Spring naar bijdragen

Donderdag 18 juli 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

Hot. wat voel jij als je iemand denkt pijn te doen? Voel je je dan een nietsnut? Een waardeloos vent? Voel je je schuldig?

Ikzelf heb n.l. bijna altijd last van hevige schuldgevoelens. Die zijn toch een heel eind aangepraat door mijn moeder. Mocht nooit geen grote mond geven want dan deed ik mijn moeder pijn, zei ze altijd. Daardoor bleef ik altijd met een hoop rot gevoelens zitten, en kon me naar haar nooit echt uiten. Dat is m'n hele leven zo'n beetje bij gebleven. Nu ben ik er iets van af en durf meer voor mijzelf op te komen. Wat is bij jou de oorzaak waardoor je niet kwaad mag zijn op een ander? bovendien vind ik het erg mee vallen met de pijn die je mij doet hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo en nu de rest van de berichten.

Allereerst: Draak van harte gefeliciteerd met je verjaardag en vele jaren in goede gezondheid gewenst met je Vikingprinses.

rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;rose;:musicnote:::sun::sun::D:present::musicnote:::sun::lips:D:;

Op de markt was het vandaag zo verschrikkelijk stil, ook in de winkels. Het hoogtepunt van de vakantietijd, denk ik. Tuinen en post van de buren te verzorgen!

@ Tatum: voor jou ook bijna! Hier werkt de halve ploeg door in de bouwvak, maar ze lopen dan ook ver achter! We zitten nog steeds in de troep.

@ Lidia: gaat het goed?

Ik mis Marc weer. Goede voornemens in daden omzetten Marc, als je enigszins kunt. :present:

@ HTS: wissel drank of met water en eet voldoende! Ervaringsdeskundige hier.

Tot nu toe heb je je heel netjes gedragen. Houden zo!

@ Bollie: heb je gisteren echt alleen maar walnoten gegeten? Ik heb net op de markt verse kapucijners gekocht. Eens per seizoen mag dat van mij. Ze waren wel al groot.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,

Net zelf humus gemaakt voor op brood,

Phoe, wat een werk.

Aan het volgende begonnen;

Pasta, met pompoen en gorgonzola

Wederom, een boel werk.

Nou ja, rest maar invriezen, voor slechtere tijden:D,

Lytse,

Lekker, verse kapucijners!

Het is dat ik vrij ben vandaag.

Even lekker de tijd, om te tuttelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lytse gisterenavond alleen maar noten gegeten. O nee en ook nog twee haringen. Dit jaar zijn ze heerlijk. Niet zo'n traansmaak er aan.

Vanavond hier verse tuinbonen. Van de buren gekregen omdat ik hun ramen gewassen heb.:P

Humus Rap? Is dat die pasta voor op het brood?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie,

Humus, wordt gemaakt van kikkerewten, knoflook, gember enz.

Er zijn heel veel variaties mogelijk

Ik heb er ook nog 2 rode paprika's en 1 aubergine doorgedaan.

De laatste 2 eerst geroerbakt, en daarna alles gepureerd.

Je kan het ook kant en klaar kopen, maar in het kader van de gezondheid, dus alles zelf gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, droogstoppels!

Hier net weer begonnen, nog 7 late dienstjes en dan ferien.

Heb er zin an, zat te doen.

En lekker bootje varen......

Hotsie, laat ze niet te veel klotsie. Nie choe voor je maaggie.

Hou 't zo droog als jullie willen, ouwe ex schuinmarcheerders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: Ja, het suikervrije leven gaat nog steeds heel er goed.

Al heb ik vanmiddag wel een klein beetje (stukje koek bij de thee) gezondigd.

Mooi vond ik het om te voelen dat ik aan dat beetje genoeg had, eerder zou ik er alleen maar meer van willen.

En bij jou: eet jij ook (nog) suikervrij ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Kastanje,

Ik probeer nog steeds suikervrij te eten.

Maar heb soep gekocht, en daar zat dus suiker in.

Toen biologisch brood,

Zie ik thuis, dat daar ook suiker in zit.

Ik ben dol op beschuit, lekker met aardbeien, gezond toch?

Maar ja, ook in de beschuit zit suiker, wat voor soort je ook neemt.

Dus ja, snap niet zo goed waarom er echt bijna overal suiker in moet.

Maar goed, we doen ons best, vind je ook niet?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kastanje: geweldig! Gefeliciteerd met je drie maanden!

:D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon::D:sun::moon:

Ga zo door!

Ook gefeliciteerd met de goede uitslag van je dochter. Zulke dingen blijven spannend!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dames.

@ Marika: bij jou vind ik het een verschil van dag en nacht of je gedronken hebt of niet. Goed dat je jezelf aan het aanpakken bent. Ik ben zelf ook bezig, maar dan weer op andere punten.

Dat je je vergelijkt met je moeder is, denk ik, logisch. Haar reacties heb je steeds gezien en die zijn dus ingesleten. Moeilijk te doorbreken en ook niet door te slaan naar de andere kant.

Mijn moeder was eeuwig en altijd te laat (bijv. in de kerk). Dat vond ik zo vreselijk dat ik overal een kwartier te vroeg ben!:huh:

@ Mami: jij bloot in de tuin? Wat vind je schildpad daar dan van? In mijn postzegeltuin zouden de buren de politie waarschuwen, vrees ik.

Ik denk ineens aan al die plekjes die nog nooit zon hebben gezien. O, wat zou ik verbranden!:o

@ Krekel: je staat in de gang. Kom je vertellen hoe het met je gaat?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof je meis,

ben moeder van een Asperger-zoon

die jarenlang is gepest

en zelfs met een hersenschudding thuiskwam van een schoolreisje daardoor,

en met wurgsporen van school kwam; toen was hij 8 of 9.

Zijn woorden waren: zij zijn zieliger dan ik mam, want zij hebben het nodig

om mij te pesten.

Die ben ik nooit vergeten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krekel staat bij "wie is wie", voor de geïnteresseerde lezertjes.

@ Marika: ik ben de eeuwige op en neer.

Met de drank gaat alles prima gelukkig, maar mijn lijf is een ander verhaal. Mijn therapeut is op vakantie en de vervanger bakt er niets van. Afzien dus.

We zitten in onze buurt al maanden in ophoging van wegen, riolering e.d. en de tuinen moesten aangepast. Stof in het kwadraat! Deze week konden we eindelijk wat aan de tuin gaan doen. Manlief het zware werk en ik voor de aanwijzingen en de fijne afwerking!:D

Dat was leuk. Ik ben ook weer begonnen met nordic-walking.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...