Spring naar bijdragen

zaterdag 26 januari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:present:Sandra

Ha, Vlaamz Meizje, dus ik kan bij jou wel een potje breken?

Ja, ik zou er later spijt van gaan krijgen. Ik moet verstandig blijven.

Tja, het werk is leuk genoeg. In ieder geval 100x beter dan thuis zitten.

Met de ene collega kan ik beter overweg dan met de andere. Er is veel leeftijds- en cultuurverschil. Wel interessant. Alleen jammer dat ik alle gesprekken niet zo heel goed kan volgen omdat ik slechthorend ben. Daardoor mis ik wel veel. En dat is dan weer frustrerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook alleen Sandra maar heb daar gelukkig geen moeite mee. Dat komt ook omdat ik wel wat hobby's heb en dat scheelt een hele hoop. Ik verveel me dus nooit, altijd wel wat te doen. Mijn manneke zei altijd "Jij maakt vuil om het daarna weer schoon te kunnen maken". Tja daar zit wel wat in.

En hobby's hoeven niet altijd veel geld te kosten.;)

Maar lekker rustig aan dan breekt het lijntje niet, want das erg dun in het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, ik heb me er alleen maar zelf mee dat ik slechthorend ben? Mijn naasten hebben er ook last van. Helaas kan ik daar niets aan veranderen.

Ik zie slechthorendheid niet iets als jezelf pijnigen.

Ik zou er (bijna) alles voor over hebben om goed te kunnen horen. Wow, wat zal ik dan een mooi leven hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is Bolletje, ik heb nog nooit een partner gehad die echt voor mij koos. En mijn ouders die hebben ook een liefdeloze huwelijk en ze wonen in het buitenland. Ik snak soms naar iemand die mij gewoon effe ondersteunt en liefde geeft. Ben ik nu te eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rozeke,

voor dat ge bij mij potjes breekt zodat ik het erg vind, kan je ver gaan hoor. Wil zeggen als ik iemand mag van den beginne, want anders kan ik ook heel kort , cru en vervelend zijn.

Maar dat wist je waarschijnlijk al :D

Maar ben jij dan echt helemqql doof of hoe stel ik me dat voor?

Of hoor jij genoeg, met hoor ap bv om een gesprek te volgen?

Of liplezen kan ook nog denk dan?

Ik zie slecht; maar dat is met lenzen of bril op te lossen.

Weet wel dat ik me zonder die hulpmiddelen redelijk lost zou voelen.

Bv vanochtend nog ; zwemmen, zwembril ja; maar nog pikkende ogen, juf zei miss volgende keer zonder lenzen?

pfoeeeeeee dan flip ik al he, sowieso ; zonder lucht kop onder, niks horen, jaja water in de oren enzo dus hmmmm weet t nog zo maar niet hoor....

Maar iag :present: ik vind je flink !

ga zo door zouk zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha ik schrijf het hier maar omdat ik mijn vorige commentaar erop ook op deze draad schreef.

Dat ik het raar vond dat ze mijn fonetische antwoord hadden verwijderd en de kanji van rooz hadden laten staan.

Terwijl er eigenlijk ong hetzelfde stond en dus niks was wat we hier zo vaak schrijven....

Kijk ik nu is dat van rosa ook weg....

hahahahahaha

Ps zullen we ze dan maar de vertaling geven rooz? hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook alleen, geen liefdevolle relatie en ik heb ook weinig geld. Toch merk ik dat het niet drinken mijn gedachten vervormt. Want had ik eerder geen geld om iets leuks te doen, wel stond ik elke dag in de supermarkt om mezelf een plezier te doen met alcohol en sigaretten. Roken doe ik nog steeds, maar telkens als ik een dag niet drink, dan zet ik het geld om in iets leuks. Ik merk ook dat ik het tegenwoordig leuker vind om iets leuks te doen, dan om te drinken. Al wil ik soms liever drinken, dan iets leuks doen.

Het is trouwens ook niet zo dat ik de zeven euro die ik per dag uitspaar aan het niet drinken, nu uitgeef aan leuke dingen. Gelukkig niet, want ik mag nu graag wat over houden, maar ik beperk mezelf daar ook niet meer in, zoals ik eerder deed, omdat ik geld over moest houden om te drinken.

Verder is mijn trek gedaald tot het nulpunt. En vraag me nu heel sterk af wat ik vanmiddag wel niet dacht. Maar ach, ik heb niet gedronken en ga niet drinken en daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlaamz Meizke:present:

Een 1 op 1 gesprek in een rustige omgeving kan ik goed volgen. Het is juist met een hoop rumoer om me heen dat het moeilijk wordt. Liplezen kan ik ook redelijk. maar dat is niet altijd mogelijk.

