Spring naar bijdragen

Donderdag, 26 september 2013


PiSta

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Dylan
Ja, rijden met drank op. Erg hè? Op een gegeven moment lijk je er bijna niet onderuit te komen. Zeker wanneer je bedenkt dat de volgende ochtend de alcolol bij lange na nog niet uit je lichaam verdwenen was. Zo was het bij mij althans..quote>


Pffff, ja, ochtendpromillage noemen ze dat.... geleerd tijdens EMA-cursus van CBR, want ik ben gepakt.... Jij wel eens gepakt/ongeluk(je) gehad met drank op?

Ik heb zelf fysiek een aantal littekens door oa koken met alcohol op, op mijn smoel flikkeren enzo... Anderen vinden dat er stoer uitzien bij mij, maar ik weet wat de oorzaak was...; :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit, in een grijs verleden ben ik wel eens gepakt. Fikse boete gehad toen. Maar dat was eigenlijk ver voor de periode van zwaar drinken. Toeval eigenlijk.

Gek genoeg ben ik daarna nooit meer aangehouden. Zwaar mazzel gehad dus.

Een litteken heb ik wel over gehouden. Op mijn arm. Van een sigaret die gewoon compleet uitgebrand is nadat ik in slaap was gevallen. Staat dus een mooie langgerekte streep op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had mij ook kunnen gebeuren idd ... Ik ben in ieder geval blij dat mijn huis niet afgebrand is en dat ik nooit iemand dood heb gereden :(.

Wat ik mij afvraag: zit in dat zuipen en daarmee je leven kapot maken misschien ook een onderbewuste zelf-destructieve component? In de zin van ... ik kan dit allemaal (het leven) niet aan, ik stap er uit (dat gebeurt natuurlijk letterlijk met de verdoving, maar ik bedoel echt suicidaal, maar dan onbewust)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk geloof ik dat niet zo. Ik geloof zelfs niet dat er, zoals vaak verondersteld wordt, een onderliggende oorzaak hoeft te zijn. Het komt gewoon zo. Begint langzaam en wanneer iemand dan ook nog wat verslavingsgevoelig is tsja..

Niemand denkt, bewust of onbewust, laat is nu eens lekker verslaafd gaan worden of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor, dat laatste, daar kan ik mij helemaal in vinden. Nou ja: om het concreter te maken: IK ben voor mijzelf nu aan het piekeren in hoeverre ikzelf onbewust uit het leven wou stappen ... want ook stevig depressief. Maar ja, dat is het bekende kip-ei verhaal natuurlijk... En gebrek aan eigenwaarde/etc.

Had/heb jij ook wat psychische klachten? En wat denk jij, is het kip of ei?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vandaag nog steeds erg moe van gisteren, maar de straf was de zonde waard!:)

Allereerst AR en Aggie van harte met jullie maand. Samen.

:musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::):musicnote::present::heart::)

@ Ietje wens ik toe dat ze snel die knop kan vinden.

@ Marjo: je maakte me blij met je gedichtje. Ik heb het hier nog even gequoot:

Originally posted by: marjo

roze broekendag

loop in de tuin

knal bijna tegen prachtig web

voorzichtjes onderdoor gegleden

een stoel in de warme zon

klompen en zelfgebreide sokken

lezen wat belangrijk is

vandaag is minder meer

een logisch gevolg

op de roze broek strijkt een vlinder neer

quote>

Dank je wel. :present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tjeerd: ik ben vroeger op een slaapcursus geweest, omdat ik jarenlang maar zo'n twee uur per nacht sliep. Het gekke is dat ik nog gewoon doorwerkte! Dat had toen niets met drank te maken.

Op die cursus leerde ik o.a. buikademhaling; ontspanningsoefeningen, zoals bij yoga, het voelen en loslaten van spanning in al je ledematen; het je voorstellen dat je op een hele plezierige plek bent op je favoriete tijd van de dag en daarbij je ook de geluiden en geuren voorstellen. Niet steeds op de klok kijken en bedenken dat je, als je rustig en ontspannen in je bed ligt, ook uitrust.

Iedereen slaapt in het begin van het stoppen slechter, omdat je voor die tijd geen normale slaap had. Hoe lang het duurt is bij iedereen anders.

Ik heb zelf ook depressies, maar ik merk wel dat ik er uiteindelijk beter mee kan omgaan zonder drank. Als je drank op hebt vind je jezelf eerder zielig, er komen allerlei ook valse emoties boven.

Natuurlijk komt er nu je nuchter bent, ook van alles boven, maar wat mij erg helpt is, dat ik me realiseer dat ik een heleboel van die narigheid al heb overleefd.

Er komt ook schaamte boven, maar we kunnen het verleden niet veranderen. Soms zijn het dingen die je nog kunt goedmaken, soms niet.

Door nu nuchter te leven schep je nieuwe herinneringen.

Bekijk het per ervaring: wat kan of moet ik ermee. Nu of later? Kijk er eerlijk naar en ook al lijkt er een mesthoop vol rotdingen te liggen, die hoop is eindig. Het verleden is voorbij.

Gode zij dank heb ik geen rijbewijs, dus gepakt worden met drank op achter het stuur, heb ik gelukkig nooit meegemaakt.

Hou vol, dat is het allerbelangrijkste. Succes man.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ben oké wat drank betreft.

Ben vandaag met de hoge drukreiniger aan de gang geweest op de straat.

Alles zit vol natuurlijk, zo ook mijn ogen, spatje hier spetter daar, gewoon even dicht die leden.

Nu branden mijn ogen en haal er een zandbak uit.

Geeft niet life goes on.

Nu ga ik pizza eten, alweer? ja alweer, vind ik gewoon lekker en makkelijk.

Vervolgens, nou onderwijl kijk ik tv.

Misschien kijk ik straks nog even op de draad.

Zo niet, welterusten alvast:lips:

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse,

Wat een fijne helpende reactie, Lytse, bedankt!

Buikademhaling en ontspanningsoefeningen doe ik idd al, lekker.

Voor anderen: via PSYQ en GGZ kun je gewoon mp3-tjes verkrijgen op hun sites met erg lekkere rustgevende stemmen en simpele oefeningen, ook voor in bed. Ehhhh: en dus geen sex/tantra-oefeningen ;)

Dat realiseren dat je/we/ik/ieder de meeste narigheid al lang gehad hebben (nou ja, veel uit het verleden verwerkt/plekkie gegeven): fijn dat je dat zegt, Lytse, daar zal ik eens wat vaker bij stilstaan, thanks.

Vind je het ok als ik je eens een PBtje stuur?

Trusten alvast voor zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Aggie: wat heb je het goed volgehouden! De stress viert hoogtij, maar morgen kan je daar trots staan, wat zíj ook mogen zeggen. Je bent voor jezelf opgekomen en heb gestreden voor je zoon. Je hebt het goed gedaan.

Ook morgen denk ik aan je. KMW in het kwadraat toegewenst.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond,

niet echt gelezen waar het overging..............

Ik geef tegenwoordig (oa) les aan jongeren tss de 13 en 18.

Niet simpel...

zijn kids die OVERAL (zowel thuis als op school) uitgesloten zijn.

Wat verwachten ze van mij... dat ik die "mannekes" op het juiste pad breng...

Ik zou ze Engels en nederlands moeten bij brengen...

PFFFFFFFFFFFFFFFF

ene meid, amper 15, ohhhhhhhhh ik doe "verkoop" dan kan ik bij pa in de cofee-shop gaan werken en blowen , gratis den hele dag...

Andere... jaja gij denkt dat ge t kent... onze pa kroop op mij vanaf ik tien was......

Jongen: hoeveel kosten de bollen in ...

iag...

ik neem dat heel ernstig... ik ga NIET over mijn verleden praten, mar snap hun wel.

Maar dan zijn er van die * secretaressen die denken het allemaal beter te weten...

en die vinden hun "staats postje "oh zo belangrijk"

*

ik weet... ik mag hier bepaalde woorden niet gebruiken...............

Maar pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Ik ben nu MOE, het zat, hezb morgen afspraak om 11 h bij directeur en weet NIET of ik me ga inhouden.....

(btw dit geeft voor mij dan weer GEEN aanleiding tot drinken... ik drink eventueel als ik "vrolijk" ben dus nu iag NIET)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen....

ministerie van onderwijs (gij weet ook wie, maar de rest hier heeft daar weinig boodschap aan), wat willen die......

zo weinig mogelijk kosten, maar "hun MOETEN wel tot 18 naar school....

En daarbij. al de secretaressekes etc;;;;;;;;

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggggggggggggggg ben al boos op voorhand....

Maar goed , morgen 11 uur MIJN project, IDEE gaan verdedigen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...