Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 maart 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal!

Dank voor de feli's maar IK BEN NIET JARIG.

Wil best gebak halen hoor voor bij de koffie, daar niet van:)

Heb dat al tig keer aangepast in mijn profiel, ik ben op 3 september jarig maar hij blijft maar 9 maart terugzetten.

Maar goed lieve mensen, ben de hele week drooggebleven en straks ga ik boodschappen doen - er komt geen drank in de kar.

Heb wel een zeer druk weekje achter de rug en daarom lag ik er gisteren om 18.30 al in en kwam er vanochtend om 5.45 uit.

Heb ik wel een lekker lang dagje.

Eerst nog maar 'ns koffie zetten.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Alles goed hier. Wil even iedereen een heel goed weekend toewensen. Of het buiten nou nat en koud is doet er niet veel toe. Ik wil het droog houden. Drank heeft het al vaak genoeg verpest. Moet de laatste tijd veel denken aan de tijd waarin ik veel zoop en niet eens door had dat de problemen die ik had hoofdzakelijk door de drank veroorzaakt werden. Eigenlijk lachwekkend als het niet zo tragisch was.

Maar goed nu andere tijden. Ook niet altijd gemakkelijk. Maar als ik niet drink heb ik in ieder geval een probleem minder :)

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen!

Eigenlijk weet ik niet wat ik nu al naast mijn bed doe. Want ik heb werkelijk waar helemaal niets te doen vandaag. Maar goed, boterham is op, koffie staat nog voor mijn neus en dan maar eens kijken wat ik vandaag ga ondernemen. Eén ding is zeker, het wordt een koude dag. :(

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke:present:

Soms denk ik dat mijn overmatig drankgebruik te maken had met mezelf uitvloeren.

En nergens meer aan willen denken of mee te maken hebben.

Als het al even rustig aan gaat dan gaat mijn leven in no-time weer in een stroomversnelling en heb ik er bijna geen grip meer op.

Dan komt alles tegelijkertijd en moet je de ballen maar in de lucht zien te houden.

En dan is het op vrijdagavond - nu ik. Nu even niet.

Maar ja, zaterdags spijt spijt spijt.

Laat uit bed, dus de ochtend is al weg en de rest van de dag katerig en naar.

Dan moet ik dat weer oplossen want daar wil vanaf.

Gedoe.

Daarbij komt dat ik nu pas, na jaren, emotioneel ook beter in balans raak.

Daar ben ik verbaasd over maar ook heel gelukkig mee.

Het was een lange rouwperiode vanwege het verlies van mijn lievelingstante (aan alvleesklierkanker - traumatisch zoals zij er aan het eind aan toe was) en natuurlijk mijn 'scheiding'.

Tussen aanhalingstekens want we zien elkaar nog steeds en gaan eind dit jaar op reis.

Maar ook dat is emotioneel zeer zwaar geweest.

En soms liepen de spanningen zo hoog op - mede door het niet drinken, want ook dat hakt erin, dat weten jullie allemaal, dat ik dat dan gewoon niet trek.

Ik zeg niet nooit meer, ik wil het alleen wel doorzetten.

Want ik weet dat het niet bij 1 drankje of 1 fles blijft als ik eenmaal begin.

Dus ook vandaag neem ik de eerste niet.

Beetje zwaar he jongens, zo op de vroege morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer van de taart Travel, maar ik had hem toch niet gemogen met mijn superdieet (waardoor ik tot nu toe alleen maar aankom, maar goed)

Ik heb braaf mijn kommetje alpro soja met verse frambozen en lijnzaad op, al vroeg, omdat we vroeg op de racefiets zouden stappen.

Appt mijn coach dat het onverantwoord is om met die regen te gaan fietsen op de racefiets, zeker op de paden hier... Dus ze komt anderhalf uur later.

Ik stond al in vol fiets ornaat... Dan enkel maar hardlopen en zwemmen, ook leuk!

Maarre, goedemorgen aan de rest die ook wakker is (ik heb al een 24uurs marathon niet slapen achter de rug)

Fijne, droge dag! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL, jammer dat er uitstel is maar aan de andere kant, even relax.