Slecht zien is naar mijn mening makkelijker op te lossen dan slecht horen.

Ik zie je al helemaal spartelen in het zwembad! Gewoon je lenzen in houden! Desnoods ook nog zwembandjes om:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelein, je hebt gelijk. Niet drinken leid inderdaad tot heldere gedachten. Ik merk bij mezelve dat ik niet meer wegvlucht voor mijn gedrag en confrontaties met anderen durf aan te gaan. Ben in de vijf jaar toch vooruit gegaan in gedrag. Maar heb toch regelmatig last van terugval. Bij mij moet een gedachtenkronkel weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag niet eens gemerkt dat er vanmiddag op het plein hiervoor het NK sneeuwpoppen maken was. Ik hoorde wel een behoorlijke herrie van een schuifmachine en dacht daarom dat ze de straat eindelijk sneeuwvrij aan het maken waren, maar lees net op Facebook dat ze sneeuwpopjes hebben gemaakt. En dat iemand met een inieminiesneeuwpopje heeft gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, misschien is het een stap om te kijken waar de gedachtenkronkel vandaan blijft komen? Want je weet nu wel hoe het is om nuchter te zijn en om jezelf anders te zien en ook andere dingen te durven, dus dat is geen onbekend terrein en je weet ook wanneer je het liefste zou willen drinken (als ik het goed heb begrepen uit een bepaalde vorm van eenzaamheid?). Misschien is het een idee om een potje te maken van datgene wat niet opgedronken wordt en om daar het potje voor leuke dingen doen van maakt? Zodat het in gedachten ook allemaal wat dragelijker wordt?

Misschien zeg ik wel iets heel erg doms hoor, maar ik reageer even vanuit mijn eigen referentiekader. Ik merk dat ik, nu ik leuke dingen mag doen van het 'drinkgeld', mezelf ook minder 'zielig' vind en ook daadwerkelijk dingen onderneem of voor mezelf koop, onder het mom van 'heb ik verdiend', 'is gezellig' ehmz... Sja, omdat het kan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja da denk ik ook wel,

mijne Pa heeft zicht min tien ofzo en toch; dikke bril en kan ie auto rijden, alles...

niet horen pffffff moet raar zijn, ook kwa muziek bv, en alles in de huidige maatschappij is met geluid...

Misschien al goe dat je dat allemaal niet moet horen :D:present:

Volgende les ga ik zonder lenzen, met zwemband eend... :D

Ik ga ook dingen doen..........

Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Roos: je laat die fles vanavond mooi dicht hoor!:angry: Meld je je voor je gaat slapen nog even, om te zeggen dat het gelukt is?

@ Sandra: je bent weer begonnen, dat is het belangrijkste! Borretje had ook een intensief contact met Niwi en waarschijnlijk nog wel meer mensen.

De kreet hier is, dat "niets het waard is om te gaan drinken". Ik denk dat Niwi de eerste zou zijn om dat te beamen.

Kom weer vaker op het forum en ga er weer voor. Stug volhouden: het enige dat helpt.

@ Madeleine: goed dat je pil er weer in zit. Morgen ben je trots op jezelf.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelein,

Het gaat om die stomme bingedrink gedrag. Ik kan dagen niet talen naar alcohol en dan opeens is de gedachte weer van "ik ga een fleshalen, want ik kan stoppen", terwijl ik ondertussen wel beter moet weten, maaar ik moet mijn triggers opnieuw op eenrijtje zetten en zoals de cursus aangeeft vervanging zoeken voor de verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lies: je moet er niet aan gaan ruiken. Daar krijg je alleen maar meer trek van!

Wat wilde je zelf? Toch níet meer drinken?

Als dat zo is, gooi hem leeg of breng hem naar de buren. Je zit het voor jezelf nu wel heel moeilijk te maken!

Flink zijn! Morgen ben je trots op jezelf.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra wie verlangt er nu niet naar om een liefdevol leven te leiden, zeker als je ziet dat je ouders ook wat dat betreft weinig warmte hebben van elkaar. Maar je kan het iets op vullen door lief te zijn voor jezelf. Ik weet het het klinkt cliché maar het is de enigste manier om een beetje een gelukkig leven te leiden.

En als je nog nooit een partner gehad hebt, idealiseer het niet hoor, want dat is ook niet alles.

Tevreden zijn met jezelf is denk ik beter dan te hopen op een partner die je warmte kan geven, want die zijn er wel maar ze liggen niet voor het oprapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...