Spring naar bijdragen

Woensdag 22 mei 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve en dappere sowhat,

ik dacht ook niet dat ik en goede optie zou zijn, kan alleen denken dat ik altijd een ander wil helpen. is mijn natuur. en je hebt volledig gelijk, het zal voor mij niet helpend zijn. maar toch wil ik je laten weten dat je evengoed sterk bent. een depressie is zo ongrijpbaar. dat deel herken ik wel degelijk. sterkte meid, liefs en een virtuele knuffel voor vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, ik voel helemaal met je mee. Ik drink ook, as we speak, en ik krijg het goed te horen van mijn maatje. Doet me wel een beetje huilen, maar ook realiseren waar ik mjee bezig ben. Ben ik nou werkelijk al zo lang bezig mijn leven te vergooien?

PB me anders, mss kunnen we elkaar een lieve draai om de oren geven!

:present: RL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan laat het maar gebeuren Sowhat, huilen is goed, je raakt je pijn een stuk kwijt.

Ik weet zeker dat je dadelijk weer zonder alc. door het leven gaat, je hebt het al zo lang gedaan lieverd.

Soms hebben we gewoon de bevestiging nodig dat alc. voor ons niet is weg gelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor wat het waard is: als ik terug kijk op al die jaren van huilen om van alles en zeker ook vanwege en om mijn alcoholmisbruik dat ik nergens terecht kon. bij niemand. al die eenzaamheid die je nog verder weg doet zakken. en nu ben ik hier een paar dagen en zie dus iemand terugvallen. en wat een waardevolle en liefdevolle reacties van iedereen. ik moet zeggen dat ik dat heeeel erg bijzonder vind. voor jullie misschien al een poos heel normaal dat je elkaar steunt en 'liefdevol een draai om de oren geeft' maar voor mij heel bijzonder. ik voel me daardoor wel een buitenstaander. zo'n tussen wal en schip geval. maar dat geeft niet. dat is ook logisch.

voor al diegenen die deze week moeite hebben met zichzelf en de wijn.... kijk om je heen. er is zoveel liefde, steun en moois onderweg om naar te kijken.

misschien zal ik bij wie is wie nog wel eens wat uitgebreider ingaan over mijn jaren van hel die ik achter de rug heb. vind ik nu niet gepast. eerst jullie de steun laten ervaren die nodig is. hou jullie taai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, ik heb echt moeten leren om tegen bepaalde mensen nee te zeggen. Erg moeilijk maar ik ben nu selectiever geworden.

Ieder volwassen mens heeft z'n eigen verantwoording over zijn of haar leven. Je kan niet de zorg van heel de familie op jouw schouders nemen.

Kun je niet aan iemand hulp vragen voor de verzorging van de paarden, zodat je het met een paar man doet?

Soms liet ik erg profiteren van mezelf, gewoon omdat ik het gevoel nodig had om wat belangrijker te zijn in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, die druk op jou moet enorm zijn.

Wat ik zelf doe (en je kan aanraden) is soms bewust een "ik doe niet mee met de maatschappij-dag" invoeren. Dat is een dag helemaal voor mezelf maar dan wel op een dag dat dat mogelijk is. Daar kan ik op te drukke momenten erg naar uitkijken. Die dag hoef ik niets, neem ik rust, zet mogelijk de tv en telefoon uit. Ik ga dan zelf juist wel achter de computer zitten en op een online-boerderijtje werken. Dat geeft me rust. En wat jou rust geeft, dat zul je zelf moeten invullen. Als je regelmatig zo'n dag hebt, dan voel je toch de druk een stuk minder worden. Stoom afblazen op momenten dat het wel kan dat is beter dan wachten tot de druk te hoog wordt en jij figuurlijk uit elkaar spat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lieve, doch directe maatje Belle en de HA hebben me de dag door geholpen. Vanaf nu is het focussen op alle positieve dingen in mijn leven, met een schema om te minderen van alco.

Dus. Vanavond naar de loopgroep t-shirt ophalen (kan niet lopen, heb al gedronken), Morgen vroeg op voor een intervaltraining. Daarna naar de kapper. Expres later gepland zodat ik pas later aan mijn schema kan beginnen en vrijdag de hele dag werken.

Ik ga ervoor! Dankzij Belle en mijn HA helemaal gemotiveerd en klaar voor een droge toekomst!

Liefs, RL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat hoi,

Waarom waarom!?

Je gaat nu zolang goed en dan dit.

Je behoort niet meer tot de beginners, alle in's en out's

ken je en toch weer beginnen.

Ik kan het echt niet volgen hoor.

Gisteren zei je vaak trek te hebben, dat kan.

