Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 juni 2013


Aanbevolen berichten

Originally posted by: bolletje
Weet je R.L. zo ik het berichtje van A3 lees, stoort hij zich aan de slachtofferrol die Madeleine misschien heeft. Nou ik vind dat je daar iemand op mag aanspreken, maar wel met respect voor die ander. Dat mis ik in zijn bericht. Maar goed, ik ga weer verder met waar ik mee bezig ben, mijn terras schoon spuiten. Hier begint de zon te schijnen dus vlug aan de gang voor het te wamme wordt.quote>


Goed voorbeeld. Je zou kunnen vragen van he Madeleine ik heb de indruk dat jij je zo dikwijls een slachtofferrol aanmeet. Klopt mijn indruk en zou je indien ja kunnen toelichten waarom je dat doet. En ben je blij met die rol die je je aanmeet of zou je liever een andere rol hebben....en welke dan en waarom.....

Dit bedoelde ik met vragen en discussie is oke maar invullen bij een ander is niet oke. Iemand aanspreken kan heel goed in de vragende vorm want dan vul je niks onterecht in, laat je een ander in zijn/haar waarden en geef je de keuze aan de ander om te reageren of niks te schrijven.

Dit lijkt mij toch zo moeilijk niet om ons samen aan te houden?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Erik, ik ben het met je eens. Heb A3 nu al even niet gezien en vraag me af of hij zich gewoon even wijselijk heeft terug getrokken of op de vingers is getikt door Tactive, want idd, laten we het alsjeblieft een fijn en veilig forum houden waar je kan posten wat je wilt zonder dat je meteen een negatieve lading over je heen krijgt. Ik kon er ook niet langer meer tegen, die rotsfeer die het veroorzaakte.

Blijf bij jezelf en stuur me anders een PB als je even lekker wilt spuien (mag natuurlijk ook gewoon hier).

Lieve groet, Lies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier kwam ik eigenlijk voor

DAGPACT

Albert

Lytse

Stientje

RL

Tatum

Sowhat

Miranda

Joris

Acer

Erik

Fijne dag iedereen. Hoop dat we elkaar hier op een opbouwende manier kunnen ondersteunen, ook vandaag. Doei, ga nu even ontbijten (kom van avonddienst)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, RL, dank voor het vragen. Het gaat nu weer goed, lichamelijk en mentaal.

Momenteel 'druk' met solliciteren.

Ik heb geen verstand van jouw medische termen 'alat' en 'asat', maar hepatitis begrijp ik wel ;)

Krijg je van je huidige behandelaars een cognitieve therapie?

Je kunt ook omdenken en zo denken dat er betere tijden zullen aanbreken en ook lichter.

Een leven zonder drank geeft zoveel meer rust en ruimte.

Wat was jouw langste recentelijke periode dat je geen alcohol dronk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuk voorbeeld toch, de standpunten van A3 en Madeleine. Een beetje simpel gesteld, maar laten we het even twee extremen noemen. Toch begrijp ik beide wel en zal, zoals gewoonlijk, de waarheid wel ergens in het midden liggen.

Wat ik echter veel minder begrijp is dat wanneer M met iets komt, het "aai poes, aai poes" gehalte hier wel erg groot is, terwijl, wanneer A3 een tegenovergestelde mening heeft meteen iedereen "als een bok op de haverkist" zit.

Let wel, dit gaat niet over gelijk versus ongelijk; of eens en oneens, maar puur over de manier waarop gereageerd wordt en over de manier van meedenken. Die is gewoon eenzijdig en dat vind ik erg jammer.

Maar ja, de "zachte heelmeesters" zijn hier nu eenmaal in overtal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees zo juist wat erik hier over in brengt, en daar zit uiteraard ook een kern van waarheid in. Helaas zijn we (gelukkig) niet allemaal hetzelfde. Dan zou het alléén maar een lief, aardig, fijn (lees saai) forum zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dylan, ben het met je eens hoor over de "zachte heelmeesters".

Ben ook meer voorstander van een middenweg en er mag best wel

(al dan niet subtiel) iets geprovoceerd worden om iemand 'out of the

box' te laten denken en aan

@Soothe, rechtse geluiden moeten ook gewoon kunnen.

We zijn niet allemaal van de linkse knuffel kerk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Maar ja, de "zachte heelmeesters" zijn hier nu eenmaal in overtal.quote>


Voor harde heelmeesters moet je goed diagnosticeren. Als iemand hoest dan kan je zonder dat je iemand kent hoestsiroop aanraden omdat dit voor iedereen wel verlichting geeft. Je kan ook een 10 daagse kuur met xx antibiotica aanraden maar dan moet je eerst luisteren naar iemand zijn longen en eigenlijk ook of de ontsteking wel bacterieel is en of die antibiotica wel helpt tegen die specifieke bacterie.

