erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 @Tjeerd Wat je ook doet maak een besluit. Laat het je niet willoos overkomen. Niet willen drinken en het je toch laten overkomen is naar mijn ervaring heel slecht voor je zelfvertrouwen want het doet je beseffen dat je slaaf bent van de drank. Dus als je eigenlijk wil gaan drinken overweeg dan het besluit om wel te drinken en wat dit betekent. Ergens is het zonde om morgen weer opnieuw te beginnen, mijn ervaring is dat de trek na een avond de mist in gaan weken veel hoger blijft....je hebt even geproefd en dat smaakt wellicht naar meer..... En wie weet een excuus als antibiotica of ander excuus waardoor je niet kan drinken.....gewoon een leugen voor eigen bestwil.....maar goed je schrijft zelf dat jij wel naar de kroeg kan en je kan beperken tot fris en thee. Ik kan dat nog helemaal niet....ik moet gewoon die kroeg niet in. Om een lang verhaal kort te maken....maak een besluit blijf zelf achter het stuur en laat je niet lijden door verlangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tsjeerd Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Strak plan! Van te voren de keuze maken, en mij niets laten "overkomen". Ik ga er maar eens 15 minuten over denken met hete stralen op mijn kop (ehhh = douche), ik laat het jullie nog weten, en ook de afloop. Maar m'n kop zit nog steeds wél klem, boehoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Over nekpijn.....ik had dit nooit met drank in verband gebracht maar hier herkennen 3 mensen dus het verhaal. @Lydia.....ja sorry ik ben een erg ontrouwe ADB bezoeker.....kan niet de hele dag online zijn en als ik drink dan denk ik heel vaak aan ADB en aan nicknames die hier rondhangen, als een plaats een toevluchtsoord waar ik altijd heen kan als ik de motivatie weer heb om te willen stoppen. Maar ik ga hier niet rondhangen en schrijven met alcohol op (of ik zou echt een acute noodroep hebben) maar niet met een slok op hier teksten tikken. En een feit was dat ik afgelopen maanden los van de uren dat ik moest werken vrijwel altijd alcohol op had. Maar nu heb ik het voornemen om voorlopig richting kerst en oud-jaar hier te blijven.....over een tijd de durf weer hebben te beloven met de arreslee mee te gaan en dan te blijven zitten tot oud en nieuw en langer..... @tjeerd Ik hoop dat je nee zegt omdat ik mezelf herken in je tekst en een feit is dat ik sinds 2 dagen pas weer uit de put kruip...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik heb dat dus gedaan Tsjeerd. En dat na heel wat langer dan 3 of 4 weken droog. Met als gevolg was dat ik nóg 4 jaar dieper in de shit raakte. En weer opnieuw kon beginnen dus. Koester het feit dat je de afgelopen 3,5 week achter de rug hebt! Da's lang niet misselijk en zonde om weg te gooien en bepaald geen fijn verjaardagskado aan jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Tsjeerd das moeilijk zeg. 3.5 week is een topprestatie maar misschien ben je nog niet sterk genoeg om b.v. 1-2 pilsjes te pakken en dan te stoppen. Ikzelf zou het risico niet nemen. Zo jammer als het mislukt. Als je toch wilt gaan feesten zorg dan dat je je maag helemaal vol hebt zitten dan krijg je ook niet zo gauw trek. Verder hoop ik dat je een keuze maakt waar je zelf achter kan staan;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Heb ik hier toevallig mijn batterij verloren? Of mijn enthousiasme? Kan iemand me deze dan weer terug bezorgen? Want ik krijg mezelf momenteel niet aan de praat. Ik maak plannen om te doen, maar voer ze niet uit. In plaats van dat, lig ik de hele dag in mijn bed, dromen verder uit te dromen. Omdat ik ´s avonds weiger om naar mijn bed te gaan. Ik mijdt mijn omgeving, vind ze allemaal maar lastig. Werk stapelt zich op maar begin er niet aan. Mails trouwens ook. Ik weet dat dit niet bevorderend is voor mijn humeur maar tsja weet het effe niet om te buigen. Dit heet een depressie geloof ik, al wil ik het niet zo noemen. Tenminste in mijn geval niet, depressie staat in mijn geval gelijk aan het leven zinloos vinden en zover is het nog niet met mij. Vind het zinloos waar ik nu mee bezig ben. Met dat niks doen en nergens aan beginnen, terwijl ik weet als ik het wel doe, ik me na verloop van tijd veel beter ga voelen. Ik krijg mezelf alleen niet aangezwengelt. Toch maar eens onderzoeken waarom het altijd september/oktober is wanneer dit gevoel zich aandient. Aan de herfst zal het niet liggen, want we hebben een prachtige oktobermaand gehad. Bovendien, heb ik er rond mei en juni ook last van. Al viel dat dit jaar heel goed mee. Erge van alles is, dat ik een zooitje mensen om me heen heb die me allemaal een steuntje in de rug willen geven, mijn motor weer willen aanzwengelen als ik daarom vraag. Het me aanbieden. Maar het voelt niet goed, iets in mij zegt me dat ik het nu eindelijk eens zelf moet doen. Moet leren. Wil leren. Omdat degene die je nu super kan helpen misschien de volgende keer er niet meer is en dan heb je een extra rot gevoel bij. Lucht op dit hier zo neer te schrijven. Dan weten jullie tenminste dat Spud met al haar bigsmiles en positieve denken soms ook gewoon een negatieve kant heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Waarvoor Joop? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Het enige waar ik bang voor was, dat ik mijn lach kwijt was. Maar ik lees jullie en krijg toch wel weer een grijns op mijn gezicht. Gezellig zo´n intiem contact. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Nee, dat niet Joop. Ken het sinds 4 jaar wel van mezelf. Er zit een eind aan, let steeds alleen niet op waardoor dat eind komt. Anders zou ik daar nu al iets mee kunnen doen. En daar baal ik wel het meeste van momenteel. Weten maar niet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Bijzonder Joop! Dat ken ik niet. In zo´n bui waar ik nu in zit, vind ik zelfs tijdens het lopen in het bos een vreemde die ik tegenkom en me goede dag zegt al lastig/ingrijpend. Omdat deze me duidelijk maakt dat ik nergens echt alleen ben. Ik heb dus nog veel te leren in accepteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Groeistuipjes, die houd ik erin. Dankjewel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Sprutje het heeft niet zo zeer te maken met een mooie oktobermaand maar met het tekort aan licht. Bij mij beginnen die sombere gevoelens ooit in augustus al. Ik gebruik een led-lamp en die vangt dat tekort heel goed op. Nu nergens geen last meer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ben jij toevallig in maart jarig Joop? Ik heb namelijk een theorie over mijn groeistuipen in mei, toen ben ik geboren. Heeft niks te maken met dat ik dan ouder wordt want daarom ben ik blij. Omdat ik altijd dacht dat ik de 27 niet zou halen. Maar dan denk ik terug aan de verhalen van mijn geboorte, die niet zo fraai zijn. En maak ik een soort van balans op over mijn groei. Maf, want dat doe ik met nieuwjaar ook en dan vliegt het niet naar mijn keel maar in die tijd ben ik daar dus gevoeliger voor viel me op. Wellicht iets om over na te denken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Bol, preventief omdat ik weet dat het kan komen zit ik vanaf augustus dagdagelijks achter mijn lichtbak. Tenminste als ik ´s ochtends opsta. Fijn ding hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tsjeerd Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Nou, half uur warm douchen heeft het volgende opgeleverd: vanavond op m'n feestje DROOG, en niets gaat me daarvan afhouden . Bedankt iedereen voor de steun en adviezen! Morgen volgt de 0-0 uitslag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik ben meer van de oorzaak/rede Joop, dus inderdaad wel van het waarom. Vandaar die maffe theoriën van mij. Voor september en oktober, maak ik meestal de meest bizarre emotionele dingen mee die een inpackt op mij hebben. Misschien een smoes, maar ik denk soms dat die groeistuip daar dan een reactie op is om de boel te verwerken. Een zekere vorm van rust, ookal ervaar ik deze als onaangenaam. Thanks, nou zet jij mij weer aan denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Fijne verjaardag Tsjeerd! Je zoveelste maar toch je eerste! Geniet ervan. (s in je naam vergeten) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Veel plezier Tsjeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Fijne avond Joop, en thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik ben er ook weg van. Ik doe wel niks, maar het vlees waarvoor een dier moest doodgaan, geeft mij genoeg druk om het te verwerken in eten in plaats van in de prullebak te gooien. Bakken gaat ik dus doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Hier twee oortjes:). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Nog een oortje, voetbal is maar achtergrond ik kijk toch niet echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ten eerste heftig verhaal en ja jou kleinkind jou zoon. Ergens zit je in het stuk en ergens ben je toeschouwer. Maar ik zou toch vooral beseffen dat je toeschouwer bent....je kan er niks aan doen. Zij moeten het oplossen samen als dat nog kan. Kan me voorstellen als je je hier behoorlijk machteloos van gaat voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Dit heeft niets met wel of niet drinken te maken Agnieta. Dit is hoe het leven is. Sorrie, klinkt misschien heel hard, maar is niet anders. Er zullen altijd leuke en nare dingen op ons pad komen Of je nu wel of niet drinkt. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 O jammer ik heb het niet gelezen. Had telefoon maar uit jouw berichtje denk ik toch iets op te kunnen maken. Poeh zeg lieverd. Van mij ook een hele stevige arm om je heen, wat moet dit moeilijk zijn zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden