Spring naar bijdragen

Maandag, een heerlijke nieuwe dag


stientje

Aanbevolen berichten

Ik ben absurd vroeg, zet wel thee en voor de liefhebbers koffie. Wil ook vast de oven aanzetten want er zijn meer dan voldoende croissantjes en bruine bolletjes... Eerst wil ik geertjegeertje hartelijk welkom heten!!! Verder heb ik een fijn en inspirerend weekend gehad, tot laat gister gebeeldhouwd en ik vrees dat ik mijn verplichtingen vandaag als zzper vergeet en lekker doorga, mijn hoofd lekker leeghakken...

Het is te vroeg om nu verder te hakken, ben wel zo beschaafd om de buren hierin te besparen....

Gister was ik extreem laat wakker, half drie! Niet normaal, waarschijnlijk ben ik daarom nu best moe. Ik ga even wat aan t werk en dan misschien nog wat slapen. En maak maar een ander draadje aan hoor... Er is hier nog weinig koffie en thee..... Alhoewel vers broodbakken wel op het lijstje van deze week stond.

En ik las en had al gelezen van de reunie... Al gedroomd dat t in t vondelpark was.... En nu dit! Super, ik wil graag, maar 4 augustus wordt mijn oma 99..... Ik kan en wil t niet maken om dit te skippen... Een dag voor of na de vakantie dan???? Ipv dat iemand t organiseert kunnen we ook zelf dingen meenemen, hapje, drankje etc....

Voor mij is dit een heerlijke locatie, anderhalf uur met de auto, twee uur openbaar vervoer... En heel centraal. Maar ik ben ook relatief erg nieuw en wil hierin alleen in meegaan en geen stempel drukken... Ik ga nog een poging tot knorren doen en als dat niet lukt, dan maak ik voor iedereen ontbijt, xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, ik waag nog een poging tot slapen, ik zie de hemel al lichter kleuren, zoooooo mooi. Ik sluit snel mijn raam, over een uur wordt de slechtste krant van Nederland met veel geraas, sinds binnenkort, door de wijk verspreid... Per brommer bedoel ik dan...

En als t slapen niet meer lukt, dan ga. Ik heerlijk aan t werk, maar voel me heerlijk ontspannen dus ik waag nog een poging. Ps, ik hoor al een vroege vogel

....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Stientje,

Jammer dat je waarschijnlijk niet bij de zomerbijeenkomst kunt zijn.

Het maakt niet uit of je een nieuw of oud lid bent. Ik ben d'r ook nog

niet bij geweest... maar nu wel organiseren. Ik faciliteer slechts.

Het ziet er naar uit dat het hoogstwaarschijnlijk wél 4 augustus gaat

worden :rose:

Maar mogelijk dat er ook een 2e bijeenkomst komt later in het jaar ;)

DAGPACT

Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

DAGPACT

Joris

Albert

Lytse

Sowhat

Tonnyw

Zondag ook weer goed doorgekomen, op visite geweest anderhalf uur rijden hier vandaan.

Thuisgekomen weer ff lastig omdat dat echt zo'n drankmoment is dan, en man natuurlijk wel aan de bier gaat. Ik vind 't lastig ermee om te gaan... Probeer me voor te houden dat ik stop voor mezelf en dat hij moet doen wat hij doet. Aan de andere kant stoort t me enorm...

Ik ga lopen tellen hoeveel bier hij drinkt... toen we thuiskwamen waren er nog 9, ik heb hem er vier zien drinken en nu is er nog 1? Hij ging gelijk met mij naar bed...Gaat hij nou stiekem drinken dan? Iemand een tip voor mij hoe ik dit naast me neer kan leggen misschien?

Nou vandaag weer lekker maandag, man aan t werk, kind naar school :)

Vandaag drink ik niet.

Allemaal een fijne dag!

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh tonny, das moeilijk, mijn lief steunt me hier wel heel erg in, ik kan je op dit front niet helpen behalve idd beamen dat je dit voor jezelf doet..... En weet je, je doet dit ook voor jezelf, jij bent het waard. Probeer mijn schamele bijdrage voor ogen houden, er zijn vast anderen die er meer van weten.... Maar wat ben ik trots op je!!!!

