Spring naar bijdragen

donderdag, 18 april 2013


Hanneke

Aanbevolen berichten

@ Jen,

Mijn ervaring is, dat je het niet van je naaste familie moet hebben, omdat die te dicht bij je staan.

Ze hebben vaak het beste met je voor, maar wel op hun voorwaardes.

Dat gaat bij mij tenminste zo.

Ik heb 3 zussen en 3 broers.

Ze willen maar één ding, en dat is dat ik nooit meer drink.

In hun ogen is dan alles opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jen,

want het is pijnlijk om te zien dat het hun zus niet lukt.

daar kan een familie niets mee.

Vooral niet, als de andere familieleden het voor de buitenwereld wél goed doen.

Maar we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde hé?

Gelukkig ook maar:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

Dan zijn ze extra bezorgd, dus is het voor hun nog moeilijker om te zien dat het met jouw niet gaat, zoals hun dat graag zouden zien.

Ik spreek nog steeds uit eigen ervaring hoor.

Ik ben niet de jongste van ons gezin, maar de vijfde, na mij kwamen er nóg twee!!

Katholiek en dus moest er voortgeplant worden hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Vandaag de hele dag dus weer buiten geweest, en wat een WIND.

Het was net of ik gister bruinebonensoep had gegeten:D

Paar keer bijna van mijn twee treeig trapje gewaaid (ik weeg bijna 80 kilo)

Rare avond na mijn werk.

Moest mijn rijbewijs laten verlengen dus doorgereden naar het gemeentehuis, want die is donderdagavond tot 19.00 uur open.

vervolgens doorgereden naar het ziekenhuis waar mijn schoonvader morgen geopereerd word aan zijn darm.

W was daar natuurlijk ook en die had nog een afspraak met haar zoon om van het station te halen.

En daar ging het een en ander mis (communicatie en een trein die uitvalt)

vandaar dat ik nu in log en niet gelezen heb.

bedtijd nu

truste allemaal:lips:

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik me aanmeldde op het forum, heb ik regelmatig gegoogled op alcoholisme. Daar kwam ik o.a. niet kunnen slapen tegen en daarom weer naar de fles grijpen. Dat heb ik jaren gedaan. Ik dronk zo een periode niet, maar ik was het na een paar dagen al zat dat ik nog geen fatsoenlijke nacht had geslapen. Het schijnt de grootste trigger van alcoholisten te zijn. Al vind ik de term alcoholisten nu toch wel wat negatief. Kun je niet iets krijgen van de huisarts, Mistletoe? Pure Melatonine bv? Want het is een ontwenningsverschijnsel, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond! Want dat had ik nog niet gezegd. ;)

Het nuchter zijn en blijven is niet meer zo'n uitdaging als voorheen, bedacht ik me vanavond. Want zonder het echt, echt door te hebben, ben ik toch alweer 14 dagen nuchter. Niet dat ik nu denk 'genezen' te zijn, maar ik bedacht me opeens dat toen ik met dit avontuur begon, dat ik elke dag wel dacht aan of wilde drinken van drank. Dat komt nu eigenlijk niet meer voor. Als het begin is gemaakt, dan is het zo ook opeens weer weken later. Toch wel een opsteker.

Verder heb ik besloten om te stoppen met Refusal en dit enkel achter de hand te houden als ik het te moeilijk heb. Ziek voelen van de kater van drank is, denk ik, in mijn beleving iig, erger dan ziekig voelen van de Refusal. In de afgelopen tijd heb ik me vaker onbehoorlijk beroerd gevoeld. Niet moe, maar misselijk. Niet kunnen slapen, maar niet kunnen opstaan vanwege de misselijkheid. Ben ik nuchter, kon ik er niet van genieten. Heel erg misselijk, duizelig, vlekjes voor de ogen. Nee, dan moet ik maar iets sterker zijn, want dit medicijn werkt niet voor mij. En dit zijn niet de eerste twee weken dat ik er last van heb, maar al vanaf het moment dat ik het gebruik = 7 januari. Heb het gevoel dat ik meer van mijn bed heb gezien dan van het leven. En dat is ook niet goed.