Zoals ik al stelde we kennen elkaar niet hier en zachte heelmeesters en een positieve sfeer is alles wat we kunnen betekenen hier. Elkaar een hoestsiroop aanraden werkt best verlichtend. Ik hoop dat je de analogie snapt naar de sfeer en omgangsvormen op dit forum waarin het imo belangrijk is te beseffen dat we elkaar NIET kennen. Niet genoeg voor een "specifieke antibiotica kuur", daarvoor moet je echt naar een professional voor een goede diagnose en therapie en ik neem aan dat betrokkene hier dat ook doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe, ja dat klopt. Je hebt vaak een verfrissende en kritische

kijk op zaken en commentaar. Maar altijd wel met respect.

Dus dat "knuffelen" was dan niet op jou van toepassing.

Maar, laten we hier maar geen politieke discussie beginnen :)

Ook een fijne dag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joris!

Ik heb net de leefstijltraining afgerond en volgende week krijg ik een intake op de afdeling dissociatieve stoornissen en dubbele diagnoses. Spannend, maar ik ben er wel blij mee! Want verslavingszorg vindt me kennelijk nu eindelijk sterk genoeg voor een traumabehandeling. Of het intern wordt is nog niet zeker. Ik sta overal open voor. Liefst wel ambulant, dan kan ik gewoon blijven sporten en werken.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we hoeven mij niet allemaal naar de mond te praten, maar kom niet aan met slachtofferrol of wil niets. Alsje wilt helpen help me dan om me tot andere inzichten te komen. Dat kan zowel met harde als zachte hand en is wel zo menselijk.

Ik ben al uren terug, maar zit bij pap in de tuin. Hij wilde natuurlijk weten hoe het was gegaan en lag op de route. Was het eerst uit den boze van deze nieuwe vrouw, man is ontslagen, mag ik vrijwilligerswerk doen. Graag zelfs. Ze snapte niet dat dat nooit ter sprake was gekomen. Ze was blij mij zo blij te zien met het nieuws. Dus nu op zoek naar vrijwilligerswerk! ik wil wel iets doen met ouderen en dat helpt me, volgens haar, alleen maar weer terug de arbeidsmarkt op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me toch wel een beetje aangesproken. We leven allemaal mee en hebben je zelfs het vrijwilligerswerk geadviseerd. Wat ik al vertelde, ik doe het ook, en het is een prima opstap naar de arbeidsmarkt. Ik wil gewoon dat je ok bent en niet teveel aantrekt van wat sommige mensen zeggen. Zoals je hebt gemerkt heb je veel bijval gekregen, daar zou ik me op focussen en niet op 1 persoon.

Goed gedaan vanmiddag iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RL, ik heb niet zo snel alles gelezen, dus sorry daarvoor. ik weet dat Bolletje e.a.vrijwilligerswerk hebben voorgesteld, maar ik mocht van de vorige arts niets. Nu krijg ik drie maanden de tijd om me te storten op vrijwilligerswerk en dan wordt ik weer gekeurd. Thuiszitten vond ik niets, maar wist ook niet hoeik gelijk voltijd moest trekken. Nu kan ik in ieder geval weer ritme pakken en wennen etc.

ik tik op mijn telefoon, ben mijn automatische spaties en hoofdletters kwijt en sommige woorden kent hij niet meer. tik wel even uitgebreid als ik weer thuis ben. kan ik ook alles even lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Madeleine!

Ik ben zelf ooit begonnen met vrijwilligerswerk waar je makkelijk kon afzeggen, sinds januari ben ik een stapje verder gegaan en sta in een winkel, wel vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Ik heb een contract en kan niet zo makkelijk afzeggen omdat we altijd met z'n tweeën in de winkel moeten staan. We moeten als we ziek zijn of niet kunnen dan ook zelf voor vervanging zorgen. Dit is goed voor mij, want ik zei al mijn afspraken af om te kunnen drinken. Ik hoop voor jou dat je ook zo'n proces in kunt, waar je langzaam weer op de arbeidsmarkt komt, met steeds meer eigen verantwoordelijkheid, heb ik ook keihard nodig.

Ik ben iig heel blij voor je meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Madeleine. Zeker vrijwilligerswerk. En nog wel bij ouderen. Deze mensen kunnen zo gelukkig zijn met iemand om zich heen. Daar krijg je een hoop dankbaarheid van, juist omdat ze zo blij zijn met mensen in hun omgeving.

Ik ben heel benieuwd of je gauw kan beginnen bij deze mensen, hier hebben ze heel vaak mensen nodig voor ouderen.

Goh ik ben blij voor je meid.

Stientje wil je er iets over kwijt op het forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...