Spring naar bijdragen

Zondag 7 juli 2013

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Frums.

Ik ben er vroeg bij, bijna niet geslapen en zo brak als wat.

Op het verzoek van Hots ff geen uitgebreid ontbijtje, maar een goed gesprek rond de tafel, uiteraard wel voorzien van kannen thee en koffie.

Om maar met de deur in huis te vallen: Ik drink nog steeds en sport ook nog steeds overmatig. Ik heb me nu ook aangemeld op een eetstoornissen forum, waar het eea op zijn plekkie lijkt te vallen, aangezien ik niet eet (kan ook door de leverontsteking komen, maar ik ben blij met het afvallen wat erbij komt kijken). Een half jaar geleden woog ik bijna 10 kg meer.

Zo, mijn (zachtgekookte) eitje kwijt, wie volgt?

Ondanks deze ietwat andere opening van de dagdraad en de somberheid die er uit klinkt wens ik iedereen een heerlijke zondag, het weer wordt fantastisch. Ik ga ervan genieten in Zwolle, met de colorrun, waarbij ik elke km verf over me heen krijg :D, lollig!

Ga goed, wees wijs en doe mij niet na.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen mensen, weinig te beleven hier nog zie ik.

Gisteren maakte iemand de opmerking dat er momenteel zo weinig geschreven wordt in vergelijking b.v. met, pakweg, een jaar geleden. Ik vraag me af of dat wel zo is.

Natuurlijk is het zo dat op bepaalde tijden 20 of 30 pagina's per dag niet ongewoon waren. Echt bij lezen was amper te doen. Maar ik ben wel eens aan het tellen geslagen op een aantal van die dagen. En wel het aantal berichten waarin iets gezegd werd. En dat "iets" mag dan best met een korreltje zout genomen worden, want niet alle berichten hoeven echt serieus te zijn. Toch kom je dan tot de conclusie dat het met het verschil met nu wel meevalt. Want ook tijdens deze "veelschrijfdagen" kwam je dan ook echt niet verder dan een pagina of 3,4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.

Lies, ik wens je een prettige en leuke loop.

Maar....wel drinken, niet eten, veel sporten....

Goeie genade meis, wat doe je jezelf en je omgeving aan?

Een dikke maand geleden nog bijna verdronken door een zware training aan te gaan met drank in je lijf...

En nog steeds op precies dezelfde manier bezig?

Op deze manier hoef je niet eens te wachten tot je lever het opgeeft toch?

Kop en kom op meis... echt iets er aan doen nu voor ze je dood uit het water moeten vissen of van straat mogen oprapen.

Ik heb de draad van gisteren even doorgelezen.

"De goede raad,en het koetje dat is vergeten kalf te zijn willen alleen nog hun eigen prestatie delen.

Soms heb ik zelfs het idee dat een eigen obsessie gelucht moet worden om zichzelf te sterken.

Afhankelijkheid is zwaar,maar halleluja verhalen zonder zelf reflexie louter en alleen maar omdat je jezelf steunt stoort mij."

en

"De helft van tijd gaat het nu over de koffie, goedemorgen wensen en de thee onder de theemuts vertellen wat ik, wij gaan doen vandaag en slaapwel.

Een ieder zet een ander op de dagpact, terwijl ik van mening ben; als je wat wilt zul je inzet moeten tonen en actie moeten ondernemen, zelf. "

Twee opmerkingen die mij behoorlijk storen.

Naar aanleiding van de eerste wil ik zeggen dat er hier veel meer mensen zijn die vanuit een toch heel wat minder zelfzuchtig standpunt posten en proberen een ander tot steun te zijn dan jij lijkt te denken.

Wat jammer dat je je medefrummers (over het algemeen) zo ziet.

De tweede opmerking over het gezellige koetjes en kalfjes gepraat.... ach, die discussie is er al zo vaak geweest.

Ik ben van mening dat een huiskamer (want dat is 'ditjes en datjes' toch uiteindelijk) met alleen maar zware kost niet werkt. Tenslotte hebben we vele draadjes waar wel degelijk over alleen maar probleem gerelateerde onderwerpen wordt gesproken.

