Spring naar bijdragen

Woensdag 12 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

waaschijnlijk hebben jullie gelijk, er speelt nog veel meer door mijn hoogd. vooral at ik lees en leer van jullie: alcohol is gif.

zit ik zaterdag heerlijk met mijn lief in een bootje, pat hij ee halve fles rose tevoorschijn. allebei een glas, en een goed gesprek. maar hij is degene die me nu al twee jaar, en terecht hoor!!!!! alcoholist noemt. verder serveert hij bij de asperges wijn, maakt een toetje die gevuld wordt met prosecco.we gaan vervolgens fijn naar bed en hij neemt de rest prosecco mee met twee galezen die ik dus echt geweigert heb. k zit in een soort spagaat, ik kan en wil gewoon matigen, hij gaat daar op in maar noiemt me wel steeds een alcoholist. ik ga dit ook maar aankaarten, ik kan niet de een en de ander tegelijk zijn. of ik ben een minderaar, maar die tijd wil en ga ik me gewoon echt geven, of hij moet ermee gaan leven dat ik straks niets meer wil of neem. voo hem ook begrijpelijk hoor, al dit gedoe. zijn zus had een rasechte alcoholist als man. maar t maakt niet uit hoe laat je begint, hoe laat je er mee stopt. als t een obsessi is, en je wilt de roes, dan is er echt iets mis. ik nu braaf aan de thee. al kost het me moeite, maar dat tekent de situatie dus des te meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Madeleine,

Meid wat wentel je je in zelfbeklag, niet geloven.

We hebben allemaal ons gedoe in het leven.

Ouder worden we ook en iedereen gaat in feite

alleen door het leven met alle teleurstellingen die erbij horen.

Je kan wat vrijwillig werk gaan doen en onder de mensen komen.

Dat geeft je ego een boost!

Denk je dat ik altijd vrolijk en opgeruimd ben.

Hier eindeloos jammeren wordt niemand beter van.

En drank maak nog meer alleen, dan is het blikje je vriend.

Geen mooi vooruitzicht.

Pak je bijeen.

P.S Probeer elkaar niet in geweeklaag te overtreffen.

Eerst de drank uit de weg, daar begint het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een droevenis zeg.

Inplaats elkaar een stevige duw in de juiste

richting te geven zijn het de klaagliederen van Jeremiah.

Drank maakt zielig en sentimenteel.

Ieder huisje heeft z'n kruisje.

Tel je zegeningen. Probeer 's avonds twee kleine dingetjes op

te schrijven die een goed gevoel geven.

Wees blij dat je niet in Syrië woont en je huis kapot is geschoten.

Probeer wat te relativeren en zie dat het wellicht beter, maar zeker beroerder kan.

Drank mag nooit de oplossing zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien en Madeleine!

Ik voel en merk excuses. Dat is jammer, ook al kan ik er helemaal naast zitten.

Zoek idd een maatje. Dat helpt mij ook enorm. Hou je aan het dagpact of schrijf je erop in.

Ik probeer echt mee te leven, maar merk ook veel zelfmedelijden. Toch ook kracht. Gebruik die kracht nou eerst om de alcohol helemaal te laten staan, je zal merken dat je daarna nog veel meer kracht hebt. Het wentelen in excuses en zelfmedelijden (sorry, ik bedoel het niet hard), helpt echt niet.

STOPPEN, NU!

Veel wijsheid gewenst dames! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfmedelijden kan als functie hebben dat je wat makkelijker kan huilen, daar gebruik ik het ook voor. Weg zakken in zelfmedelijden maakt dat je jezelf nog veel zieliger vind. Maar wat veel belangrijker is, is dat je helemaal tot niets meer komt, er gebeurd niets, zeker als je een ander de schuld geeft van jouw ellende. Maar, en dat realiseer ik me heel vaak, alles wat bij mij binnen komt, is mijn eigen verantwoording, ook al is die ander nog zo rot tegen mij, het gaat er om hoe die gevoelens bij mij binnen komen, en hoe ik daar dan mee om ga. Daardoor groei ik en krijg ik zelfwaardering i.p.v. zelfmedelijden. En ik weet het, ik heb het ook moeten leren.;)

Good everninkjes Herr Soothe.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe trek je niet te veel aan van het nieuws. Is ook maar alle ellende van de wereld

op 1 hoop gegooid.

