Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 januari 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik meld me weer even.

Ik heb mijn ditjes en datjes weer gedaan en zit achter een mok koffie naar my little pony te kijken :D Vroeger groot fan van.

Morgenavond naar de loopgroep en ik zie er nu al tegen op.

Ik wil iedereen graag zien, want ze sturen me allemaal kaartjes en mails enzo en ik hou de boot een beetje af.

Ik heb altijd gezopen op die woensdagavonden en dat wil ik nu eens niet.

Ik heb trouwens iets heel stoers gedaan, ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd zeezwemmen op 11 juli. 3 km!

Ik moet nog hard trainen, want zwemmen is mijn minste discipline van de triatlon, maar het lijkt me echt heel gaaf.

In elk geval een goede reden om het droog te houden (behalve nat van het water dan, hahaaa).

Straks de mening van de fysio eens aanhoren!

Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 271
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Dune

en hij drink zelf door...
hij beperkt jou..
dat is geen liefde, denk ik

quote>


Maar als je nu eens kijkt hoe moeilijk wij het zelf hebben om te stoppen?
En ik geloof niet dat men daarom minder houdt van die ander. Als ik kijk, hoelang het heeft geduurd voor dat bij mij het kwartje viel, maar ik heb heel veel gehouden van de mensen om mij heen. Ik ben verslaafd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Hier is het droog en soms probeert de zon erdoor te komen.

@ Miranda: van harte met je eerste droge verjaardag sinds jaren. Je gaat echt goed!!!

:):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote::):sun::sun::light::heart::musicnote:

@ Snoep: kies voor jezelf meid! Ik hoop dat je sterk zult zijn en blijven! :present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Originally posted by: Dune

en hij drink zelf door...
hij beperkt jou..
dat is geen liefde, denk ik

quote>


Maar als je nu eens kijkt hoe moeilijk wij het zelf hebben om te stoppen?
En ik geloof niet dat men daarom minder houdt van die ander. Als ik kijk, hoelang het heeft geduurd voor dat bij mij het kwartje viel, maar ik heb heel veel gehouden van de mensen om mij heen. Ik ben verslaafd.quote>


Bollie, misschien wat kort door de bocht van mij, excuus,..
ik verwoord het wat onhandig,..

ik bedoelde dat, als je lief je ziet worstelen, en hij zelf toch ook een redelijk probleem heeft, je dan toch wel gaat nadenken om haar te steunen of zelf de drank laten staan

maar hij zegt simpelweg, "ik ben niet verlsaafd, en kan zo stoppen"
daarbij denk ik dan "doe dat dan!, al doe je het maar voor snoepje!!
hij is immers iedere dag getuige van Snoepjes worsteling...
in de liefde is in een ongeschreven wet, dat je elkaar steunt/help in moeilijke tijden,..
die duidelijk nu voor snoep gelden, die moeilijke tijden dus...
hij steunt kennelijk niet, want gaat zelf "gewoon" door met ontspannen..
wat kennelijk zwaarder weegt.
de liefde voor de fles is groter dan de liefde naast je..
immers,..
hij probéért het niet eens!
want dán zou hij in elk geval iets laten zien....




Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Ietje bedoel dat ze de rest van haar leven de sticker "alcoholist" zal dragen..

"eens een alcoholist altijd een alcoholist"

ik denk dat het zo zo, zelfs na 20 jaar droog,.. die gevoeligheid voor drank zal je altijd houden,..

ik denk dat je je daar niet zo druk om moet maken.

Ik geloof ook dat het uiteindelijk, als je lang droog staat niet meer zo belangrijk is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse,

Morgen belt m'n begeleider voor de uitslag. 't klinkt kinderachtig, maar ik durf 't zelf niet. 't is heel ernstig met me, vrees ik. Ik sta bijna drie maanden droog en voel me beroerder dan ooit. De doffe pijn onder m'n ribben die ik af en toe eens had is nu een constante. Eten is een martelgang en m'n sociale contacten nihiel.

Als ik vanaf morgen me niet meer hier meld, dan weet je genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de liefde en het drinken

Ik weet uit ervaring dat sommige mensen zich aangetrokken voelen tot alcoholisten.

Mijn laatste vriend was 28 jaar getrouwd geweest met een alcoholiste.

Daarna kwam hij mij tegen in de kroeg, ik altijd met een slok op.

Hij kon toen niet weten dat ik alcoholist was, ik wist het zelf amper (of wilde het niet weten)

We werden verliefd op elkaar en zijn gaan samenwonen.

Ik begon altijd op donderdagavond te drinken, na het boodschappen halen, waar altijd een nieuwe lading wijn en port bij zat.

Op een keer zei hij: je lijkt mijn ex wel, die begon ook altijd op donderdag te drinken!

Ik dronk in het begin tot en met zondagavond en dan stopte ik weer een paar dagen.

Ik was dan vaak niet te genieten.

We zijn na 9 jaar uit elkaar gegaan.

Er viel niet meer met mij te leven.

Ik heb hem wel gezegd, dat hij goed moet uitkijken om niet weer een vrouw tegen te komen die drinkt. Omdat hij het na 2 x toch wel eens moet kunnen weten:D

We spreken elkaar nog steeds elke dag en houden best nog wel een beetje van elkaar. Op afstand werkt het beter voor ons.

Hij heeft na mij nooit meer een relatie gehad en ik ook niet.

En we zijn inmiddels weer 8 jaar verder in het leven..............

Allebei een lesje geleerd denk ik zo:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, dat van het niet kunnen slapen en daardoor nog meer zin hebben in alcohol, herken ik heel erg goed. Het is negen van de tien keer mijn reden geweest om weer te beginnen, omdat ik gewoon weer eens een nacht zou willen doorslapen. In ieder geval acht uren van een dag, waarin ik geen gevecht hoefde te leveren.

Als het voor jou niet goed voelt om te stoppen, dan is het goed toch? Hoop dat de nachtrust weer beter wordt. Want het is echt rot om niet te kunnen slapen, goed te kunnen inslapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

Ik heb ooit een half jaar aan de oxa gezeten.

Omdat ik overspannen was.

Daarna kreeg ik het niet meer.

Omdat het idd verslavend is.

Ik zei nog: wat maakt dat ene rotpilletje nou uit?

Dat is beter dan 2 flessen wijn!

Maar het ging niet door, kreeg niks meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Helaas' zijn huisartsen zo. Ergens ook maar goed. Want het lichaam is al snel, en zonder dat wij het weten, verslaafd aan iets.

Vorig jaar hoorde ik positieve verhalen over Melatonine Puur. Dit wordt alleen voorgeschreven door de huisarts. Ik heb het vorig jaar voorgeschreven gekregen. 30 pilletjes voor 30 euro. Maar ik heb een goede maand gehad qua slapen. Misschien is dat iets? Het is ontzettend duur. Maar het wordt gezien als kuur. Een maand met, een maand zonder, een maand met, tot de slaap op regel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

Je kunt melatonine in alle drogisterijen krijgen.

Ik heb altijd een potje met 500 stuks voor € 12,=

Daar doe ik heeeeeel lang mee.

Ik slik er wel eens 8 op een avond, maar val dan tenminste wel in slaap:D

Dit middel is een slaaphormoon die je zelf bijna niet meer aanmaakt in de overgang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bouman zal het je niet jaren voorschrijven hoor wijffie... oxa en andere pammen zijn ter tijdelijke ondersteuning. Je zult meer en meer nodig hebben om te slapen.. Er zijn mensen die een doosje per dag als smarties weg kunnen eten door lang gebruik! Je zou er een olifant mee om kunnen leggen haha. In het boek zucht staat een verhaal van een man beschreven die afkickte van pammen, echt een hel!

Melatonine kan helpen maar in nederland idioot duur... en de juiste dosis alleen op recept. Drogist mag het hier alleen in zeer lage dosering verkopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, die melatonine van de apotheek;)

Maar wel weer schandalig dat dat middel dan weer zo duur moet zijn.

Oxa kostte toen ik het gebruikte € 6,75 per 10 stuks.

Maar net wat Rickert zegt: je hebt er al meer van nodig voor hetzelfde resultaat.

En dus ook duur uit als je veel gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kunsie
Kon het niet laten om te reageren

Snoep, kan je het niet omdraaien en jezelf afvragen waarom je met deze vriend door wil gaan?
Je zult ongetwijfeld veel van hem houden, maar hij is bepaald geen steun in je leven.quote>


hecht me snel aan iemand
eigenlijk is hij nog geen eens mijn type
heb een laag zelf dunk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...