Spring naar bijdragen

voorstellen


Inez

Aanbevolen berichten

lastig..mhh hoe begin je....

nou, ik begin maar gewoon, ik ben Inez, getrouwd en moeder van 2 lieve kindertjes. en sinds een jaar drink ik veelste veel. voel me er erg slecht over en ben zo teleurgesteld in mezelf, schaam me diep. maar daar hoef ik jullie vast niks over te vertellen.

graag wil ik dit gedrag stoppen maar hoe? hoe stop je met iets wat zo fijn voelt, en ook weer niet. het lijkt wel een haat-liefde verhouding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Inez!

Op dit moment ben ik niet de aangewezen persoon om tips te geven over hoe je moet stoppen met datgene wat jouw beste vriend lijkt. Daarvoor sta ik namelijk zelf nog midden in het proces.

Zoals veel mensen met mij is het meestal 'alles of niets'. En dat werkt in vele gevallen niet. Daarom wordt hier geadviseerd om het van dag tot dag te bekijken. En daardoor bekijk ik van dag tot dag of ik zonder kan en wil. En misschien werkt dat ook voor jou?

En in de dagdraad zijn altijd mensen te vinden om mee te praten. Om vragen te stellen. Of om even te geinen.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Inez,

Welkom! Ik ben zelf net gestopt. Het leek wel alsof er een knop om ging bij me. Ik voelde me direct 10 kilo lichter. Ik heb mijn man verteld dat het zo niet langer kan en dat ik zijn hulp nodig heb. Ook ik schaam me voor mijn verslaving. Niet zo zeer schaam ik me voor het alcoholgebruik, maar meer voor de problemen die ik er mee heb. Waarom kan ik er niet normaal mee omgaan? Wat je zegt: een haat-liefde-verhouding.

Ben je al gestopt of ben je hier op zoek naar tips hoe te stoppen? De eerst stap is al gezet bij je: (h)erkenning van je probleem.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Inez

je hebt de eerste stap gezet: inzien dat er een probleem is

ik circuleer hier een drietal maanden rond en tot nu toe gaat het goed met me

ik raad je aan vooral heel lief te zijn voor jezelf

geef jezelf een periode waarin je beslist om helemaal te stoppen

en evalueer jezelf en je toestand daarna opnieuw

en ervaar wat er je allemaal overkomt

ik heb na vallen en opstaan er drie maanden op geplakt

en dat was heel zinvol!

ik heb elke ervaring, gevoel, wanhoop hier steeds neergepend en dat hielp enorm

ook had ik er iets ondersteunends van de arts erbij , campral

maar er zijn vele andere middeltjes, kijk maar is onder draadjes daarvan

het is ok om het je wat makkelijker te maken

zo, mama van 2 kids , je schouders eronder! geef jezelf een kans

want blijven zuipen is alleen maar een lange trage of snelle weg naar beneden

dat feit is zeker

liefs Lavendel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt ook een haat-liefde verhouding met vriend alcohol Inez, maar weet dat ze allebei in jouw hoofd zitten, en alleen jij dit kan veranderen.

De eerste dagen zijn het moeilijkst en dan wordt het makkelijker.

Je kinderen hebben recht op een eerlijke moeder, waardoor ze zelf als stabiele mensjes kunnen opgroeien. Dat kunnen ze niet als moeder niet helemaal eerlijk is, en dat ben je niet als je alc. gedronken hebt.

En denk niet dat kinderen dat niet merken hoor want dat doen ze wel.

Gewoon stoppen en er voor gaan zodat je kinderen naderhand terug kunnen kijken op een eerlijke fijne moeder.

Eet veel, drink veel water en zorg dat je maag vol blijft, dat vermindert de trek. En hier blijven komen, ook al is het verkeerd gegaan, want struikelen doet bijna iedereen die adb. wil worden.

Heel veel succes.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Inez,

Ja die haat- liefde verhouding herken ik maar al te goed. Maar wat voor liefde is het? Haat en liefde kunnen niet samengaan. Als er liefde is, echte liefde is er geen haat en als er haat is is er geen echte liefde.

Lees en schrijf hier maar veel. Kom lezen als je denkt het niet te redden. Ik lees vaak wat als ik het moeilijk heb zonder te schrijven. En dat helpt vaak al.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inez, welkom!

Goed van je om hier te komen.

Lavendel schreef het al; het drinken wordt alleen

maar meer, en je gaat je alleen maar slechter

voelen als je toch doorgaat, en je verslaving

zijn gang laat gaan.

Ik ben benieuwd naar je plannen om ADB

te worden.

Ga je stoppen of minderen?

Steunt je partner je?

Sukses in ieder geval, je bent niet alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Inez,

Ook van mij welkom hier. De eerste stap is gezet.

Ik heb de internetbehandeling gedaan van Tactive om uit te vinden waarom ik dronk, waar mijn valkuilen zitten en hoe ik hety mezelf mogelijk maakte om te drinken. Dat was heel ondersteunend.

Je hoeft je voor ons niet te schamen, want we zitten in hetzelfde schuitje. Zet hem op hoor, samen met ons. Je staat niet alleen.

Op de dagdraad, onze virtuele huiskamer, kan je bijna altijd mensen vinden. We hebben daar ook een dagpact: je zet je naam erbij en belooft deze dag niet te drinken. 's Avonds meld je je weer af, ook als het niet gelukt zou zijn. Mij helpt dat om me aan mijn belofte te houden.

Er is ook een draadje "maatje gezocht". Ik heb zelf ook een maatje en daarmee heb ik een persoonlijker contact via pb's, de privé-berichten, die niet voor iedereen zichtbaar zijn.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Inez, welkom!

Stoppen is niet zo moeilijk

om gestopt te blijven en je leven aan te gaan

zonder drank soms wel.

Met hulp van hier is het te doen

en uiteindelijk levert het je zo veel meer op

dan dat het je kost

je hebt kans tzt zelf te ervaren dat je blij bent niet meer te hoeven drinken.

Tot die tijd elke dag even hier komen, en met ons afspreken: vandaag

neem ik de eerste niet.

Anderen konden het, jij kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Inez,

Ik ook net hier weer terug en begrijp erg goed hoe je je voelt. het is voor mij ook een haat liefde verhouding. de liefde als je drinkt de haat de dag erna.

Ik ga proberen mijn beste beentje voort te zetten en middels hier kunnen we elkaar er vast bij helpen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ik ben Marcel en probeer nu voor de zoveelste keer te stoppen.

Drink alweer en jaar of vijf veel te veel na een succesvolle periode bij aa.

Binnenkort een afspraak bij tactus waar ik toch wel een beetje bang voor ben.

Het drinken wordt echt wel een probleem, nu vergeetachtig, niet mee kunnen concentreren enz.

Ik weet het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Octavia

je bent nu op een goed forum marcel

en samen met de training van Tactive

en de ervaringen van de AA, kun je weer

een stevige basis leren leggen.

Het klint wanhopig als je schrijft; ik weet het niet meer.

Maar misschien hoeft dat even niet? Ik hoop dat je snel hulp krijgt en

dat men je helpt en begeleidt zodat je weer zicht krijgt op wat je als eerste

aan kunt pakken. Met het afbouwen/stoppen van de alcohol zul je zien dat je

weer grip krijgt op je leven. En , ook al blijft het zwaar soms, je weer gaat leven

in plaats van overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Octavia,

Welkom hier. Je staat op het draadje van Inez. Daarom zal je weinig reacties krijgen: ik zag het toevallig.

Als je bij "wie is wie"op "nieuwe onderwerp" klikt, dan kan je je eigen draadje maken en je daar voorstellen.

In ieder geval veel succes en zet nu door hè. Ik heb de internetbwehandeling van Tactive gedaan en daar ook veel aan gehad. Echt een steuntje in de rug.

Op de dagdraad, ditjes en datjes, is onze virtuele huiskamer waar bijna altijd wel iemand is. De onderwerpen variëren van virtueel ontbijt tot vragen om steun. Kom daar langs als je het moeilijk hebt, dan proberen we je te helpen. Mocht er per ongeluk over je heen gelezen worden, dan gewoon nog eens ROEPEN.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...