Het ijs wordt wel erg dun als je 24 uur niet geslapen hebt en er volop tegenaan gaat met sporten.

Daarna lekker een bad en onderuit.

Al lig je maar een uurtje te liggen, dan knap je al op.

Veel plezier straks in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, toen RL en Marjo verdwenen waren, ben ik maar lekker gaan werken. Resultaat: 'k ben klaar voor vandaag, nu alleen nog prettige zaken :D

En dat heb ik allemaal natuurlijk ook te danken aan mijn gebrek aan alcoholinname gisteravond. Gewoon met een fris hoofd nadenken op een zaterdagochtend om 5 uur 30... nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen. Maar 't voelt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Frummers,..

Djoen is katerloos wakker geworden ;-)

best fijn...

mezelf een schop onder de bips gegeven, en we gaan maar weer door,...

nee we gaan ervoor!

zoals Jane en Lytse altijd zo mooi verwoorden, opgeven is geen optie.

en zo is het....

ik neem ook even lekker koffie,. en een sigaretje

maak er een droge dag van, al zal dt buiten wel niet helemaal gaan lukken, ben ik bang...

RL :heart: je blijft verbazen! wat een sportvrouw! wowww

wij gaan het samen weer doen he?!

ik bedoel droog blijven, dat sporten wat jij doet, daar kan ik niet aan tippen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :)

Veel mensen zijn al vroeg op?

Dune, hoe gaat het nu met jou?

Ik heb lekker geslapen, maar vreemd gedroomd. Ik had direct de gedachten: "dit gaat niet over het echte leven, dus het is zomaar een droom. Maar fout! Het gaat wel over iets waar ik wat onzeker over ben.

Ik ben lid van een alleengaandengroep. Daar zijn ze het bestuur aan het vervangen (huidig bestuur wilde stoppen). Nu hebben ze mij gevraagd penningmeester te worden. Deze droom ging over dat het bekend zou worden gemaakt in de vergadering van half april (wat ook werkelijk gaat gebeuren) en mijn onzekerheid dat ik volop in de aandacht zou komen en op dat ogenblik een modderfiguur zou slaan omdat ik niet wist wat er van mij verwacht werd.

Ik ben al van plan meer te gaan vragen over hoe dat moment er aan toe gaat. En of ik naar voren moet komen of juist niet. Of ik iets (desnoods een woordje) moet zeggen of niet. Er is nog tijd. Volgend weekend is er een uitje waarbij iemand die in het bestuur blijft ook mee gaat. Dan kan ik met haar praten. Of achteraf privé bellen. Komt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi Jen:)

Met mijn frisse hoofd vanochtend om 5.45u kwam ik tot de conclusie dat ik er 70 uur op heb zitten van de week aan werken en andere activiteiten.

Thuiskomen, eten, douchen en weer wegwezen.

En elke avond pas tegen twaalf uur mijn bed in.

De vaat van donderdag moet ik nog afspoelen en opruimen.

Akelei, ik gooi het wel ff op jouw aanrecht.

Of had je die nou net schoon??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel,

Weet je ik ben niet meer zo bezig waarom ik dronk. Want als ik dat doe, wel die redenen zijn er misschien nog wel. En ik gebruik ze. Bij de AA heten dat smoezen. Er is NOOIT een reden om te drinken. Maar die overtuiging moet bij mij groeien. Want soms denk ik nu toch wel een goede reden te hebben. Ik heb zelfmedelijden en vind dat ik er nu toch wel eentje nodig heb. Een andere keer ben ik opgewekt en wil ik dat vieren.

Laatst ging een AA-er door een groot verlies van zijn partner heen. Hij dronk niet en pakte gelijk de draad weer op. Hij wist: Mijn nuchterheid staat/gaat boven alles. Het verdriet is niet minder, maar je verzuipt het niet. En ook als je het wegzuipt dan verwerk je de dingen niet echt en komen ze later toch weer op je bordje terecht. En dan is alles veel moeilijker omdat je er een probleem bij hebt.

Ja en dan die spijt als je weer gezopen hebt!!

Laten we het maar droog houden wat er ook gebeurt.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...