Maar waarom niet wat tegengas geven?

Vanzelf komen er weer betere perioden.

Er is altijd wel iets in het leven, met drank wordt niets opgelost.

Slechts een korte verlichting en weer moet je stoppen.

Een echte meerwaarde is er niet.

Pak de draad weer op Sowhat en let een volgende keer

beter op.

Laat het een les wezen en pak eens echt door.

Ook ik heb zo m'n ding af en toe, ook dan moet ik scherp zijn.

Niet de weg van de minste weerstand kiezen.

Stoppen nu en pak je bijeen.

Sterkte.:present:

Actie en gaan met die banaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Nou, mooi is dat! Dat klinkt naar 'drenkeling gered; redder verdronken'...
Belle, denk aan jezelf!quote>


Zo is dat. Belle in deze ga jij voor.
Zo wordt het de lamme helpt de blinde.

Eerst aan je eigen programma werken,
dan pas kan je een ander steunen.

Gedoe moet je nu niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed wat ik op deze situatie moet zeggen.

A3 en Shoote hebben het al heel goed neergezet.

Maar één ding wil ik er nog aan toevoegen.

Liesje, ga nu niet drinken uit schuldgevoel, want dat is nu een makkelijke trigger.

En Belle blijf schrijven, juist nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik een vraag in het algemeen stellen over wat is een maatje?

ik ben er nog maar net en ik heb dus nog niet een helder beeld van hoe en wat. maatje klinkt als= ik heb je nodig, ben je er voor me? nu begrijp ik de opemrking heel goed 'de lamme helpt de blinde'. dat is waar. maar wanneer mag je dan een beroep op je maatje doen? en in wat voor mate? of ligt dat echt puur aan hoe je zelf erin mee wordt gesleept. want die verantwoordelijkheid ligt altijd bij jezelf. nu ben ik ook een kei in het overschrijden van mijn eigen grenzen en was dus gewoon nieuwsgierig naar dit.

en dames: ik hoop dat jullie er samen uit komen, en dat jullie beiden steun krijgen en ook willen ontvangen.

ik wilde eigenlijk niet reageren, ik voel me een buitenstaander, een vreemde die geen recht van spreken heeft omdat ik zelf ook in een alcoholsituatie zit. maar ik durfde haast niet meer op het forum. ook dat ligt bij mij. dat weet ik.

kom, help elkaar overeind, klop elkaars knietsjes af. ps ik wil me nergens mee bemoeien hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Belle, je bent er net. Neem eerst maar even tijd voor jezelf. Ik wil niet al je energie opvreten. Dat had je me dan heel eerlijk moeten vertellen. Dan waren we geen maatjes geworden. Nu wil ik dat niet meer. Je bent een toffe meid en hebt veel voor me betekent, maar om dan via deze site te lezen dat je het eigenlijk niet trok?

Ik ga niet drinken, ik hoop jij ook niet. En ik ben voor de zoveelste maal weg van deze site!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stientje,

Maatjes zijn is, mijn inziens, voor iedereen verschillend.

Ik ben nogal eigenwijs (onafhankelijk, zelfstandig) en laat me niet graag helpen.

Zo ben ik opgevoed en dat is er moeilijk uit te rammen.

Mijn laatste maatje, werd op een gegeven moment mijn drinkmaatje via de telefoon.

We belden elkaar alleen nog met een borrel op en konden uren praten en ook lachen.

En dat ging voor mij niet meer, dus zijn we met "liefde" gestopt met ons contact.

We hebben elkaar het allerbeste gewenst en ik ga nu weer op eigen kracht door.

En met behulp van het forum, die kan ik bezoeken of niet, maar altijd en alleen als ik dat wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aak, zeker, dat kan ook. Maar als wordt benadrukt dat je vooral moet komen in tijd van hulp, dan doe ik dat. Ik dacht dat ze ze echt zorgen maakte. Dat deed ze wss ook, net als ik om haar, ze is een lieverd. Maar om dan via ADB te lezen dat ze het eigenlijk helemaal niet trok... dat is wel hard. En bijzonder verdrietig.

Belle, ik weet hoe goed je bezig bent met jezelf, maar hou het daarbij. En idd, het ga je goed, ik wens je het allerbeste!

Dag forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je antwoord. dat vind ik verhelderend. je moet ook in alle tijden (proberen) in je eigen kracht te blijven. daar ben ik me wel van bewust. maar ik vraag me soms af of het dan verstandig is om een maatje te nemen als je allebei nog in de kinderschoenen staat. daar loop ik een beetje mee rond..

nou allemaal, ik ga douchen, heb net hardgelopen, eten gekookt en gras gemaaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...