Spring naar bijdragen

Donderdag 27 juni 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

@Madeleine

"Gevalletje hyperventilatie"... Je doet er vrij luchtig over.

Weet je nu ook hoe je zo iets kunt stoppen? (Gaat met het ademen in een zakje of zo, toch?)

@Polly

Vroeg naar bed: zou ik ook doen met citroenwater... Ik zit aan de sinaasappel/perensap ;)

@Yvonne

Het meervoud van Lef = leven. Altijd gedacht meervoud van Lef = Leffe (dubbel of triple...) :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Lieve allemaal,

Het gaat weer redelijk. In ieder geval droog.

Maar hoe het verder moet weet ik niet.

Iedere keer als ik val doe ik iemand pijn. En dat maakt het alleen nog maar moeilijker om verder te gaan.

Dit kan zo niet doorgaan.

Heb een schop onder mijn kont nodig.

Niet zo zielig doen.

Maar het kost me zoveel moeite stappen vooruit te zetten.

Stapje voor stapje. Er is geen andere manier. En droog natuurlijk, anders wordt gaat het van kwaad tot erger, dat heb ik aan den lijve ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi MM

niks schoppen hoor

gewoon mild en met respect

voor jezelf.

niet zielig, maar realistisch

stapje voor stapje idd

en per dag

ook jij kunt het:heart:

Madeleine, google eens naar reichiaans ademen/lichaamswerk

er is van alles te lezen en ook de bieb heeft daar boeken van.

Je kunt jezelf heel gemakkelijk anders leren ademen.

het bekende zakje is een soort van EHBO om de paniek weg te halen,

maar onderdrukt slechts de symptomen. RLW kan je helpen door de paniek heen te ademen, zodat je er niet meer bang voor hoeft te zijn en er ook van af kunt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om iets van je te horen, MM. En verder sluit ik me bij Jane4 aan.

Jane4, ik had er voor vanavond de hele week en hele dagen last van. Ik kon mijn ademhaling aardig onder controle houden. Vanavond zat ik gewoon rustig op de bank, had net koffie in geschonken en ik werd opeens zo raar in mijn hoofd. Het heeft me letterlijk overvallen. En toen werd ik zo bang, want wat moest ik doen? Mijn vader lastig vallen? Een vriend bellen? Bij de buurman aanbellen? Hou er niet van om ruimte in te nemen (nuchter dan, want zondag heb ik aardig wat ruimte ingenomen. :$). En toen werd het nog erger. Het gevoel dat ik elk moment tegen de grond kon klappen. En toen besloten mijn vader een bericht te sturen en daarna direct de doktersdienst. Ben eerst door een assistent gebeld en toen door dienstdoende huisarts. En toen ik de arts aan de lijn had, kwam het er allemaal in één keer uit. Compleet overstuur i.c.m. janken. En toen hij zoiets als 'U bent aardig in paniek?' toen kwam het bij mij binnen en verdwenen de klachten. Of bijna alle klachten, want ik blijf heel erg licht in mijn hoofd. Maar niet heel gek na zo'n aanval. Dat was wel de hefstigste die ik tot nu toe heb gehad. Pap wilde gelijk langskomen, maar zei dat het niet nodig was. Een warme douche genomen en ja, hopen dat ze verdwijnen. Want dit is niet fijn.

Maar ik zal eens googlen, want extra hulp is nooit weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt het goed gedaan: contact gezocht

en hulp gebeld. als je in paniek bent kan

het beheersen, maar als je even een lijstje maakt

hoef je niet bang te zijn.

een oefening opschrijven (bijv. naar je buike ademen met je hand erop, naar je hand

toe ademen dus.. Desnoods eerst dat plastic zakje voor nood om de paniek eraf te halen.

Maar beter is het om die oefeningen van RLW je eigen te maken, als voorbereiding.

Hoe meer je oefent hoe minder aanvallen je krijgt.

Met een RLW therapeut kun je zelf die hyperventilatie opwekken in een veilige setting,

dan kan de oorzaak naar boven worden gehaald en kun je daarmee aan de gang.

Maar dan moet je echt een serie sessies aangaan, en die worden niet helemaal vergoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat met de hand op de buik heb ik in het verleden geleerd. Dat heb ik vanavond wel gedaan, maar toen leek het opeens alsof ik geen lucht meer kreeg. Pas toen ik in huilen uitbarstte was het over. En dat huilen was echt een opluchting, net alsof dat het einde was. Want dat lukte me de hele week al niet, om tot een ontlading (?) te komen.

Maar ik heb een pagina gevonden en deze opgeslagen onder mijn favorieten, dus die ga ik morgen even in alle rust doornemen. Dank je daarvoor.

Ik ga slapen, droog dat dan weer wel. Welterusten! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht allen,

Ik kom me even droog afmelden en iedereen welterusten wensen. Vanavond heb ik voor de laatste keer hier gekaart (Skipbo). Mijn man houdt niet van spelletjes en wil alleen met me kaarten in de vakantie, om mij een plezier te doen.

Morgen gaan we inpakken en dan zijn 's avonds de kaarten en de schudder ingepakt.

Wat zijn de laatste dagen snel gegaan!

Tot morgen allemaal en slaap lekker, ook Madeleine!

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...