Spring naar bijdragen

Zondag 17 maart 2013

Aanbevolen berichten

Goedezondagmorgens,

Gisteren een leuk feest gehad, met dansvloer en discomuziek erbij.

Ik heb weer eens ouderwets staan swingen en het reuze naar mijn zin gehad.

Oude vrienden weer gezien, bijgekletst en tussendoor bij de bar de dorst gelest met grote glazen sprankelende spa.

Het kan gewoon, lol hebben en fris blijven.

Een aantal nieuwe mensen leren kennen, gewoon vragen stellen en doorvragen. Ook wat mensen die niet of bijna niet dronken.

En die ene die wankelend de weg kwijt was en af en toe naar buiten glipte. Ik had eigenlijk met hem te doen. Dat hij er nog zo in gevangen zit.

Had er eigenlijk weinig zin in. Zo zie je maar weer.

Jane, petje af en zet um op vanmiddag!

Jopie heb je wel een kacheltje in de caravan, het kan weer gaan vriezen volgens het knmi.

Fijne zondag frummels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ietje misschien is het heel verstandig om één ding tegelijk aan te pakken. Zo blijf je ook meer overzicht houden.En inderdaad wees niet te streng voor jezelf. Dat lijnen komt wel weer. En als je zegt dat je niet zo veel aan overgewicht hebt, kun je dat misschien later aanpakken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers,

@ AR: goed joh dat je tweede droge week erop zit! Krijg je langzamerhand weer meer vertrouwen in jezelf dat je het vol zult houden, ook met stoorzenders? Ik gun het je. Het zal ook een hoop stress minder zijn als je geaccepteerd bent bij de kredietbank. Sterkte jongen!:present:

@ Jopie: is er een vaste ingangsdatum bij de camping voor permanent verblijf? Zo niet, dan zou ik, in jouw plaats, ook alvast verhuizen. Dat er tegenaan hangen is zo vervelend. Vorig jaar was het een openbaring voor je daar, ook de weg van en naar het werk. De damherten zijn er nog steeds hoor. Ik heb vrienden in dat gebied wonen en zij hebben het over niets anders!

@ Ietje: wat rot nu toch. Ik herken me vooral in dat stiekeme gedoe. Dan had ik zo'n hekel aan mezelf. Helemaal niets meer in huis halen lijkt me voor jou de enige oplossing. Kan je man een tijdje solidair met je zijn, of drinkt hij niet (dat ben ik vergeten).

Mijn man drinkt matig en in het begin, zeker toen ik minderaar was, was dat voor mij een grote verleiding. Nu doet het me gelukkig niet zoveel meer. Ik heb me ook aangewend om niet op te letten hoeveel hij drinkt; dat is zijn zaak. Je hebt pas verloren als je blijft liggen na het struikelen!!!!!

Nog niet bijgelezen verder, maar ik ga opschieten. Vanmiddag eindelijk naar De Hobbit. Hij draait alleen nog in matinee in het weekend. Nu of nooit!

Maak er allemaal een goede dag van. Het zonnetje lever ik bij. Tot later.

Lytse.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Ietjefietje
Originally posted by: bolletje
Ietje zou het helpen als je, wanneer je trek krijgt, op het forum komt?
Soms wil dat wel eens helpen, en natuurlijk een volle maag hé? Daar blijf ik bij.
Ja en als je het in je bol krijgt om te gaan drinken, kan in principe jij alleen dat omkeren in iets positiefs. Wij kunnen alleen maar mee helpen.quote>

Je hebt gelijk dat ik een stadium eerder aan de bel moet trekken. Maar heb het dan zelf nog niet in de gaten. En als ik dan eenmaal in het stadium ben van smoezen bedenken en goedpraten, tsja dan weet ik ergens heel goed dat ik fout bezig ben en durf ik het al helemaal niet meer te bekennen.

En die volle maag, dat is ook wel een beetje een probleem aangezien ik heel graag wil afvallen. Ik heb niet veel overgewicht (meer), maar heb met een dieet vorig jaar gewoon net niet mijn streven gehaald en dat zit mij ontzettend dwars. Maar ik heb de lat wel een beetje hoog liggen, was ook al mijn conclusie. Beetje alles-of-niets-type.quote>

Goede middag allen

@Ietje...ik ben zo alles of niets type.....vandaar dat mijn traject bij Tactus ook nog niet geheel is afgesloten{loop er al vanaf 2011}
En meerdere artsen hebben ook tegen mij gezegd dat ik dit ben en dat ik niet alles tegelijk kan doen anders redt ik het niet
Ben blij dat ik hun raad heb opgevolgd en elke keer een probleem heb aangepakt en goed heb afgesloten
Op dit moment pak ik het gewicht aan samen met dietist van tactus...en dat gaat ook goed komen omdat ik met roken en alcohol klaar ben

Verslaafd zijn daar kom je niet zo makkelijk vanaf...onderschat dat niet

Dus maak het jezelf niet te moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
Ja Bol, das waar. Ik vind het knap, minderaars, maar waar ligt de grens? Bij mij issie snel verdwenen...:Dquote>

Zo af en toe komt een bewering in deze trant voorbij. (Er zijn mensen op dit forum... etc).

Maar wie zijn deze knapperds dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dylan: Goeie vraag. Ik vind het lastig. Wat ik nu ga zeggen ontketent mss een discussie, maar is minderen niet een excuus om toch te drinken? Maar ik zal wel anders praten als ik zelf een minderaar zou zijn. Ik vind het knap.

@Kom op Madeleine! Als ik het kan, kan jij het ook! En ook ik ga de laatste tijd regelmatig de fout in. Je bent sterk, net als zovelen hier! Kijk eens naar al die kanjers die al jaren droog zijn! Wat een genot moet dat zijn. Het begint bij de eerste dag, en daarna zie je wel weer verder.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo in het weekend denk ik weleens, ik zou wel zin hebben in een pilsje vanavond. Maar meteen denk ik er achteraan: zou eentje of twee genoeg voor me zijn? Ik weet bijna zeker van niet. En zolang ik dat denk, ben ik helemaal niet in staat minderaar te worden.

Gewoon niks drinken is voor mij veel gemakjelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,

Nance ik zie je ingelogd.

Wilde het al zo lang vragen, maar nu met dat ik niet meer op FB kom enzo...

Ben jij echt begonnen aan t eerste jaar? Unief dan?

Vrije unief?

En hoe gaan die examens dan? Ga jij vaak naar de lessen ook?

tja veel vragen waar ze eignelijk hier niet zoveel mee kunnen.

maar wacht ik stuur je mijn e mail adres das misschien handiger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...