Spring naar bijdragen

zaterdag 26 januari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed bezig Erik! :present:

Ik herken wel een beetje wat je schrijft over het effect van het forum. Vanmiddag heb ik echt weer wat moeten vechten tegen de drang om nog snel naar de winkel te gaan. Gisteren ook al gedachtes aan drinken.

En voordat ik hier weer op het forum tergukwam had ik die momenten helemaal niet. Ik denk er momenteel over na of ik toch weer wat meer afstand moet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoorde trouwens onlangs het nummer van Racoon - Oceaan. Vond het een bijzonder mooie tekst. Dus deel hem even.

Racoon - Oceaan

Er is verrekte veel te zeggen

en te liegen nog veel meer

Heel veel bagger bloot te leggen

al doet het graven nog zo’n zeer

Ik ben een eikel maar ik leer

Een oceaan om in te vluchten

nooit jaloers te hoeven zijn

Liefde om je hart te luchten

Een oceaan

hoe lekker zou het zijn

Was er iets waar ik om wenste

voordat de put droog kwam te staan

Dan was het lang zullen we leven

familie waar ik veel van hou

en voor wie ik sterven zou

Een oceaan om in te schuilen

nooit alleen meer hoeven zijn

Ik heb gesmeekt niet meer te huilen

alsjeblieft

Het leven jaagt geen angst meer aan

ik heb al zo ver moeten kruipen

Het laatste stuk zal ook wel gaan

tot ik ga staan

Een oceaan om in te vluchten

nooit jaloers te hoeven zijn

Liefde om je hart te luchten

Een oceaan

alleen van mij

Een oceaan om te verzuipen

een dag of wat een held te zijn

Laat die ander nu maar kruipen

Een oceaan

vol tranen is van mij

alleen van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Mijn moeder gaf de buschauffeur altijd een handjevol pinda's.
Ze vond de chocolade erom heen wel lekker maar de pinda's niet.quote>


Hoe moeten we ons dat voorstellen? Had ze dan de chocola die er omheen zat weggesabbeld? :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik realiseer me net dat ik zo blij mag zijn dat ik niet bij deze jeugd hoor. Hoogstwaarschijnlijk zou ik zwaar drugverslaafd geweest zijn. Er is nu weer een nieuwe drug richting europa gekomen. Eentje die je heel makkelijk zelf kan maken.

Jopske een heel mooi verhaal van die oude man, en mooi dat jij dat hebt ervaren. Dat kan ook alleen maar als je zelf heel gevoelig bent. Dat siert je meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mupke
En voordat ik hier weer op het forum tergukwam had ik die momenten helemaal niet. Ik denk er momenteel over na of ik toch weer wat meer afstand moet nemen.quote>



Dit blijf ik lastig vinden. Het forum geeft steun omdat je weet dat je niet de enige bent die strijd. Het forum is leerzaam omdat je goede en slechte voorbeelden ziet. Maar idd als ik te intensief met dit forum bezig ben dan draait het bij mij zo om de activiteit van niet drinken ipv andere activiteiten die niet verbonden zijn met drank. En last but not least, je raakt ook betrokken met hoe het gaat met iedereen hier. Ik blijf toch nieuwsgierig en hoop dat ik af en toe een steentje kan bijdragen aan het adb zijn van anderen. Ik weet nog dat ik hier net (weer) was en ik alleen met mezelf bezig was. Ik ben hier nu meer voor support voor anderen en in iets mindere mate voor mezelf. Eigenlijk wil ik niet meer doen zoals ik deed, stoppen en dan niet meer terug komen om pas weer te verschijnen als het echt weer mis is met drank. Maar ik doe iets 100% of 0% gematigde inzet vind ik altijd lastig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: goed gedaan! Je mag trots op jezelf zijn!

@ Jopie: een zuurtje gekregen. Zo aardig van die oude meneer! Ik kan me zo voorstellen dat je dat ontroert. Gelukkig voel je je al wat beter.

@ Erik: wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Kan je weer een weekje op teren.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Ik heb als peuter een tomaat gestolen uit een marktkraam.quote>


Het eerste wat ik gestolen heb was een zakje snoep. Maar kreeg door wroeging zo pijn in mijn buik dat ik het net zo stiekem als ik het gejat had terug gelegd heb in de winkel. Was toen nog een heel lief ventje...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste wat ik in mijn leven gestolen heb is een gulden van mijn moeder. We gingen naar de supermarkt en ik had mijn zinnen gezet op een zakje schepsnoep. In de winkel bedacht ik me dat ik een gulden had gekregen van een meneer, die mij verlekkerd zag kijken naar het schepsnoep. Toen ik dit echter aan mijn moeder vertelde, werd ze heel erg boos. Ik moest de man aanwijzen. Zodat mijn moeder hem kon vertellen dat hij mij geen geld moest geven. Ik kon de man niet aanwijzen, want hij bestond niet. Loog daarom dat ik hem niet meer kon vinden. Ik kreeg alsnog mijn schepsnoep van de gulden en moest het zakje, helaas, delen met mijn broertje.

Drie jaar geleden heb ik het aan mijn moeder opgebiecht. Ze vond het wel hilarisch. Maar vroeg zich gelijk af of dat het enige was wat ik ooit uit haar portomonnee heb gehaald. Tja, dat dan weer wel. Want ze zeulde haar hele hebben en houden altijd mee waar ze ook maar naartoe ging, zelfs als ze ging slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Eerlijk: ik zou het ook meepakken, die 20 euro.quote>


Dat bedacht ik me ook. Het is geen gewenst correct antwoord maar het is nu eenmaal zo dat bijna niemand dit terug zou brengen. Persoonlijke spullen als portomonee .....geef ik wel altijd terug.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: erik
Originally posted by: Jen
Eerlijk: ik zou het ook meepakken, die 20 euro.quote>


Dat bedacht ik me ook. Het is geen gewenst correct antwoord maar het is nu eenmaal zo dat bijna niemand dit terug zou brengen. Persoonlijke spullen als portomonee .....geef ik wel altijd terug.quote>


Ik geef álles terug, maar die 20 euro... daarvan vind je de rechtmatige eigenaar toch niet meer?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, buiten die tomaat heb ik overigens nooit wat gestolen. En ik denk niet dat ik me er toen bewust van was dat het stelen was. Ik zat nog in een "buggy" - hoe noem je dat in correct Nederlands? - en nam er gewoon eentje. Raar eigenlijk. Dat snoep van Erik is beslist logischer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...