Spring naar bijdragen

vrijdag 25 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Zelf bereiden is altijd gezonder, gebruikt verse produkten

Als je bijvoorbeeld macaronisaus uit een envelopje neemt

Herken je niet eens groente, misschien een droge

Erwt,...!?

Maar als ik die saus maakt is ie knapperig, veelkleurig,

Vers en lekker maar ook gezond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Daarom wilde ik ook zelf Kippensoep maken knapperige groenten i.p.v. doorgekookte groenten waarvan ik de smaak enigszins herkende. Maar goed, als ik nog niet eens een Kippensoepje kan maken. Scheelt misschien ook dat ik op dat moment net de griep kreeg. Heb het ingevroren om binnenkort te ervaren of het echt zo smakeloos was. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verse soep is eigenlijk zó gemaakt, fluitje van een cent. En dat smaakt vele

malen lekkerder dan uit een pakje of een blik.

Als je nou eens goed kijkt naar al die pakjes, dan blijkt dat voornamelijk gevuld te

zijn met zout!!

Je betaalt dus eigenlijk voor niks. Proberen maar, Madeleine! :D

@Sowhat: ik zie net dat je nu bijna twee jaar droog bent, wauw!

Ga je hier voor jezelf nog extra aandacht aan geven?

En heb jij nog last van triggermomenten? Ik hoop toch zo van niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik heb kistjes

Eindelijk!

Kan bij mij effe duren

Blaren op koop toe

Lekker!

:D

Snoepje, ik snap je

Ik hield me gister keurig

aan mijn "rantsoen"

Ben ooit anderhalf jaar gestopt

En mén, ik zemelde wat af hier

Trek je eigen plan

Vallen hoort erbij

Noem het geen falen

voor jezelf

Bljf het mooie zien

Ik wens je rust

Het is een continue balanceren

Lijkt het soms

Het is zoals het is

Niet eronder gaan zitten

Da's een fabel.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune,

Nee, ik schrijf geen kookboeken ik kook beroepsmatig voor veel mensen.

@Madeleine,

Ik zal je wel een recepje per pb toezenden, heb even geduld ik moet nog even iets anders op dit moment doen.

Ik zie dat Nancy je al van bouillon voorziet om te voorkomen dat je bier gaat drinken.

Heb je weleens afgevraagd wat er nou zo lekker is aan bier?

Ik heb het 30-jaar mateloos gedronken en ben er helemaal klaar mee.

Beroepsmatig tap ik nog veel van dat spul weg, maar het eerste tapje gaat nu door de spoelbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus, ik zie het vanzelf tegemoet. :)

Ik zit momenteel vol met de chocoladebars met noten. Ik had vanmorgen nooit een zak mee moeten nemen. Maar het was maar een euro. :huh: Ik had op mijn vingers kunnen natellen dat deze het vandaag niet zouden overleven. En als ik dan toch aan de vreet ben, dan kan ik er net zo goed nog een paar kcal bij doen qua bier. Dat is ook echt mijn trigger (geweest).

Ik reageer wat laat, omdat ik net afleiding aan het zoeken was. Weliswaar op de computer, maar kon deze pagina niet openen, omdat ik op een andere pagina aan het opslaan was. Geen idee hoelang ik daar mee bezig ben geweest, maar volgens mij wel een tijdje?

I.c.m. Refusal wil ik niet drinken. Er is een kans dat ik er niets van voel, maar daar geloof ik niet aan, omdat het me wel bijwerkingen gaf en ik wil het ook helemaal niet uitvinden. Het lijkt mij maar gevaarlijk. Wat als het mijn dood wordt? Is het me dat überhaupt wel waard?

Mijn trek is gelukkig iets gezakt. Ik heb ook het geluk dat ik al in mijn avondklof zit, want ik had het koud. Legging, joggingbroek, shirtje en trui met gat en een paar harige sloffen. :D En ik ga me toch niet meer omtrekken? Heel jammer van de chocoladebars, die ik meester heb gemaakt, maar ik heb dan in ieder geval niet gedronken. En ik denk toch dat het laatste het belangrijkste is...

