Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 oktober

Tsjeerd

Aanbevolen berichten

Ooooooooooooooohhhhhhhhhh wat een schatje Jen.

En zo'n lekker pienter koppie dat er op zit. :)

Tsjeerd dat is hartstikke naar dat je zo slecht slaapt.

Het is wel waar wat Bolletje zegt, proberen een uurtje voor het slapen gaan even proberen te ontspannen. Even een rondje lopen of zoiets.

Maar ja, ik begrijp dat je wel goed inslaapt maar niet doorslaapt.

Zal toch wel te maken hebben met dingen die je nog niet goed hebt verwerkt of hebt kunnen oplossen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In slaap vallen gaat ook niet makkelijk, Bol, helaas... Ik probeer die tip van je man ook al een tijdje, maar het giert in mijn kop. Ik zat er gisteren over na te denken om een jointje te kopen om op knockout te gaan :((((. Maar dat is natuurlijk ook weer vluchten in middelen. Pffffffffff. Het ergste is : om 4h a.m. wakker worden, en rambam klaarwakker door de stress.

Gegeneraliseerde angststoornis ... overal over piekeren, ook al valt het in mijn leven nogal mee. Ik loop in ieder geval níet te piekeren over alcohol, en hoe nu verder daarin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die fakirmat komt er zeker :), zou ik al kopen, maar toen ging het slapen ietsje beter. En mindfulness dus: hebben jullie een internet-tip, zodat ik z.s.m. kan gaan oefenen?

En klopt: nog veel onverwerkte materie, maar het giert gewoon, niets specifieks, dus ook heel lastig om "iets" aan te kunnen pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jop, klinkt niet vaag hoor. Nou, ik bedoelde eigenlijk in eerste instantie ontspanningsoefeningen. Heeft vroeger wel eens geholpen, nu maar weer serieus oppakken.

Tsja, qua dat laatste: ik ben nu eenmaal een doorpakker... eerder een karaktertrek (die ik eigenlijk wel lief en aardig vind), dan een verslaving. Ik denk dat je bedoelt: "Ik MOET en ZAL het NU oplossen" ? En daarmee de druk opvoeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjeerd ik kon de training Mindfulness

doen via Altrecht/GGZ

dan wordt het volledig vergoed.

Moest er wel een verwijzing voor hebben destijds.

Het heeft mij veel gebracht.

Ik denk dat ik niet de discipline en rust zou hebben

gehad om het op mezelf te proberen.

Mocht je dat willen, ik heb mijn materiaal nog liggen.

Maar samen met mensen, oefeningen thuis trainen,

en terugkomen en bespreken. Daar oefenen; het is

8 keer een dagdeel en een terugkomdag.

Was een heel goede investering in mezelf.

En de mensen die de training geven

zijn geschoold om je te begeleiden

in wat er verder naar boven komt.

Want ja, dat kan nogal wat zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten gieren is ook mindfulness? Dan ben ik een Goeroe :). Maar ik denk dat jullie bedoelen: de nadruk leggen op "laten", toch?

Bedankt voor jullie tips!

Ik ben alleen ook benieuwd naar autogene therapie. Hebben jullie daar ook een goed linkje van?

Bedankt voor jullie steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Tsjeerd, het gaat over laten zijn. Alles aanvaarden zoals het is.

Klinkt simpel, maar zoals jane al zegt, het is 8 weken intensief.

Ik heb toen ook iets verrassends ontdekt. Een keer had ik voor de training één pilsje gedronken. Ik was m.a.w. niet eens aangeschoten, laat staan zat. En tóch: ik kon niet mediteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen. Dag frummers.

Het wordt voor mij een dag met een gaatje, want het is dubbelmin vandaag.

@ Jopie: dat was een inkoppertje voor Jen. :D Werkse.

@ Tsjeerd: ik heb ooit een slaapcursus gedaan. Zij maakten een onderscheid tussen inslapen en doorslapen. Over het algemeen voldoe je precies aan de regels voor niet kunnen slapen: je stress niveau is zo hoog, dat het verlagen ervan voor het slapen gaan niet voldoende effect heeft; het blijft nog te hoog.

Die ontspanningsoefeningen lijken me een goede. Ik weet niet hoe het bij jou overdag werkt, maar een ding dat ik fout deed was, dat ik overdag doorjakkerde en pas ging zitten als het werk klaar is. Dat is niet goed als je slaapproblemen hebt. Ook overdag af en toe toegeven aan de normale golfbeweging van je activiteitenniveau (is dat een goed woord, ik bedenk het ter plekke?).

Iedereen een fijne dag toegewenst.

Nu eerst maar eens in bad. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"gewoon doen, en niets verwachten, geen doel hebben ermee."

Tsja, Jopie, wat nou als ik dat wel wíl, maar simpelweg niet kán zonder hulp? (in wat voor vorm dan ook, ook zelfhulp qua meditatie etc).

Het klinkt alsof jij allang vrede met jezelf hebt, en dat is goed. Maar ik ga er vanuit dat jij daar óók voor geoefend hebt/geholpen bent (ehhh, niet in de zin van de ontmande kater). Of je hebt gewoon veel meer zelfinzicht/meer ervaring. Aan de andere kant: jij bent ook lid van dit forum, en we hebben toch allen verwachtingen en hoop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Agnieta
"Verwachten" kan funest zijn.
Oi.oi, oi..

Nemen zoals het is en zoals het komt.

Ik ben toch meer van dit Tsjeerd;

quote>

Lekker nummer, Agnie!

Maar heb je de volgende zin ook voorbij horen en zien komen? :

"How can we sleep at night when we know that's something wrong?"

Had je dat wel door, of was dit juist de bedoeling? :) ) :) )
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allemaal,

Ik heb goed nieuws.

Mijn contract wordt voor een half jaar verlengd.

Men..wat ben ik blij.

Gisterenavond meteen, een briefje in het postvakje van de teamleidster gelegd, voor een afspraak, betreffende het hervatten van mijn opleiding.

Als ik dat nu eens, daar af zou kunnen maken, dan sta ik een stuk sterker in mijn schoenen, als ik alsnog weg zou moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jane,

Dat zag ik ook.

Volgend jaar, duizenden mensen weg uit de zorg.

Ben benieuwd of het echt zo'n vaart loopt.

Mensen, kunnen toch niet zonder hulp!

Aan de andere kant, kan het heel goed zijn, dat ik er eind mei, alsnog uit moet.

We hebben nog een groot verzorgingsgedeelde, naast de verpleegafdeling.

De regering, wil immers alle verzorgingshuizen eruit hebben.

Mensen, waar moet dat heen.

Iedereen moet maar zo lang mogelijk thuis blijven, maar ondertussen, gaan ze wel duizenden mensen ontslaan in de thuiszorg.

Bizar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...