Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 agustus 2013


Runningliesje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Akelei, ik weet niet waar het bij jou om gaat maar ik kan me het gevoel levendig voorstellen.

Zo ben ik eens bij verstek veroordeeld in een procedure waarvan ik niet eens wist dat die liep! Ik hoorde pas van een vonnis toen een deurwaarder dit kwam betekenen.

De rechtbank had alle stukken gestuurd naar een mij onbekende naamgenoot in een heel andere woonplaats. Die zal er wel niets van begrepen hebben en alles bij het oud papier gedumpt of zoiets.

Bij navraag achteraf gaf de rechtbank de fout ruiterlijk toe maar ja... er was een vonnis, dus niets aan te doen alhoewel ik met de hele zaak niets te maken had.

Hoger beroep denk je dan. Maar dat kon niet. Bedrag nét te laag. (Tegenwoordig minimum bedrag van 1750 euro geloof ik). Ik mocht dus "gewoon" betalen.

Kan dat in Nederland? Ja, dat kan in Nederland!

En dan heb ik het nog niet over de advocatenwaanzin in een echtscheidingsprocedure. In dit soort gevallen mag je alleen hopen dat je schathemeltje rijk bent zodat advocatenrekeningen "peanuts" zijn of juist straatarm waardoor recht bestaat op toevoeging (goedkope advocaat).

In alle andere gevallen word je uitgekleed. Word je niet door de kat gebeten, dan wel door de hond.

Trouwen is dus pure waanzin, soort Russische roulette, tenzij je schatrijk of straatarm bent :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, ik helaas ervaring met zo'n toevoeging

en die goedkope advokaat van mij deed dus ook weinig voor haar

(gemeenschaps?)geld. Mocht de financiele afwikkeling alsnog

positief uitpakken, dan mag die adv. alsnog haar volledige salaris

declareren. En ik mag er dan op vertrouwen dat de gemeenschapsgelden

terug worden betaald? Wie controleert zoiets?

Nee, dan kun je beter schathemelrijk zijn en een dure advokaat nemen,

dan mag de armere wederhelft wel de helft daarvan ophoesten.

Kan dat in nederland? ja dat kan in Nederland.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me gelukkig prijzen dat ik een heel goed huwelijk heb. Geen advocaten nodig.

Wel in andere zaken, waarbij ik idd een hoop geld kwijt was en uiteindelijk zelf het meeste heb gezegd in de rechtzaal.

Ik raad iedereen een rechtsbijstandverzekering aan.

De loodgieter is inmiddels ook weer weg, hij geeft al mijn koffie opgedronken :P

We hebben nu wel zo'n stoere douchekop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
Ik mag me gelukkig prijzen dat ik een heel goed huwelijk heb. Geen advocaten nodig.quote>


Dat dacht ik ook gedurende meer dan 20 jaar.

Wel in andere zaken, waarbij ik idd een hoop geld kwijt was en uiteindelijk zelf het meeste heb gezegd in de rechtzaal.
Ik raad iedereen een rechtsbijstandverzekering aan.quote>


Wel, die had ik dus ten tijde van het eerstgenoemde gevalletje. Nota bene 20 jaar daarvoor aan mijzelf "verkocht" omdat ik toen een eigen assurantiekantoor had.
Nooit nodig gehad tot op dat moment en jawel hoor... verzoek om bijstand afgewezen. Reden: Gevalletje niet op tijd aangemeld. Ik: "Ja maar... ik weet hier pas sinds een paar dagen van af". Niets mee te maken.. u had dit al moeten melden voordat er een rechter aan te pas kwam. Zie polisvoorwaarden. Einde verhaal.
Meteen die verzekering opgezegd toen.







Link naar opmerking
Deel via andere websites

Één keer heb ik echt een goeie gehad A3.

Ik had een zaak aangespannen en ze hadden hem geseponeerd, en dat terwijl het DNA helemaal nog niet was onderzocht.