Wat ik lekker vind aan bier? De eerst slok bier vind ik nooit lekker, zeker niet als ik het al een tijd niet meer heb gehad. Maar de gedachte erachter blijft iets wat ik nog steeds fijn vind. Heel dom, maar als ik aan bier denk, denk ik aan ontspanning. Ik met mijn lichaam op de bank, biertje in de hand en even niets meer. Niet dat het laatste ooit aan de orde is geweest, want ik maak er al snel een puinhoop van met mijn dronken kop. Maar dat is denk ik de verslaving die dan tegen mij praat? En ik lust geen wijn of andere drankvormen. Dus dan is een keuze snel gemaakt, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

ik was blij dat de discussie over niet op elkaar reageren weer eens aan de orde kwam, want ben het daar helemaal mee eens.

Natuurlijk kun je niet altijd op iedereen reagren, dat zou ook niet in het tijdsbestek van 24 uur passen. Niet elke posting vraagt immers om een antwoord, maar de laatste keer dat ik hier iets schreef, 14 dagen geleden, waren 7 berichten, als ik me goed herinner reacties op anderen, maar ik heb hoe dan ook totaal geen reactie gekregen.

Zelfs geen hallo of zo. En ik viel niet in iets serieus, men was de tijd aan het doden met raadsels. Natuurlijk reageer ik ook niet altijd, vooral omdat ik niet vaak "live" lees, maar de lust tot hier meedoen, vergaat me zo wel.

Het spijt me, ik heb hier al eerder over geschreven en zal erover ophouden, maar om eerlijk te zijn : ik voel me hier nog steeds niet echt thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over het receptendraadje: er zijn er 2, dit kan verwarring geven.

1 hier en 1 op Tips en adviezen. Mss is hier een ervaren iemand die daar een oplossing voor weet, bijv. samenvoegen of een waarschuwing dat er nog 1 is.

Soms meldt iemand dat hij/zij iets niet vinden kan en dat komt hierdoor.

Nieuwelingen weten dat dan zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lidia, dat herken ik ook wel

Maar toch als iemand HELP roept , word daar vaak

Wel op gereageerd,..

Maar t klopt, ik had gisteren ook iets

Neergezet. En zat te wachten op reactie

Die niet kwam...

Denk dat t contact beperkt is tot een man

Of 10 die n beetje maatje worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lidia,

Je moet dat niet op jezelf betrekken als je geen reactie krijgt.

Alle forummers zullen bij tijd en wijlen wel dat gevoel hebben dat ze niet meetellen.

Nancy heeft dat wel eens vertaald in het vroegere schoolplein gedrag.

Mensen die natuurlijk veel online aanwezig zijn hebben een wat sterkere communicatie band met elkaar en gaan daar soms zo in op dat een posting van een ander wordt gemist.

Ik ben zelf ook niet zo'n frequent deelnemer in discussies, wel lees ik ze en soms meng ik mij daarin.

Ook ik maak regelmatig mee dat er niet gereageerd word, jammer maar ik ga gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune,

ben het helemaal eens met wat jij schrijft.

Lenie,

wat is dat nou? Al die stress voor niets? Nou ja, zou wel fantastisch zijn en mss zijn de jongelui zich nu bewust geworden van de risico's en dan hebben we het alleen nog maar over ongewenste zwangerschappen.

De tijd van : die kleine komt ook wel weer groot" is echt voorbij. Er worden nu heel andere eisen aan het ouderschap gesteld dan een mond meer of minder te voeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou best op iedereen willen reageren, als ik het kon. Maar over veel dingen kan ik niet meepraten. En dan heb ik ook het gevoel dat ik daar niets zinnigs over kan zeggen. Daarnaast is het praktisch onmogelijk om op iedereen te reageren. Als ik dan naar mezelf kijk, dan zou ik alle namen in Word moeten zetten en dan elk verhaal opnieuw lezen i.p.v. achter elkaar en dan op iedereen reageren. Ook al gaat dat dan weer niet op voor mij, omdat ik soms gewoon niets zinnigs kan zeggen op iets, omdat ik er niet over mee kan praten.

Als mensen niet op mij reageren, dan kijk ik altijd welk gesprek er gaande is en dan kan ik me meestal wel voorstellen dat ze niet op mij reageren. Soms ook niet, maar dan ga ik iets anders doen. Want het zal vast niet allemaal zo zwart wit zijn als ik soms denk dat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...