Ja, er wordt veel over koetjes en kalfjes gesproken in de huiskamer.

Dit is in de loop van de tijd voor veel mensen die zich de weg omhoog knokken een prettige plek geweest, naast de zware kost ook een plekje waar je even gewoon contact met de ander kunt hebben.

Maar op moeilijke momenten kun je hier ook terecht en stopt het gekeuvel en gaat het over in serieus proberen de ander te helpen.

De kans dat ik op mijn vingers wordt getikt door Tactive omdat ik inga op opmerkingen van gisteren en daarmee een negatief stempel druk is groot.

Dan maar.... ik vind de negatieve opmerkingen van gisteren genoeg aanleiding om nu zelf even negatief te reageren.

Ik wens iedereen een prettige zondag.

En sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het niet erg dat er minder wordt geschreven, idd wel makkelijk bijhouden. Maar wat ik, net als Hot, een beetje mis zijn bijv. de trekmomenten, of andere alco-aanverwante zaken. Dingen waarin we herkenning kunnen vinden en elkaar steunen.

Maar natuurlijk moet er ruimte blijven voor de dagelijkse dingetjes, anders wordt het voor sommigen mss te zwaar. En mensen als Jane en Bol zijn hier al zo lang, ik vind het altijd fijn om even wat van ze te horen.

Laten we voor de middenweg gaan en het elke dag op 10 pagina's houden, niet meer of minder :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dylan, ik ben er wel eerder voor op mijn tengeltjes getikt... 'ingaan op' kweekte niet de juiste sfeer vond men dan :P

Maar goed, ik kan me er niet druk over maken hoor.

Ik voelde me oprecht gekwetst door beide opmerkingen.

Maar kan er inmiddels al weer hartelijk om lachen.

Wie zegt er ook al weer dat zoiets meer zegt over ... dan over... ? :D

Ik ben een omeletje aan het bakken.

En ga met een bakkie verse koffie en een broodje ei nu heerlijk genieten van de mooie dag.

Gisteren heb ik de hele dag mogen werken in een aircogebouw, dus ik heb nog wat in te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen alle,

vannacht beter geslapen dan gisteren (kom net mijn bed uit gerold)

hond is het er wat minder mee eens want eerst moet het baasje 2 bakkies koffie :S voor we gaan wandelen.

broodjes uit de vriezer gehaald. ik merk nu ik bijna een week droog sta ik weer een drang krijg naar ontbijten!.

vraag aan jullie. gisteren middag rond 15.00 uur (mijn normale starttijd) kreeg ik drang. ben toen met de hond gaan wandelen en daarna gaan eten. Het hielp. Nouw mag er wel een paar kilo's bij mij aan komen das geen probleem graag zelfs, ik hoop alleen niet dat het eten een vervanging gaat worden als jullie snappen wat ik bedoel. Zonder drank gaat prima (op de onrust na dan) maar die wordt minder zodra je lichaam zich heeft aangepast (bloeddruk gedeelte) (hoop ik :D)

ik moet hierbij melden dat ik eigenlijk nog maar 1x per dag normaal at (avond eten) dus regelmaat is goed voor mij.

Het zou vervelend zijn ik kan wel (tot op heden ) zonder drank maar zonder eten kun je niet.

mensen met ervaring ?

Gelijk maar even een minder luchtig onderwerp erin :D

Dagpact

Runningliesje

Knorr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey knorr!

Ik wil juist afvallen en ben bang aan te komen als ik stop met drinken. Terwijl er in die biertjes ook de nodige cal. zitten. Momenteel eet ik ook alleen avondeten en ik hoop dat dat snel veranderd als ik net als jij een week verder ben. Wat onwijs goed zeg dat je trek hebt in je ontbijt. Dat is een waanzinnig goed teken!

Ik heb nog helemaal geen trek. Kan ook door de evt. leverontsteking komen waarop ik ben getest.

Ga zo door knorr!

