Spring naar bijdragen

maandag 26 augustus 2013


Jen

Aanbevolen berichten

Nou A3 ik wil toch wel even reageren op de zin dat psych. flapdrollen zijn.

Das niet helemaal waar hoor. Mijn vriend was klinisch psycholoog en kreeg echt de moeilijke gevallen van heel de omtrek en verder. Daar waar sommige andere psych. het af lieten weten, ging hij door, en bleef mensen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A3: Het flapdrol-gehalte ligt daar idd hoog.

Je hebt meer aan ervaringsdeskundigen, maar die kunnen geen detox regelen of medicatie voorschrijven. Goed advies geven wél!

Die psycholoog is wel okee, komt een beetje bangig over, net alsof hij ook bang is voor die arts... Dus of het hem gaat lukken? Hij gaat iig zijn best doen (volgens hun normen :P, geintje)

Leeftijdsgenootje, hahaaa, je kent het he?

Ik ben één van die lui die regelmatig brult nu toch écht weg te gaan, maar ook niet zonder het forum te kunnen. Ik ben iig blij dat wij er beiden nog zijn.

En ik vind het heel fijna dat Miranda (of een ander) mij op het dagpact zet, helpt me echt om niet te drinken. Ik denk dat we dat gewoon onderling moeten afspreken. Wie niet door een ander op het DP wil worden gezet geeft dat dan gewoon aan.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@A3, allemaal onderwerpen in de 'Cirkels van Van Dijk', dus wel zeker relevant.

Oké, ik worstel de laatste tijd met de vraag of ik het wel echt wil: nooit meer een wijntje...

Het is soms zo saai en als verlegen man schiet het zo ook niet op met een relatie.

ps: ik haak zo echt af naar werk... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Even pauze voor mij; ik haak even af.

Het gaat hier de laatste tijd wel erg veel over nicotine, benzo's, psychische problemen, dierenleed, gezinsproblemen...

Alcohol lijkt wel een bijzaak.quote>


Een aantal zaken die maken dat je gaat drinken.
Alcoholisme is 9 van de 10 keer een dubbele diagnose.
Alcoholisme is vaak het gevolg, de oorzaak ligt dieper.
Gezin en psychische problemen zijn oorzaak nr 1!

Maar jij hebt waarschijnlijk alleen een alcoholprobleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wijfie dat zijn toch erg zware dagen. Voor je man maar ook voor jou. Je kan niets anders doen dan afwachten en proberen voor je man toch een beetje een steun te zijn ook al is dat moeilijk. Je moet jezelf dan wegcijferen en dat valt om de dooie dood niet mee.

Wanneer krijg je nu de definitieve uitslag, hebben ze dat al gezegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, lieverd, hou je taai, we denken allemaal aan je.

Je bent er voor je man, vergeet jezelf niet.

Probeer (zonder drank!!!) af en toe een uurtje voor jezelf in te ruimen als het lukt, je bent het waard!

Kusssss :sun:

Ik heb net een training achter de rug flink wat kms gefietst en gezwommen in de plas, en daarna een forse tempoloop. Dit alles met 'de coach van de dag', een goeie vriend van me. Veel goede adviezen gehad om mijn techniek te verbeteren, en het weer was heerlijk. Dit alles zonder pillen, dat is gevaarlijk. Nu geen behoefte aan, voel me heerlijk na het sporten. Kijken hoe lang het duurt, de afkick komt altijd weer terug weet ik uit ervaring. Probeer de inname te beperken.

En idd, dit forum is net als de CA, er zit van alles en nog wat, daar moet ook ruimte voor zijn vind ik, ook over koetjes en kalfjes. En zou gedwongen voelen om het alleen maar over alco te hebben.

Ik heb trouwens even een kort trekmoment gehad, maar ze worden steeds minder en korter. Bijna een maand! :D

Kastanje lieverd, gefeliciflapstaard! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie probeer toch iets te doen, al is het maar een kwartiertje. Je klinkt depressief en dat risico is er heel gauw..

Wat ik toen deed was toch wat ruimte nemen voor mijzelf, al was het maar een paar keer per dag. Heel even iets voor mijzelf doen. 10-15 min.

Als je dat niet doet wordt het alleen maar zwaarder en zwaarder. Zoveel energie geven aan je man alleen houd je niet vol.

Waarom kan je niet repeteren? Kan er niet iemand heel even een uurtje op je man passen? Zorg ook voor jezelf meisie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Spud. Had al gezien dat je ook een teller in elkaar had geprutst haha.

Ik las ook zo de posting van Joris over het jaarpact en dacht: Misschien is dat wel wat, een teller combineren met het jaarpact.

Dus iets van een teller plakken aan de namen van de actieve forummers en deze weghalen bij mensen die zich nooit melden op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Originally posted by: MarcelK1970
Originally posted by: A3
Even pauze voor mij; ik haak even af.

Het gaat hier de laatste tijd wel erg veel over nicotine, benzo's, psychische problemen, dierenleed, gezinsproblemen...

