wel eens flink de knoop zitten.

Maar belangrijk is dat je goed slaapt en kunt uitrusten.

En verder zijn er genoeg middelen b.v. nutridrink die je kunnen ondersteunen als het eten wat moeilijk gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike,

ik heb ook geen kinderen.

Ja, ik heb een partner, maar die is niet "van mijn bloed", niks garandeert dat wij samen blijven.

Voel ik me soms eenzaam? Ja hoor. En wellicht was dat met kinderen anders geweest.

Maar het is wat het is.

Ik denk niet dat het terecht is om van vitrineverhalen te spreken. We modderen hier allemaal wat aan. Anders zaten we hier niet.

Ik heb sinds kort werk, en dat is geen halleluja-ervaring. Dat is knokken.

Dit was een onsamenhangende reactie... maar wat er zomaar in me opkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: woman
ik heb hier ook het eerste half jaar drinkend geschreven.
Daarna hier en daar een uitglijder met adb
Daarna heb ik 2,5 jaar droog gestaan met adb
Daarna 1,5 jaar droog zonder adb.
Toen weer een half jaar drinken zonder adb
Nu weer droog met adb

Je ziet, het kan alle kanten op !
We zijn hier allemaal drinkend begonnen toch....
Ieder zn eigen tempo, ieder zn eigen weg.
quote>


Wat lief woman,.. ik dacht eingelijk dat ik na van de week 2 glazen wijn en een paar dagen later de rest van de fles,.. (en nu weer vol goede moed verder),.. dat het eingelijk niet meer "gepast" of relevant is dat ik hier in de huiskamer zit ;-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...