Tel je zegeningen ja. Dat helpt echt. Niet ontkennen wat tegenzit, maar ook zien wat er wel allemaal nog voor je is.

Het glas halfvol ipv halfleeg.

Het liefst met water :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de valreep.... droog afmelden en Liesje na de

training mss beter snel vertrekken? :present:

Geen geweeklaag hier. Heb een date gehad met een

sjeike dame, een ballerina en heerlijk gekookt vanavond.

Ook hier het Nieuws kijken en maar weer afsluiten

voor vandaag.

Morgen een 3e gesprek bij potentiële werkgever

en heb goede hoop op een contract.

Fijne avond :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik allang braaf aan de thee hoor....

heel naar smsje van mijn lief... ik krijg hem niet te pakken wat meer dan genoeg zegt voor dit moment. ik blijf nuchter hoor, ben gewoon erg moe. kruip strks naast jongste in bed.of eerlijk gezegd: hij bij mij!!!

fijne avond lieverds, ik ben er nog hoor, sterk als staal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik toon weinig echt zwakke momenten omdat ik de meeste de baas ben. maar vandaag even wat minder.... dus toon ik mezelf even zoals ik me voel, niet meer en ook niet minder. ja, ook ik heb onzekere momenten, zoa;s een normaal mens. vandaag en afgelopen weken zijn van groot belang geweest, blijkbaa goter dan verwacht. elk voordeel heeft zijn nadeel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik ook niet aan getwijfeld Agnieta, ik merk alleen bij jou dat je nog al eens heel anders schrijft dan wat je in het algemeen doet. Net of dat Agnieta niet is maar heel iemand anders. Ik krijg een beetje een dokter Jekyll en mister Hyde gevoel bij. Ik lees dan berichtjes die ik niet kan rijmen, die ik dan ook niet kan combineren met in dit geval de berichtjes van Wijfie.

Goed stuk Gula, ik geloof dat daar veel mensen iets mee kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ingelogd om een 'verwachte pb' op te pikken.

agnieta, ik zag jouw reactie/ verklaring.

Wat mij zo frappeert is de enorme kilheid in jouw berichten als je 'zo'n bui' hebt:

.....

Dat gebruik van het woord 'u' alleen al.... hoe afstandelijk kun je het uitdrukken.

Ja, een flinke trap onder de kont geven, daar is niets mis mee.

Maar dit soort verheven en afstandelijke taal... kouder dan koud, kan me niet indenken dat de AA het zo bedoelt.

aanpassing: quotes verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie genade Agnieta, ik weet niet wat er aan de hand is met je.

Maar het is toch niet nodig om zo te reageren telkens?

De mensen hier doen jou geen kwaad toch?

Kijk toch eens naar hoe je reageert....

Hoe je 'de waarheid' neerzet en tegelijkertijd mensen neersabelt.

Ik zou je het zo anders gunnen meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet echt bij kunnen lezen, heb ook niet veel tijd... maar dit viel me op:

Originally posted by: Madeleine

Er zijn ongelofelijk veel dingen die ik wil. Reizen, naar school gaan, jong blijven. :P Ik weet wel dat ik het waard ben.quote>

Ohohohoh Madeleine... ik gun het je ook zo dat je ouder en oud gaat en kunt worden. Dat ben je gewoon hartstikke waard.

En daar is niks mis mee hoor, integendeel.

Niet meer zo nodig van alles willen en moeten.

Meer jezelf mogen en kunnen zijn.

Zo heerlijk meis.

Oh ja, dat verval... das niet altijd even leuk, maar ja.. dat neem ik dan maar op de koop toe hoor.

Probeer alsjeblieft gewoon te genieten van het nu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...