En ik heb besloten dat ik vandaag NIET aan t werk ga, alleen alles op de post doe en dan heerlijk ga beeldhouwen vandaag. Even een dagje voor stien. En wat een weer heb ik erbij!!!!!!!!!

Ps ik had nog heerlijk een slaapje gedaan hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tonny,

Als het goed is gaat dat controleren over, het is nu allemaal nog erg nieuw.

Je zal moeten leren accepteren dat je omgeving gewoon drinkt, die kunnen er mee omgaan jij niet, dat is het verschil. En ze hoeven geen rekening met jou te gaan houden, mits het heel erg wordt, dan wordt het anders. Probeer het niet te gaan weg drukken maar leer omgaan met die irritatie.

Ja en mocht het niet lukken zou je eens kunnen proberen om het er over te hebben met hem, misschien wil hij wat gaan minderen.

Wat voor 'n materiaal gebruik je Stien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn jullie reakties! En ja ik ga gewoon lekker door voor mezelf.

Zo lekker om wakker te worden en dan niet eerst een half uur proberen terug te halen wat er de avond ervoor ook alweer was allemaal :)

En fijn hier steun te krijgen en te weten dat ik niet alleen ben hierin :)

THnx en ik ga ook lekker de zon in vandaag.

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers:rose:

Tonny, ik zou niet wachten om

met je partner te praten.

Hoe eerder dit soort zaken open besproken

worden hoe beter voor jullie relatie. Die gaat toch ver

en hij zal er mee te maken krijgen of hij wil of niet.

Jij gaat veranderen namelijk en als het evenwicht wordt verstoord,

zal de ander ook uit evenwicht raken.

Als hij met jou solidait kan zijn is dat mooi.

Kan dat niet, dan zou het idd kunnen zijn dat jij niet de enige bent

met een drankprobleem. Of hij daar wat mee kan en wil is aan hem.

Maar dan zijn de zaken tenminste duidelijk.

Verder moet je dan hem op dat front misschien even laten. Jouw

proces is nu even genoeg voor je.

Je kunt hier online de adb training doen (zie home) ter ondersteuning.

Wat het ook wordt, probeer vol te houden dan hoef je maar eenmaal door

de moeilijkste fase heen. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa das pas mooi Stien blote lichamen. Alles zo mooi rond en ook een stuk dikker maken dan je vaak ziet. Speksteen werkt fijn hé? Het voelt een beetje vet aan en is niet zo hard. Heb je wel eens serpentijn geprobeerd, dat is ook zo fijn om mee te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om maar met de deur in huis te vallen:

Ik heb gisteren gedronken. Geen excuses, wel aanleidingen, een vreselijke tourtocht met manlief waarbij hij de ene na de andere beledigende opmerking naar me toewierp. Dit niet ziet als bot, maar als het geven "van zijn mening" Genoeg daarover, het doet al genoeg pijn.

Drinken had ik niet moeten doen, dat was een extra straf naar mezelf toe en hielp uiteraard ook niet in de ruzie met mijn man.

Vandaag dus trek... en spijt. Heerlijk en fijn gebabbeld met maatje en we gaan er weer voor. Gisteren dacht ik nog (onder invloed) dat ik wel een minderaar zou kunnen worden, maar nee, uitgesloten.

Anyway, nu sterke koffie naar binnen aan het gieten en proberen afleiding te zoeken.

Trouwens, ik ga Joris assisteren in de zomerbijeenkomst. Ik kan alleen 4 augustus. Leuk, heb er zin in!

DAGPACT

Joris

Albert

Lytse

Sowhat

Tonnyw

Geertjegeert

Lydia

Acer

RL

Ga goed weer vandaag allen!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je me helpt Liesje op de zomerbijeenkomst. Het wordt waarschijnlijk wel

4 augustus, want deze blijkt wel dé dag dat de meesten kunnen.

Jammer van je uitglijder, maar idd blijf

er niet te lang bij stil staan. Laat het geen terugval worden(!). Wél ervan leren en met betrokkenen

uitpraten en evt met een professional. Bedenken (bv. opschrijven)

hoe je bij een volgende keer bij boosheid en verdriet, hoe hier

mee om te gaan ipv grijpen naar het oude mechanisme alcohol.

We gaan er weer voor! :present:

Zo, en nu wil ook sterke koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...