Je bent een goed voorbeeld voor mij!

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Knorr.

Je leest het hier wel vaker hoor dat, stoppen met drinken de eetlust opwekt. Gewoon aan toegeven, je lichaam heeft nu alles nodig om te herstellen. Dus goed eten. Bovendien, met een volle maag krijg je minder last van trek. Zodra je trek krijgt, zorg dat je iets in je maag hebt zitten.

Als het de spuigaten uit komt, kun je dat nog altijd aan pakken.

Nu is het belangrijk dat je adb. wordt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, zonaanbidders :)

Yvonne, fijn dat je nog even terugkomt op gisteren. (Toen voelde ik me niet zo gehoord)

Die tikjes op de vingers van Tactive kunnen nooit zo hard aankomen dan de tikjes die ik van 'Hots' ervoer.

Thx

@RL - als dat zo doorgaat zien we je inderdaad eerder op het Journaal dan in Studio Sport, Liesje. En als ik het zo lees kunnen we er op wachten... (Fijn dat je op het Dagpact staat! Ik kan niet wachten op je verhaal vanavond!!)

@Knor - Volgens mij moet je je niet meteen zorgen maken nu je lijf zich normaal gaat gedragen en om eten vraagt. Je vraagt naar mensen met ervaring? Ja! Ik kan ook niet zonder eten :-) Eet smakelijk!

@Bol - Hou het droog! (Ook in de keuken :)

Dagpact

Runningliesje

Knorr

Metijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knorr, van wat ik lees heb je, wat eten betreft, weinig reden om je zorgen te maken. Integendeel.

Een gezond gewicht is komt nu eenmaal door een combinatie van een aantal calorieën en een hiermee in balans zijnde hoeveelheid aan beweging. Dat geldt voor iedereen en staat dus in principe los van alcohol.

Stoppen met alcohol heeft wel invloed op de meesten voor wat betreft gewicht. Voor mij gold dat ik na een maand ongeveer 10 kg. was afgevallen. Ondanks het feit dat ik meer en gezonder ging eten.

Na verloop van tijd kwamen deze kilo's echter ook weer terug. Voor mij geldt echter dat zowel het laagste als het hoogste gewicht wel acceptabel waren in combinatie met mijn lengte.

Kortom, het thema "vervanging" is hooguit een punt van aandacht. Niet iets om je echt zorgen over te maken. In jouw geval dan bedoel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan: Ik had het over een evt. leverontsteking. Er is laatst bloed geprikt en daar kijken ze naar hepatitis. Tot nu toe was er op de echo enkel leververvetting te zien.

Misverstandje! ;)

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe het gaat vandaag! Zowel het loopfestival als het drooghouden, maar eerlijk is eerlijk, ik sta nu idd op het dagpact, dus laat het jullie vanavond weten. En ik sluit me niet voor niets weer aan!

Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
.. (kan ook door de leverontsteking komen, maar ik ben blij met het afvallen wat erbij komt kijken). Een half jaar geleden woog ik bijna 10 kg meer.
...
quote>

Ik had het toch goed gelezen? Nou ja, niet belangrijk.
Verder, je weet deksels goed wat je te doen staat en wat de gevolgen zullen zijn wanneer je door gaat zoals nu. Je doet het alleen niet. Wat valt er dan nog te zeggen.
Een forum voor eetstoornissen gaat je daarbij ook niet helpen is mijn bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen,

wij zijn in de ardennen, Bouillon kan dus maar heel even inloggen.

Bollie , ik bedoelde niet dat het niet heel goed van jou is, maar eerder het feit "het merendeel van de bevolking".

Dat er nog nooit zoveel (vooral jongeren maar evenzeer ook ouderen), aan de Research chemicals (RC 's) en de dino's (alc, benzo, cocaïne etc) mensen verslaafd geweest zijn als nu.

Verder geef ik Dylan wel gelijk met de 30 berichten.

Kom er wellicht later nog op terug!

Nu naar een scoutsfeest en dat is uiteraard ZONDER wifi!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...