Madeleine Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Originally posted by: SowhatMadeleine,zit je niet meer met het gevoel dat het leven eindig is?quote> Geen idee. Ik weet dat ik het niet erg vind dat anderen ouder worden, dat anderen opnieuw liefde vinden, een leven hebben. Ik weet alleen dat ik ouder ben geworden, daar geen probleem van ondervind (dus wil niet feesten, domme dingen doen, of elke week in de kroeg wil hangen), maar dat ik nog ouder word en niet weet wat hij mij brengt. Ik wil niet als verlopen kat nog iets najagen wat ik in de afgelopen tijd heb nagelaten. Ik wil niet vol rimpels nog de ware vinden, want die ware wordt ook een gerimpelde kat. En al met al wordt het bejaardenseks. Heel oppervlakkig, dat weet ik ook, maar ik wil een soort van Carrie Bradshaw zijn en dan heb ik nog weinig tijd, want schoonheid is betrekkelijk. Ik word gewoon gek van mezelf. Want er is niets mis met ouder worden, ik wil alleen eeuwig jong blijven. Ik zat vandaag een film te kijken over een oudere man en vond het niet verkeerd om hem te bekijken. Daarna was een film over een oudere vrouw, die ik heel interessant vond (qua verhaal), maar die ik eraf heb gezet, omdat zij geen perfect huid had (en 40+). Ik heb soms zelfs het idee dat ik aan het doordraaien ben. Want ik vond het niet leuk om te kijken naar iets dat mij nog te wachten staat. En waarbij ik waarschijnlijk het onderspit delf, want ik word lelijker dan lelijker op mijn 40e dan ieder ander.
bolletje Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Soms kan het zo'n obsessie worden Madeleine dat je inderdaad nergens anders meer aan kan denken. Er zijn echter hele goeie behandelmethodes die je daar bij kunnen helpen. Heb je daar wel eens aan gedacht of heb je al zo'n behandeling gehad? Vaak kunnen ze met hypnose heeeeeel veel bereiken.
Madeleine Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Bol ik ben onder behandeling i.c.m. medicijnen. Het is echt een obsessie. Ik word er zelf gek van.
Tatum Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Lenie, gefeliciteerd Madeleine, hier kan ik je niet mee helpen. Ik ben nog nooit bang geweest om ouder te worden. Er bestaan overal angsten voor. Ik heb bijvoorbeeld een angst om met een roltrap naar beneden te gaan. Dochter helpt me dan ook in vreemde winkels om een lift of een trap te zoeken. Is die er niet, dan ga ik steevast niet naar boven toe omdat ik weet dat ik dan niet naar beneden durf. Je zult zelf moeten bepalen of je veel last hebt van die angst (er dagelijks door wordt belemmerd) of dat je wat ongemak hebt zoals ik hierboven met de roltrap heb beschreven. Word je er dagelijks door belemmerd, dan zul je hulp moeten zoeken via de huisarts. Succes.
Madeleine Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Akelei, dat is een mooie post! Leeftijd zegt mij ook helemaal niets. Toen ik mij aanmeldde op dit forum, wist ik dat ik een soort van kleindochter zou zijn van de meeste forummers. Soort van, dan. En ik kijk alleen maar ouwe-lullen-programma's en ga bijna niet meer uit, dus kan me perfect scharen tussen dat wat het leven echt waardevol maakt. Het echt voelen, het echt meemaken, dat wat jullie allemaal doen. En toch is er iets in mij dat het niet wil. En daar ben ik zo gefrustreerd door. Het leven houdt niet op bij 30, waarom kan ik dat niet zien? Ik WEET dat het leven daar niet ophoudt, dat laten jullie mij elke dag zien (want inderdaad, jullie zijn ouder dan ik ben), waarom zie ik het niet?
Madeleine Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Nee, akelei, het was gewoon even mijn aanvulling op jouw post. Ik moet even zien hoe waardevol de levensfasen zijn. Ik zie het alleen nog niet. Ik was 20+ en vond ware liefde, vond ik toen, en toen wilde ik zelfs grijs worden. Ik zie het nu niet meer, want hij was niet de ware. Soms heb ik het idee dat ik daardoor opnieuw moet beginnen, ook al is dat niet waar. Ik moet gelukkig worden met het leven dat ik nu heb, ouder worden omdat het mij gegeven wordt etc. Vind het allemaal maar verdomde moeilijk. Ik ben vandaag iets ouder dan ik vorige week was en morgen ben ik weer een dag ouder dan ik vandaag was. Hoe kom ik toch over dat gevoel heen?
lady jane Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 ik zie het nu niet meer WANT hij was niet de ware; kan het zijn dat je je via hem wel accepteerde zoals je was? En nu je het alleen moet zien te klaren met jezelf, je dat niet kunt, of zelfs aandurft?
bolletje Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Nou Sowhat er werd net even gevochten, maar dat laat ik gewoon gebeuren. Grijp ik in wordt de hierarchie niet bepaald, en het was veel blaffen maar voor de rest was het niet veel van betekenis. Ik ga zo proberen om met de dames het bed in te duiken en maar kijken of ik morgenvroeg al m'n tenen nog heb. Trusten allemaal en tot morgen weer.
Lytse Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 Welterusten allemaal, Ik heb het weer droog gehouden. Lytse.
lady jane Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Geplaatst 31 maart 2013 oei beetje laat terug weer zat midden in tel. en film en adb, en ik heb al moeite met 2 dingen tegelijk. lekker koese dan maar:lips:
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden