Spring naar bijdragen

Zondag 2 juni 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@RL

Het bekendmaken van dat je een alcoholverslaving hebt en dit

kenbaar maken aan je omgeving is een delicaat proces.

Je begint eerst met jouw intieme kring vertrouwelingen

om je heen (partner, kinderen, familie). Dat is al

een behoorlijke opgave en lastig.

Voor die groep mensen daaromheen (of nieuwe ontmoetingen),

kun je gewoon zeggen dat je gestopt bent om vele

redenen, bijvoorbeeld:

- het is ook kankerverwekkend en net als roken ben je gewoon gestopt;

- je bent er allergisch voor geworden;

- je vindt het gewoon niet meer lekker;

- gemerkt dat je zonder alcohol veel meer energie hebt gekregen (dit kun

je bijv. blijven gebruiken, omdat je dat hebt gemerkt na het stoppen van je kuur);

- je gezonder wilt gaan leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Allereerst een bos bloemen voor Lenie, knap maar gauw weer op:

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@ Tatum: bedankt dat je het hier neergezet hebt. Eet smakelijk vanmiddag met je dochter. Op vakantie ga ik ook nog lekker asperges eten. Er zitten kwekers daar in de buurt. Vorig jaar waren ze op door het warme weer, maar daar hoeven we nu niet bang voor te zijn.

Dan voor Marjo haar verjaardagsslinger:

:musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B):musicnote::present::moon:B)

@ Will: werkse jongen. In de zon is het een stuk plezieriger.

@ AlbertRemmo: voor jou geldt hetzelfde. Je zult het vast druk krijgen.:rose:

@ Sowhat: fijn dat je weer op het goede spoor zit. Hou nu vol hoor!

@ Stientje: vandaag veel plezier met het schaapscheerdersfeest en vooral met het nieuwe hondje. We hebben hier een dierendraadje en ik denk dat veel mensen daar graag een foto willen zien. Ik!

@ Erik: ga er weer voor joh. Met het mooie weer dat er hopelijk aankomt, drink ik alc. vrij bier. Is dat voor jou een optie? Sommige mensen willen alleen maar het echte, of het geeft ze extra trek. Ik heb dat niet.

@ Bol: zo te lezen weet Joris ook het nodige van computers. Extra hulptroepen?;)

Als ik mensen heb overgeslagen dan was dat niet expres! :rose::rose::rose:

Nu nodig weer verder. Vandaag in de tuin verder werken.

Tot later allemaal en voor iedereen een hele fijne zondag.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lenie :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: van harte beterschap.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lijsters,

VMekke is voor 3 weken heheel onverzorgd naar Alcatraz gekieperd, vanwege het plaatsen van links!!! Volgende keer wordt gedreigd met onbepaalde tijd!! Nou jah...

Het stond reeds op het gemist-draadje, nu hier ook, weet eenieder het.

Doeoeg, hou 't zo droog als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey frummels!

Ik kom net terug van het strand en heb het uiteraard droog gehouden. En Dylan, idd zonder smoes. Gewoon verteld wat er was gebeurd en dat ik niet meer drink. Ik was wel blij dat de serveerster niet gelijk met het bier aankwam maar eerst vroeg of we hetzelfde recept wilden, koffie en witbier. Mijn manlief was buitengewoon solidair en om de associatie eraf te halen hebben we heerlijk beiden aan de cassis gezeten, met als traktatie een lekker portie bitterballen!

Nu lekker op het balkon gaan zitten, met cola en een rietje!

Ga goed kanjers!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weer zover met Nina!:(

Het plaatsen van die links heeft in het verleden ook al problemen opgeleverd. Jammer!

Als je meeleest Nien: sterkte. Na mijn vakantie (3 weken) hoop ik je weer te zien.

Vanmiddag lekker in de tuin gewerkt. De druif ziet er weer toonbaar uit, onkruid weg enz. enz. Nu hebben we Chinees besteld, maar de wachttijd is extra lang (vanwege zondag, en het mooie weer?). Ik hoop dat we nog buiten kunnen eten.

Tot later allemaal en eet smakelijk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

En dat om het plaatsen van een muzieklink? Nou ja...

