Spring naar bijdragen

Donderdag 23 mei 2013


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeie avond of voor de meesten nacht....

ik lees leuke en minder leuke berichtjes. mijn dag was in ieder geval heel fijn, met een feestje. ik ben nu twaalf uur van huis geweest en zit even bij te komen met een alcoholvrij wijntje. ik voel me goed. hoop dat dat voor jullie allemaal is weggelegd vanavond. en morgen. en overmorgen. dag voor dag, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vlaamsmeisje
Had jij nu ook subsidies om zonnepanelen te instaleren Jaap?

Op hoeveel jaar haal je dat er dan uit? In Nederland?quote>


Ik hoop het er in een jaar of tien uit te hebben. Ja er zit wat subsidie op,
van de gemeente en van het rijk. Maar of allebei mag is nog een beetje vaag,
maar dat zoeken ze zelf maar uit.

Ik vind eigenlijk die subsidies wel een beetje raar hoor. Ook die van het isoleren. Het
is dan wel goed voor het milieu enzo, maar om nu huiseigenaren te spekken, en
dat ze daardoor ook nog een lagere energierekening krijgen en meer waarde van hun
huis is eigenlijk van de zotte. Maar ja als je weet dat je het kan krijgen laat ik het
niet liggen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, ik heb 1 glaasje gehad hoor. maar kon t daarbij ook gewoon laten. niet meer of minder. geen probleem. ik was van plan om wel in t weekend samen wat te drinken maar dan niet veel. max drie, en lukt dat niet, dan stop ik helemaal. ps dit alcoholvrije wijntje is minstens net zo lekker. en lekker zonder roes!!!! want die heb ik niet nodig en wil ik ook niet meer zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap dank je wel dat je uitgelegd hebt waarom ik zo boos was. Erg lief van je.:sun:

Zo zeg een paar uur met schoonzussie aan de tel gehangen.

Ze heeft vorige week haar binnenbandje uit haar buik laten halen, en zit dus vol littekens, en kinderen daar is ze te oud voor.

Ben een beetje laat voor mijn nacht:sun: maar wil het toch nog aan alle kanjers van dit forum geven. Vooral Stientje.

Je doet het erg goed meid, houdt dit vast hé.

Slaap lekker mensen en tot morgen.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh bolletje, wat lief van je. maar ik meen het oprecht: ik voel me een nog mooier mens dan ik al was. ik wil die roes niet meer. ik wordt er niet beter van, niet leuker, niet slimmer, niet charmanter. ik wil en ga daar boven staan. ik voel zoveel kracht en energie.

een vriendin van me zegt dagelijk: elke dag, op elk moment, wordt ik beter en beter.

en wie daarin gelooft, gelooft in zichzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stientje ik was even vergeten dat je een minderaar bent. Je hebt je aan je voornemen gehouden, dus je bent AdB geweest. Goed dat je die alc. vrije wijn ook lekker vindt! Goed gedaan!

Ik ga nu ook stoppen. Welterusten allemaal, Bol, Jaap, AR, Kastanje, Stientje, Jootje en alle anderen.

Voor allen die het moeilijk hebben een goede nacht en morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh jaap, nou dat gevoel zou ik een paar weken geleden ook gehad hebben. en ook dat heb ik vorig jaar ook gedaan na dat feestje. bij ah to go twee kleine flesjes wijn voor in de trein. en dan thuis nog meer... maar nu... nee geen haar op mijn hoofd die daar naar taalde. heel bizar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

truste lytse... en als ik dat vandaag niet had gekund, ADB dan had ik toch heel anders naar morgen en overmorgen gekeken. en heel diep in mijn ziel: waarom.... misschien komt dat op een zwak moment, dat geloof ik best. maar nu even niet. nu ervaar ik dit alles als een kans. het is een kans. en die kans grijp ik vast. aanvaard hem.. trust allemaal voor zo. de kat wil aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet hoor stientje. Na drie weken is dat echt je systeem niet uit. Het hoeft ook niet zo snel te gaan als Jaap en jootje vermoeden.

De grote gemene deler is toch: Eén keertje, twee keer, dat lukt best. Misschien ook wel drie keer, maar het gaat binnen no time een richting op die je niet wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dylan,

natuurlijk weet ik dat je gelijk hebt. daarom waak ik ook. en ik wil dus niet meer in mijn eentje een fles openmaken. ik heb nu ook flessen genoeg koud staan. ik ben alleen thuis. niemand die me zou kunnen betrappen. maar ik doe het nu niet. en echt, als het minderen me niet goed af gaat, dan moet ik er gewoon (!!!!) mee kappen. ik weet al heel lang dat ik teveel drink. ook waarom. en dat is opgelost. het is een nare gewoonte geworden. die roes is nergens voor nodig, ik zie dat het heel veel relaties vertroebelt. en eerlijk gezegd wil ik mijn naasten niet kwijt. en zeker niet door drank. daarvor zijn ze me veel te dierbaar. en ik ben gewoon vel te ver gegaan. dat besef ik enorm. dit is wat mij nu helpt. van daag, gister, eergister enz. daar hou ik me nu aan vast. die groeiende zekerheid wat ik wil in mijn leven voelt goed. en we maken allemaal keuzes. vaak stomme, door drank ingegeven. maar nu wil ik dat tij keren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...