Alcohol lijkt wel een bijzaak.quote>


Een aantal zaken die maken dat je gaat drinken.
Alcoholisme is 9 van de 10 keer een dubbele diagnose.
Alcoholisme is vaak het gevolg, de oorzaak ligt dieper.
Gezin en psychische problemen zijn oorzaak nr 1!

Maar jij hebt waarschijnlijk alleen een alcoholprobleem.

quote>



Ja Marcel, ik denk het wel eigenlijk.
Die 'diepere' problemen zijn natuurlijk de portemonnee van alle psychologen die ermee aan de haal gaan.
Ik drink soms uit verveling, maar oké, dat mag dus kennelijk officieel geen probleem heten.
Ik doe niet aan pillen en poeders, heb geen gedoe in mijn familie, heb geen problemen binnen mijn gezin, heb zelfs veel plezier met mijn gezin, heb leuk werk, kortom: ik ben een van die 1 op de 10 die alleen maar soms teveel zuipt.quote>


Dus omdat jij een geweldig leven hebt eigenlijk mag een ander niet zeuren.
Geweldig inlevingsvermogen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ik val binnen en lees niet alles terug.

Kliniek gebeld, omdat het niet goed is gegaan van het weekeinde. Vanaf vandaag opnieuw stoppen. Nu voor minimaal een jaar. Realiseren dat alcohol en ik nooit meer samen gaan. Ze belt morgen om te vragen hoe ik de avond ben doorgekomen en op mijn vraag of het zin had om me aan te sluiten bij de aa was ze heel stellig dat ze dacht dat die wel degelijk wat voor me kunnen betekenen. Verder ben ik echt super moe. Het gaat vroeg naar bed.

Er waren leden die wisten dat het niet goed was gegaan dus dacht meld even hoe het is verlopen vandaag.

Iedereen die het kan gebruiken sterkte en voor rest iedereen een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

@ Joris en A3: ik ben begonnen met te vragen of Albert me op het dagpact wilde zetten en andersom doet iemand het voor hem ook, als hij in Frankrijk is.

In zoverre voldoe ik aan de criteria, dat ik me overdag meld en me iedere avond droog afmeld. Ook vandaag kan ik nu pas komen en zijn er al gevaarlijke momenten geweest. Te weten dat ik op het dagpact sta, is voor mij een extra stok achter de deur, en ik ben me er erg van bewust dát ik erop sta.

Mijn mening is dat het oké is als iemand anders je erop zet, maar dat je je wel 's avonds, of als het echt niet kan, de volgende dag, moet melden om te zeggen hoe het gegaan is.

Kastanje en Ms Luzac van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Ik zou het leuk vinden als Ms Luzac even zou vertellen hoe het momenteel met haar gaat.

:musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::):musicnote::moon::)

Nog niet bijgelezen, maar nu eerst aan het eten.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie automatisch krijg ik, als ik met jou zo bezig ben, herinneringen terug aan de tijd dat ik J. verzorgde.

Het eerste wat bij me opkomt is, dat ik heel erg blij ben dat ik het allemaal zo gedaan heb zoals J. het toch een heel eind wilde.

Ook ben ik nog erg blij dat ik de laatste jaren niet meer dronk en hier bij het forum terecht ben gekomen. Dat heeft me erg geholpen.

Als ik dat niet gedaan zou hebben en gewoon steeds gedronken zou hebben, had ik zeker met het gevoel gezeten, hem verwaarloosd te hebben en dat zou de rest van m'n leven bij gebleven zijn.

Als je zou vragen, wat zou je anders gedaan hebben, zou ik zeggen, ik zou J. minder verwend hebben, hem toch dat laten doen wat hij nog wel kon ook al zei hij niets meer te kunnen.

Ik zou er tegenin gegaan zijn als hij weer zou zeggen dat ik de beste was, en alleen ik kon hem verzorgen en het stoma goed vervangen enz. Ik zou toch meer over gelaten hebben aan de thuiszorg ook al vond J. dat vaak verschrikkelijk.

Wat ik heel fijn vond was dat ik op een gegeven moment er niet meer alleen voor stond en de thuiszorg me hielp, waardoor ik ook een paar uur zo maar weg kon, zonder me druk te maken of er iets ergs zou gebeuren met mijn manneke.

Wat ik ook heel vaak zeg Wijfie, ga daar eens achteraan en probeer uit te dokteren wat jouw rechten zijn en wanneer je recht hebt op thuiszorg, want als je daar mee wacht is het vaak te laat.

Wat ik wel goed gedaan heb is iedere dag, jaar in jaar uit geluisterd naar wat hem dwars zat, hij kon uren praten over de nacht die hij mee gemaakt had en de angsten en paniekaanvallen die daar bij kwamen. Maar waar ik altijd erg van genoot was als ik hem aan het wassen was, nagels aan het knippen was enz. ik hem daar ook van zag genieten, want de momenten van genieten waren kort dus nam ik die heel goed in mij op.

Maar het belangrijkste voor mij was, dat ik toch geprobeerd heb hem te accepteren zoals hij op dat moment was. Daardoor had ik vaak nog wel contact met hem.

Sorry kanjers voor dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...