Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Hoi Wim, Nou, mijn dag was ook relaxed. Ben weer verder met de aanleg van mijn nieuwe tuin gegaan. Het schiet lekker op. Nog een paar plantje er in en nog even een vijver graven en dan kan ik aan de voortuin beginnen. Oh ja en nog samen met de buurman een schutting maken en ik wil ook nog een overdekt stukje maken zodat je met zomerregens ook droog kan zitten. En ik ben vandaag ook begonnen met het maken van een eettafel. Van het oude hout van de verwijderde trap. Dat lag nog in de tuin dus dat ruimt ook lekker op zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 En nu heb ik niet eens meer de puf om nog wat te ondernemen. Dus dat wordt kliekjes eten, douchen en dan naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 En bijgelezen. Da's een makkie zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 goh Jaap heeft je wederhelft niet even lekker voor je gekookt? Na al dat ahrde werken heb je dat wel verdiend:P eetze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Die heeft ook geen puf meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Maar kliekjes zijn heel lekker hoor. En het staat nu gewoon in de oven warm te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 dan heeft ze vast goed meegeholpen! eetze dan maar van lekkere hapjes:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Ned. II Nooit te oud. laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Dank je Ietje, had ik toch ff nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 hoi hoi... een heerlijke dag gehad.. eerst met mams naar de Aeki gweest in Haarlem, toen doorgereden naar een tante waar we rest van de middag in de tuin hebben door gebracht, wat een heerlijk weertje was het zeg! nu hartstikke rozig, dus lekker even banken en chatten met me vrijer :-P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De verandering Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 dag Marika, aan de ene kant begrijp ik jouw visie daar waar het gaat om de combi verslaving-ziekte, je wilt je er niet achter verschuilen. aan de andere kant is het wel degelijk een ziekte, het is maar net hoe je er mee om gaat, ik heb me er nooit achter verscholen en heb leren accepteren dat er "genetisch" iets niet helemaal in orde is en het de verslaving verklaarbaar maakt, voor mijzelf, maar ook voor derden aan wie ik mijn verhaal doe. Groet, Wim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Wel of geen ziekte is eigenlijk een non-discussie. Om te bepalen of iets wel of geen ziekte is zul je eerst een definitie vast moeten stellen van het begrip ziekte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Eten is op, en ik heb toch wel weer wat energie. Of Alcoholisme een ziekte is of niet maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Het is een verslaving. Ook daar kan je in berusten. Ik ben nou eenmaal verslaafd, dus ik drink. (Of rook) Wat er wel voor pleit om het een ziekte te noemen is hoe de samenleving er naar kijkt. Lang was het zo, dat alcoholisten gezien werden als slappelingen die niet eens de wil hadden de drank te laten staan. Met zo'n houding komen we niet verder. En elke roker weet hoe lastig het kan zijn stoppen. En daar zijn er nog veel meer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Ik geloof dat het in de DSM 4 staat, daarmee is het een psychische ziekte. En daarmee komt de behandeling in aanmerking voor vergoeding van de zorgverzekeraar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Ik bedoel met de samenleving niet het oordeel van de "man op straat". Er zijn diverse instanties die zich met verslavingsproblematiek bezighouden en dat serieus nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Dag allemaal, Vanmiddag voor het eerst weer in de tuin gewerkt. Eindelijk stond de wind aan de andere kant van het huis. Het meeste doe ik, zittend op een voetenbankje, en verder sta ik af en toe. Manlief verleent hand- en spandiensten. Het begin is weer gemaakt. Verder heb ik niet veel beleefd. @ Tatum: ik had het al eerder gezien dat jij ons op het dagpact zette. Wel goed om te weten dat jij het echt zelf wilt doen. Toch bedankt voor het ons erop zetten. Fijn dat de verhuizing goed gegaan is. Daar zit je nu op je grote slaapkamer met een werkende DVD-speler. @ Wim: dat buiten lopen of bezig zijn helpt mij ook bij onrust, of muizenissen in mijn hoofd. @ Jaap: kliekjes zijn ook lekker. Dat hebben wij vandaag ook gedaan. Geen puf meer om te koken. @ Marika: hoe je het ook beschouwt, je moet je m.i. niet verschuilen achter een etiket. Je gaat weer de goede kant op. Dat is het voornaamste. Ik heb dus ook niet veel te vertellen. Nog een gezellige avond voor allen. Welterusten en ik heb het weer droog gehouden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Zo'n criterium heb je niks aan. Is iemand die een vinger mist ziek? En als het een heel been is? Een prothese wordt wel vergoed. Kortom, erg onduidelijk allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 leuk om Aart Staartjes weer even te zien, als de rebel deze keer. En meer bekenden van vroeger. Geeft hoop om zo oud te worden:D ha mark, hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Goede avond frummers, Het werd hoog tijd dat ik ook weer eens zou inloggen! Heb lang niks van me laten horen omdat ik veel met mezelf en mijn verslaving ben bezig geweest. En dan bedoel ik niet dat ik al die tijd heb zitten zuipen, maar bezig geweest met mijn behandeling en mijn relatie. Jammer genoeg heeft het een met het ander te maken dus er is heel wat gebeurd de laatste tijd. Ik heb 6 weken een kortdurende behandeling gedaan wat de eerste 4 weken eigenlijk heel erg goed ging! Ik heb mezelf weer hervonden en ben weer enigszins de Mark die ik voorheen was. Alleen was mijn ex daar dus niet zo blij, want ik kon/kan mezelf weer verweren en kom weer voor mezelf op. De laatste twee weekenden van mijn opname die ik thuis was heb ik door de ruzies die daaruit voort kwamen jammer genoeg dus weer terugvallen gehad Daardoor kon ik de laatste twee weken van mijn behandeling niet afmaken..... Ik heb toen besloten nu eens echt voor mezelf te gaan en heb de deur van mijn huis achter me dicht getrokken en ben naar een crisis opvang van de vnn gegaan. Dit is denk ik de beste keuze geweest die ik in jaren heb gemaakt... Ik kom weer helemaal tot rust en heb weer zin in de toekomst! Het is wel even slikken dat ik nu even mijn kinderen niet kan zien, maar aan een dronken papa hebben ze ook niks!! In de tussentijd heb ik ook een hele lieve vriendin gevonden die wel naar me wil luisteren en waar ik gewoon mezelf bij kan zijn. Al met al gaat het dus eigenlijk wel goed met Markie Zo dit is denk ik wel even genoeg leesvoer haha. Zal vanaf nu wel weer vaker inloggen aangezien ik altijd veel aan jullie heb gehad! Greets mark Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 dubbele post Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Ik zie me zelf trouwens ook niet als ziek. Maar ik zie nu wel dat ik er tweeënhalf jaar geleden er een stuk slechter voor stond op veel punten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Klinkt goed Mark. Zeker hoe je er nu tegenaan kijkt. Je klinkt zelfverzekerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Weet je wat is met die kliekjes Lytse dat ze altijd lekker zijn? Als het eten me niet smaakt flikker alles gewoon weg. Dus wat overblijft en bewaard wordt is per definitie lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Dankje Marika, en idd Jaap ik voel me ook weer sterk en ga er hard tegenaan. heb nu ook weer iets om naar uit te kijken. Namelijk een schat van een vriendin die mij alleen nuchter wil, en mijn kids natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Ziekte is een schadelijke lichamelijke of psychische afwijking van een organisme. Zag ik op wikipedia. Alcoholisme is schadelijk. Of het een afwijking is is moeilijker vast te stellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden