Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 maart 2013

Lenie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En eerder nog (hey als jullie hier gen zin in hebben hoeven jullie natuurlijk niet te antwoorden he), want volgens DNSV bestaat dt dan zogenaamd niet he, maar goed dat is een andere discussie, maar wat ik wilde zeggen, kan het dan bv zijn dat jullie een halve/hele dag of week zelfs "kwijt" zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja M, ik raak niet alleen spullen, maar ook tijd kwijt. Dissocieren noemt men dat; verbanden uitelkaar trekken (tog van associeren)

soms 'vind' ik hier berichten van mijzelf zonder dat ik weet dat ik dat gedaan heb, dan heeft een alter (ander persoonsdeel t van mij overgenomen (dit zonder alcohol)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap je wat ik bedoel Nance?

Dat dan bv niet die ikjes maar die "andere "het overneemt en dat dan wel een week ofzo ol houdt?

En dat je dan plots weer swicht naar een van jouw eigen ikjes en dat blijkt dat je , uk zeg maar wat, een auto hebt gekocht, een reis hebt geboekt of wat dan ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe werkt het dan met alcohol? Is er één van de personen afhankelijk van alcohol en de ander niet? Of vind de één het erg om te drinken en de ander niet? Of hebben meerderen een probleem met alcohol, maar één gooit de kont in de kribbe en heeft geen probleem en zuipt rustig door? Heel veel vragen, maar ik vraag me het echt en oprecht af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, VM, het zijn andere personen met ,indien volledig ontwikkeld, een eigen naam en een eigen emotie.

Voorbeeld; mijn jongste alter is Maaike, zij is 4 jaar en huilt onafgebroken, zij is de draagster van mijn meeste vroegkinderlijke trauma's.

Zij draagt een rood jurkje en heeft blond haar met twee staartjes in. Zij is al vaak bij onze hulpverleners geweest om te huilen en haar verhaal te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hey, nog es he als jullie daar liever niet over praten alle respect!!!

En "kennen" jullie elkaar? Weet persoon 1 van het bestaan af van persoon 2 , dit dan in het geval van dat het echt anderen zijn n niet stukjes van ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt VM en Madeleine, ik ben de verslaafde, de anderen niet.

Hoe raar dit ook klinkt. Om die reden ben ik hier ook niet zo vaak,

leg het maar eens uit aan een ander. Ik ben benieuwd wat Runningliesje

en Irunalone voor ervaringen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me ontzettend eng om al die stemmen in je hoofd te horen Nanc en Iru. Je weet nooit wat ze gaan zeggen, denk ik. Ik heb daar ook een vraag over als jullie dat goed vinden.

Op het moment dat er een ander persoon, gaat overheersen zeg maar, merken jullie dat dan? En weten jullie wel, wie jullie dan nog zijn als je weer zelf het heft in handen neemt?

Als deze vragen te veel pijn doen dan gewoon niet antwoorden hé?

En is het leven met meerderen erg vermoeiend of juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika, ik geloof wel dat huisartsen en psychiaters te snel een stempel willen plaatsen op een persoon, maar ik geloof ook daadwerkelijk dat er geestesziektes zijn. Misschien niet met de naam die een dokter eraan heeft gegeven, maar dat er iets mis is, geloof ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, Bolletje, nee ik weet niet altijd dat een ander

het overneemt. Wel voel ik me vaak licht in mijn hoofd. En weet dat er iets gebeurd is.

Ik heb wel vaak gaten in mijn geheugen, in mijn dag, vandaar

dat ik weet dat ik weer even weg was. Ook vind ik vaak post_its met mededelingen,

die ik moet weten vanwege telefoontjes van ouders of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel gemakkelijk soms vm! lekker mijn 'Stoere' op laten knappen wat ik niet durf! Ik kan dus ook dissociatie oproepen.

Het wordt anders zoals nu: Maaike huilt hartverscheurend, als in een kamertje naast de mijne, en ik kan er NIET bij! De hele dag dat gehuil.

Mijn 'dader' heeft andere plannen met mij, die wil dat ik mij doodzuip, dus daar vecht ik tegen.

Daarom ben ik nu zo moe en daarom kom ik niet tot rust.

Ik ga wel stoppen nu, wil graag andere keer verder praten!

liefs, Irunalone (met nog 7 dus!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...