Mijn advocaat heeft er toen voor gezorgd dat de zaak alsnog heropend werd.

Helaas had de politie het DNA al vernietigd (dat mag helemaal niet, zolang er nog sprake kan zijn van hoger beroep).

Mijn advocaat heeft me een flinke schadevergoeding van de politie bezorgd en excuses van hoofd Jeugd en Zeden.

Jammer genoeg had ik toen die rechtsbijstandverzekering nog niet :huh:

Het zijn vaak zakkenvullers/wassers, maar af en toe tref je een goeie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, sorry, maar dat is toch logisch?

De rechter komt er aan te pas en dan voor die paar tientjes nog even snel een RBV-verzekering afsluiten. I.p.v honderden euro's aan advocatenkosten.

Dáár trappen ze natuurlijk niet in ;)

En zolang ik gelukkig getrouwd ben ga ik niet nadenken over een eventuele breuk over 14 jaar.

Desalnietemin leef ik met je mee!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Net even in de tuin gezeten, maar nu eerst hier even koekeloeren.

@ Hots: geloof het of niet, maar de pepernoten (kruidnoten) liggen bij het ......vat alweer in de winkel! :angry: Ik koop ze echt nog niet!

@ Esperanza: bedankt voor de groeten. Ik zou het fijn vinden om je vaker hier te zien.

"Alarm" klinkt niet goed!

Voor iedereen: gezellige middag verder en eet smakelijk. Tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Wijfie: wat een dikke pech. Dan maar met een roesje. Neem je rust meis en doe iets gemakkelijks met eten. Liefs. Ik denk aan jullie.

@ Hots: we doen ons best (hoort daar akela achter?:D, nooit op de padvinderij geweest dus niet deskundig op dat gebied).

Nu koken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend dat het niet gelukt is Wijfie, en dat hij niet meteen een roesje kreeg in zijn toestand.

Ik begrijp dat het heel lastig is allemaal, probeer toch te accepteren dat je man ziek is. Verzet geeft het grootste lijden. Je kunt de situatie niet veranderen, in de drank vluchten helpt ook niet.

Een plek voor jezelf in huis, je matje. Zen.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, sorry, ik had je verkeerd begrepen. Dacht dat je een rechtsbijstandsverzekering wilde afsluiten op het moment dat je hun nodig had. Snapte niet dat je er al 20 jaar voor betaalde. Excuus.

Aggie, ook jij sorry, maar het was met de beste bedoelingen, omdat jij en Ap een pact hadden afgesloten en ik jou niet wilde buitensluiten.

Ik hou het dagpact voortaan maar voor mezelf, hoe jammer ik het ook vind, want ik heb er altijd veel aan als een ander mij erop zet.

Nou, ondanks mijn positieve berichtjes (althans, dat probeer ik) toch nog op mijn kop gekregen :D

Hoop dat ik ook af en toe nog iets goed zeg, hahahaha :P.

Wijfie, je weet hoe ik met je mee leef, en met J! :sun:

Ik ben terug van psycholoog en een temporondje snelzwemmen in de plas. Mijn nieuw geleerde technieken uitproberen. Dat is wel even wennen, op alle fronten.

Maar het gaat zeker weer de goeie kant op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, wat eten en drinken laten staan, ook op zijn nachtkastje en niet teveel aandringen. Dan pakt hij misschien vanzelf wel.

Zijn paniek is niet de jouwe, je kunt er gewoon bij zijn.

In plaats van helemaal mee te flippen. Natuurlijk maak je je zorgen, maar het kan nog altijd meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Terug van werken, heb wel het 1 en ander kunnen doen maar was vandaag een rustige dag.

Zo`n dag dat je op je werk iets moet gaan zoeken om te doen, maar ook ieder moment telefoon kan krijgen of ik dit of dat even wil doen, ik vind zulke dagen lastig.

Heb liever dat ze de dag volplannen met van alles en wat ik dan af krijg zie ik wel.

Eten halen nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...