Ik ben laat vandaag, maar dat maakt me helemaal niets uit. Ik heb de zenuwen voor dinsdag, herkeuring voor de ziektewet, en dan is het met de ogen dicht het beste te behapstukken. Zo eens iets van eten in elkaar flansen. Had trouwens vanochtend weer 20 nieuwe berichten op mijn telefoon. Om gek van te worden.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, nou, Vm, dat is toch ook wel een beetje je eigen schuld en dan vooral af toe ook

nog zeggen, het mag wel niet van Tactive, maar doe het lekker toch, hup weer

een muziekje.

En de eerlijkheid gebied me dat ik ze dan, als het er zo veel zijn ook niet meer open. Dan

verliest het aan betekenis, laat ik het zo zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil Stien, Jane en Albert heel erg bedanken voor hun hulp en ondersteuning. :heart:

Maar ik vind het ook heel tof dat deelnemers hier, ondanks alles nog ruimte voor zichzelf durfde te nemen. Want dat is een behoorlijk issue hier altijd als het niet zo lekker gaat met iemand hier.

Heeft mij iig veel vertrouwen gegeven.

Daarom wil ik ook delen met iedereen hoe het verder gegaan is.

Ik huilde die avond, en kreeg een bericht ik zet een punt achter de vriendschap omdat omdat ik met de manier van jou leven invullen niet om kan gaan.

Mijn meganisme is dan, me erbij neerleggen, want vriendschap komt van 2 kanten.

Maar de volgende dag, had ik zoiets, nee dit klopt niet. Deze stopzetting gaat van 1 kant en daar moet je in een goede vriendschap ook mee voor 2 zijn.

Dus ik heb een mailtje gedaan, hoe ik het beleefde, en hoe ik erover dacht. Niet verwachtend dat er nog een antwoord kwam, maar wel stiekem gehoopt. Jeps hij reageerde weer. :D

Tsja en toen werd eigenlijk iets wat ik altijd zeg en mijn waarheid is, het gescheven woord is eigenlijk moeilijker dan gewoon praten met iemand. Waar. Internet viel uit, en hij begon te smsen, om me dat te laten weten. Nou als hij echt klaar met me geweest was, deed hij dat niet. Dus ik heb aangeboden dat ik ook wel kon bellen? Mijn second best manier van communicatie, mijn eerste is nog altijd mensen ontmoeten. En hij zij da´s oké.

We hebben uren gepraat, en we zijn weer in gesprek het risico is daar dat onze wegen weer scheiden. Maar da´s zo moeilijk om uit te leggen hier met mensen met zoveel geloven, wij zijn beide spirtueel dus het gaat over onderwerpen wat veelal mensen mee moeten lachen of de draak steken hier omdat ze er geen raadt mee weten.

Vandaar ook dat ik zo in knoop zat en jullie niet alles kon vertellen en wilde vertellen.

Want er heerst na de ruzie met Blackster toch ook wel iets in mij, je moet je vrienden geen virtueele klappen uitdelen als je je gekwetst voelt want dat duurt nog lang voort. En aangezien jullie enkel mij kennen en niet mijn vriend wilde ik niet inhoudelijk ingaan op wat hij zei.

Vandaar de drama queen Spud!

Enfin, tegen mijn helpers, weten jullie tenminste hoe het in elkaar steekt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ik. Zo ik ben moe. Gister het tuinfeest in mijn oude huis. Dat is jaarlijks. Voor het

eerst als gast, dus niks voorbereiden, niets opruimen heerlijk eigenlijk. Maar ook niet. Dat

Georganiseer en doen is eigenlijk best leuk.

En het vreemde was, om 3 uur was er nog niemand bezopen, of ze waren al weg, dat zou

ook kunnen. Het wordt nog eens een brave club daar, blij dat ik daar weg ben.

En vandaag met de buurman een schutting gezet tussen onze tuinen. En het was zo

leuk eigenlijk dat die schutting helemaal niet meer nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens wel iets aan de organisatie gedaan, want bij aankomst was

er aan alcoholvrij slecht Sinas, Cola, Spa Blauw, en tropical drink.

Dat kan beter dacht ik, want op spa blauw na ga ik dat niet volhouden

een avond lang. Dus heb ik de bar wat aangevuld.

Maar spa blauw komt al uit de kraan dus dat is een overbodig product.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...