Spring naar bijdragen

Zondag 23 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DAGPACT

Geertjegeert

Joris

Acer

Albert

Lytse

Tatum

Goedemorgen. Ik ben lekker laat, want ik ben gisteren uit geweest. Het was erg gezellig en ik heb leuk kunnen praten. En het alcoholvrij kunnen houden, dus ik doe met Albatros mee: vandaag "dubbel fier en fris weer aan de dag begonnen :D:rose:

Ps: de barkeeper en een stamgast die zelf daar ook niet veel drinken hadden door dat ik lange tijd niet gedronken had en steunen me daarin. Ik heb er dus een alcoholvrij stamcafé erbij. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beleving is anders.

De mensen die wel aan de alcohol gaan, zie je langzaam wegzakken. Hun remmingen verdwijnen. De uitspraken worden losser. De plannen worden wat minder realistisch. Er wordt al eens iemand op de korrel genomen en roddeltje of een mening over iemand is snel gelanceerd. Met zelf in de alco, voel je je daarmee verbonden. Zoiets in de zin van wij weten het toch allemaal wel. De volgende dag schiet daar nog weinig van over. Je bouwt daar niet op verder en de volgende keer duik je terug in het bier om weer aan te knopen.

Nuchter zoek je toch eerder de gesprekken op die wat meer diepgang hebben. Dat blijft de volgende dag wel overeind. Voor mij voelt dit minder vluchtig.

Het is minder dolle pret maar geeft meer voldoening.

Begrijpelijk of onduidelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje: thx

@Tatum: een fris begin van de dag is zo fijn. Zondag is steeds mijn laatste vrije dag. Vond het vaak mega zonde om die (deels) toe moeten laten voorbij gaan. Geen familiebezoek, geen dingen waar anders nooit tijd voor was. En wat moet het leuk zijn om in je stamcafe al een nieuwe reputatie te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albatros: in mijn stamcafé een nieuwe reputatie hebben: ik ben afgelopen half jaar weggebleven. En dat vonden die twee heren niet leuk. Gisteren probeerden ze me ook steeds een drankje toe te schuiven om me te laten blijven, wel alcoholvrij :)

En ik ben het met je eens over de Zondag: menig zondag heb ik bibberend van ellende doorgebracht wachtend tot 16.00 uur de patattent open ging, waar ik bier kan halen, of de American pizza open ging, waar ik wijn kan halen. Wat een verschil. Nu gewoon behoefte aan een grote kop koffie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Even iets van me laten horen. Het gaat wel goed. Het bevalt me goed het nu even met Refusal te doen. Heel rustig. Geen discussies meer in mijn kop. Ik kan gewoon niet drinken. En ik WIL het ook niet. Ik denk dat ik het maar eens voor langere tijd moet slikken. Tot ik denk dat ik het wel weer zonder die krukken kan. Iedere keer weer op je bek gaan is ook niet motiverend.

Het is hier zwaar bewolkt en af en toe regent het wat. Maar ik ben blij dat er geen onweer is. Daar ben ik altijd wat benauwd voor.

Ik ga nu een warm pistoletje nemen met wat koffie en dan duik ik in een fijn boek. Is het echt weer voor.

Iedereen een heel goede dag verder..

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag, beste mensen,

Laatste spannende stress-week.

Zaak gaat dicht.

Komt een hoop bij kijken.

Van de week, weer 2 dagen werken in verpleeghuis, waar alles nog steeds nieuw is voor me

Is lastig, om het droog te houden

Vandaag in elk geval niets drinken, anders kan ik de werk week niet aan.

Knop zal ooit weer echt om gaan.

Albert, ook weer gevallen lees ik,

Is ook zo verdraaid moeilijk he.

Goed, dat je weer opkrabbelt joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@ AR: nieuwe dag en nieuwe kansen. Ga ervoor jongen!

@ Rapilos: ik heb natuurlijk een stuk gemist (ben nog steeds op mijn vakantie adres). Je hebt dus de baan in het verpleeghuis! Fijn voor je. Dat sluiten van de zaak lijkt me heftig; het was toch een deel van je leven! Laat die drank maar staan, want je weet "Niets is het waard om te drinken!"

@ Rosa: ik ben zo blij voor je dat je goed gaat. Je hoofd zal wel leeggeblazen zijn van alle muizenissen door die fietstocht!;)

@ Albatros: wat goed dat je het gered hebt in het café zonder te drinken. Je zult zien dat ze er binnen de kortste keren aan gewend zijn.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond allemaal,

ik hang zeer vermoeid maar heeeeeeel erg voldaan op de bank.

zere rug, maar opgeruimde garage.

niet normaal hoeveel ik weg smijt.

dat wordt twee keer rijden met het karretje morgen.

en de auto zit tjokvol met spullen voor de kringloop.

ik vond zelfs de koopacte van het huis....

in de garage!

van 15 jaar geleden.

moet je nagaan.....

het was even goed om dit te doen.

nu alleen mijn kledingkast nog

mooi klusje voor op een avond

maar nu niets meer

eten maken

en verder heeeeeel vroeg naar bed

ben fysiek zo moe

het was een goede dag.

ik drink nu wel een wijntje

maar ik ben een minderaar

en hou het dan ook vandaag zo

fijne avond allemaal

ik log zo weer uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echt wel.... kwam troep tegen va mij ex man!!!!! we zijn al zeven jaar gescheiden....

maar zijn vader brengt morgen de troep weg!! ik kan t alleen betalen. t merendeel was troep van ONS

nou ja...

maakt even niet uit.

weg met die ........

vrijdag nieuwe koelkast en vriezer

een soort van schoon begin

moet je niet te vaak doen

beetje te duur....

maar in mijn geval echt nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel me compleet opgeschoond

huis compleet op orde

zelfs garage

wijnrek weg

heerlijk gebadderd

gescrubt

maskertje

voetjes verzorgd

nageltjes gevijld

bed verschoond

vriendin gezellig op de thee en perenbubbels gehad

alcoholvrij natuurlijk....

was even fijn

t was een balans

niet alleen oven mijn verdriet

ook over haar onmacht

en gedoe met ex, vreselijk.....

ik ben alleen te moe om te eten

toastjes

peppadew

olijfjes

nu nergens meer zin in.

hoef alleen voor de middelstenog een pizza in de oven te gooien en dan ga ik met de jongeste gelijk naar bed.

ik heb het verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond frummels.

ik hoop dat je vannacht dan nog wel kunt slapen Rapi, och en misschien gaat het allemaal wel erg mee vallen meid.

Stientje slaap lekker meis.

Zo het bezoek is weg. Was weer gezellig. Mijn broer en z'n vrouw moeten altijd een verhuiswagen met lekker eten mee nemen en gaan ook weer met een verhuiswagen vol eten terug.:P

M'n broer is veel rustiger geworden en erg fijn om mee om te gaan. Dat is wel eens wat anders geweest hoor. Dit is een toffe broer. Hij is trouwens aan het lijnen en is al 15 kg. af gevallen. nu nog 15 kg. en dan is hij aan zijn gewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...