Nog steeds niets gehoord van mijn sollicitatie. Ze zijn erg luiig. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jootje: goed gedaan! Morgen weer? :present:

@ Jen: jammer dat je nog zo lang moet wachten op die Ritalin. Gelukkig deze dagen niet meer werken, dan heeft de baas er geen last van. Heb je het trouwens thuis ook?

Veel sterkte meid en ik hoop dat je snel terecht kunt bij de neuroloog.

@ Mistletoe: ja het hoort erbij en het is balen als een stekker. Gisteren had ik je allerlei dingen geschreven die ik geleerd had op een slaapcursus. Heb je dat nog gelezen?

@ Madeleine: ja, inderdaad een ontwenningsverschijnsel, maar ook een grote trigger.

We trappen er niet meer in hoor, want dan moeten we er binnenkort weer door.

Wat is wijsheid met je Refusal? Hopelijk red je het! Ik gun het je zo.

Zit je erg in spanning over de sollicitaties? Ik hoop dat je morgen wat hoort.

Ik ben benieuwd of Bollie resultaat gehad heeft.

Nu droog afhaken. Morgen wil ik weer gaan wandelen. Welterusten allemaal en hopelijk slaapt iedereen goed of zo goed mogelijk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mistletoe,

In 2009 ben ik voor het eerst gestopt met alcohol, radicaal, cold turkey zonder medicijnen o.i.d

Ruim 1 jaar volgehouden en heb alles gewoon laten gebeuren en over me heen laten komen.

Ik had nooit hoofdpijn en toen had ik het soms ineens, ik nam dan geen pijnstillers om te ervaren wat het met me deed.

Slapen deed ik als de beste, van huis uit al, je kon in mijn slaapkamer gaan stofzuigen zonder dat ik daar wakker van werd.

Zonder drank was dat ineens een probleem hè.

Ik sliep de eerste 3 maanden nauwelijks of niet.

Heel frustrerend.

Dat probleem gaat echt over en ik slaap weer als vanouds.

Weet je Mistle, in die drie maanden dat ik niet of nauwelijks sliep ben ik de volgende morgen nooit zo brak opgestaan als met drank op

Voel je jezelf niet wat beterder zonder drank?

En idd misschien heeft de huisarts iets voor je waardoor je wel beter slaapt. (niet iedereen hoeft hetzelfde te doen als ik nietwaar?)

Het word ècht beterder hoor, hou vol:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane4, Dat is heel erg lang mijn twijfel geweest. Ben ik sterk genoeg om het medicijn te gebruiken op triggerdagen? Maar de tijd zal het leren. Op dit moment ben ik tot de conclusie gekomen dat Refusal al het leuke uit mijn leven zuigt en ik op een punt zelf heb gezegd, dat als dit het leven met Refusal is, dat ik net zo goed weer kon gaan drinken. Drinken wil ik niet, dus ik moet een andere weg inslaan. Mijn lichaam geen gif meer geven en dus ook geen Refusal meer. Het moet maar uit de natuur, uit mezelf, komen. Het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste weekendje dat mijn vriendin op stap is en ik alleen thuis, normaal altijd een reden me eens goed te laten gaan en niet meer op hoeven te letten of er niet teveel lege wijnflessen te vinden waren. Nu aan het muziekjes luisteren met alc-vrij bier. Gaat ook prima. Ik had wel gehoopt na een maand toch wat frisser en fruitiger te zijn maar neu, nog geen last van. Van slecht slapen heb ik gelukkig ook geen last, alleen de eerste dag rillingen en zweetuitbraken maar dat was alle ontwenningsverschijnselen tot nu toe.

Lytse, fijne wandeling morgen.

Mistletoe, gewoon rustig blijven. En als je schaapjes gaat tellen moet je minimaal tot de 3.468.583 zien te komen, dan mag je pas gaan slapen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...